Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wielrenners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wielrenners

    Allen, enige tijd geleden dat ik nog iets gepost heb... heb gespaard voor een nieuw toestel en nu met de cashback actie een D800 aangeschaft
    Vandaag eens een keer getest op bewegende beelden... wielrenners, niet gemakkelijk !
    Test m'n combinatie: D800- lens 80-200 f 2.8 -schuifzoom...
    1/1250
    F4.5
    Iso 250

    Last edited by hilde; 26 mei 2013, 17:32. Reden: te groot...

  • #2
    Re: wielrenners

    Mooie camera, gefeliciteerd Nog een paar stappen verwijderd van de D4
    De focus, scherpstelling ligt op de achterste renner. Daardoor mist de voorste wat scherpte. Renners die je tegemoet komen met 2 zien zich graag beiden scherp(vaak). Ga gerust naar f8, en 1/1250 is absoluut niet nodig. Iso is wat mij betreft ok, want voldoende licht. Zet je camera op 3D(bij jou heb je als ik me niet vergis maar liefs 36 scherpstelpunten). Succes

    Comment


    • #3
      Re: wielrenners

      mijn voorganger heeft het meeste al gezegd
      het voorste wiel mag onder iets meer plaats hebben
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: wielrenners

        Nochtans laat Nikon 3D over aan statische beelden ipv bewegende, dacht ik.
        AF-C helpt ook hier.
        Running is a way of living..

        Comment


        • #5
          Re: wielrenners

          Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
          Nochtans laat Nikon 3D over aan statische beelden ipv bewegende, dacht ik.
          AF-C helpt ook hier.
          Daar ga ik dan al vanuit dat hij op Aut. focus Continu staat. Daarnaast nog de mogelijkheid om je scherpstelpunten(3D meestal) ruim te gebruiken. D800 is geen misselijk toestel met veel mogelijkheden, die ondanks maar 4 foto's/sec. toch door velen voor sportfotografie wordt gebruikt.
          Last edited by Beelder; 26 mei 2013, 18:57.

          Comment


          • #6
            Re: wielrenners

            Ik had ook liever de scherpte op de voorste renner gezien .
            Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

            Comment


            • #7
              Re: wielrenners

              jawatte, jij doet het meteen goed met de 800. Proficiat met je toestel. Alles werd reeds gezegd. Dus binnenkort krijgen we heel wat te zien hoop ik, met zo'n ferm ding.

              Comment


              • #8
                Re: wielrenners

                Het meeste werd al geschreven, toch een knappe uitvoering. Succes met uw nieuwe toestel.
                Mvg.

                Comment


                • #9
                  Re: wielrenners

                  Dank allen voor de tips...ik had vorige week, net toen ik hem thuis had een paar " lopende paarden" gedaan... en écht niet goed!!
                  Dus dacht ik, nog eens kijken of het aan mij, of aan de lens ligt , ikke dus...
                  Maar nu kan ik weer een beetje verder, hoewel ik niet goed snap of ik nu m'n instelpunten op 3d moet zetten , of net niet?
                  Gr,
                  Hilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: wielrenners

                    Ik doe het niet alleszins...
                    Running is a way of living..

                    Comment


                    • #11
                      Re: wielrenners

                      Oorspronkelijk geplaatst door hilde Bekijk bericht
                      Dank allen voor de tips...ik had vorige week, net toen ik hem thuis had een paar " lopende paarden" gedaan... en écht niet goed!!
                      Dus dacht ik, nog eens kijken of het aan mij, of aan de lens ligt , ikke dus...
                      Maar nu kan ik weer een beetje verder, hoewel ik niet goed snap of ik nu m'n instelpunten op 3d moet zetten , of net niet?
                      Gr,
                      Hilde
                      Hilde, gewoon proberen, en wat belangrijker is: Zet hem direct op de M-stand en leer met belichting om te gaan, want die veranderd vaak snel. Ik heb hem altijd met sportfotografie op afc en 3D staan. Meerdere foto afdrukken achter elkaar. Bij een volgende groep renners kan de belichting al anders zijn en dan kun je switchen. Als je steeds de autofocus(A) of andere aut. instellingen gebruikt, wordt het steeds lastiger om de M-stand te ontdekken bij sportfotografie en de handelingen op je camera te gewennen. Later kun je dan door ervaring de juiste sluitertijd of diafragma kiezen en de standen A of S. Door zo te werken leer je het beste manueel uw toestel kennen. Zijn ze niet goed, geen paniek, en meestal zit er wel eentje bij die goed is. De rest gooi je weg. Zoom eens in om een voorste renner in een groep en neem de portretstand en verbaas u wat deze camera in huis heeft. Succes
                      Last edited by Beelder; 27 mei 2013, 11:09.

                      Comment

                      Working...
                      X