Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen - samenwerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen - samenwerking

    Heeft iemand ervaring met deze flitser METZ MECABLITZ 44 AF-1 NIKON?
    Kan deze zonder problemen samenwerken met een Nikon SB 700 en een remote Cactus Wireless Flash Versie 4?

    Graag advies!
    Beelden maken is plezant!

  • #2
    Re: Flitsen - samenwerking

    als je met manuele radiotriggers gaat werken, kan je zelfs een canon-compatibele flits gaan gebruiken, dan maakt het merk niet uit.
    het enige wat moet, is dat je de flits in een manuele stand kan plaatsen en je gewenste flitskracht kiezen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen - samenwerking

      Thx. Maakt al veel duidelijk.
      Beelden maken is plezant!

      Comment


      • #4
        Re: Flitsen - samenwerking

        Oorspronkelijk geplaatst door tjoekerke Bekijk bericht
        en een remote Cactus Wireless Flash Versie 4?

        Graag advies!
        Mocht je nog geen trigger hebben zou ik je toch aanraden om naar andere triggers uit te kijken
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Flitsen - samenwerking

          Het is veel gemakkelijker om de Metz te laten meeflitsen in het NIKON CLS systeem, dan kan je op je body, of op de SB700 instellen hoe hard de Metz moet flitsen, op TTL (al dan neit met compensatie), of in manuele mode etc. Je hebt daarvoor geen cactus of andere triggers nodig.

          Je hebt op de Metz 44 niet de mogelijkheid om de groep in te stellen (dat is sowieso groep A) en het kanaal kan je ook niet instellen, de Metz 44 AF-1 reageert sowieso op alle kanalen.

          Om de SLave mode in te stellen druk je gewoon op de 'slave toets'. Dan staat die dus ingesteld in groep A en op alle kanalen. Je kan de metz dan instellen op je body of SB700 in mastermode.

          Als ik jou was, zette ik de SB 700 in slavemodus op kanaal 1 en groep 'B', de Metz 44 op slave (in groep A en alle kanalen dus). Je flitser op de D600 zet je in commandermode op kanaal 1. Je kan dan per flitsgroep (A = Metz, B= SB700) bepalen hoe hard die moeten flitsen (in TTL, of manueel). Onderstaande screenshot is van een andere nikon, maar op een D600 zou het gelijk(aardig) moeten zijn:

          Last edited by Teun_2; 21 juni 2013, 17:45.

          Comment

          Working...
          X