Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de keuze is gemaakt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de keuze is gemaakt

    na lang twijfelen tussen de fz10 van panasonic en de c765/c770 van olympus en de s7000 heb ik besloten de fz10 te kopen.
    nog enkele vraagjes:
    Wat voor sd kaart kopen?

    ik koop er een 512mb kaart bij.
    maar zal ik de orginele panasonic kaart kopen? die kost overgens 175 €.
    of
    een sd sandisk ultraII kaart die kost 155€

    haalt de panasonic kaart het maximale aan beeldjes per seconde uit de camera? ik neem aan van wel.
    of is een sandisk II beter. funcktioneerd een sandisk kaart eigenlijk wel goed met deze camera?

    en minder belangrijk maar wel zo leuk: zal ik een zwarte of zilveren kopen

    groetjes uit brabant
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Pakt maar een zilveren, er lopen er momenteel al genoeg met een zwarte rond

    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      maar niemand die ervaring heeft met deze camera en verschillende merken sd kaartjes?
      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
      Canon EOS600d

      Comment


      • #4
        Ik heb er geen ervaring mee, maar op een prosumer denk ik niet dat het gebruikte geheugen echt zoveel verschil gaat uitmaken.... Zo snel zijn die dingen niet, dus de geheugen kaart gaat de bottle nek niet zijn....

        Zelfs op mijn d70, of daar nu een ridata 52 speed in gebruikt wordt, of een trage ibm microdrive.... dat maakt het verschil niet !
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          ik dacht welis gelezen te hebben dat sandisk sd niet altijd zo goed werkt op een fz10
          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
          Canon EOS600d

          Comment


          • #6
            kom op heel de dag door meer dan 100 man op het forum maar niemand kan me er echt wat over vertellen?
            FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
            Canon EOS600d

            Comment


            • #7
              ik denk gewoon dat weinig mensen hier een Panasonic camera hebben.Misschien kunnen ze je hier helpen http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/F896E28EDEECF5F1C1256DE2001CC821.htm

              Comment


              • #8
                Originally posted by r.marijnissen
                kom op heel de dag door meer dan 100 man op het forum maar niemand kan me er echt wat over vertellen?
                Misschien beginnen met een duidelijker omschrijving van je vraag in de titel van je topic!!

                Comment


                • #9
                  nee maakt niet uit er zijn maar weinig bezitters van dit super toestel
                  in nl en belgie.
                  integenstelling tot in the UK daar is hij net zo populair als een 300d
                  FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                  Canon EOS600d

                  Comment


                  • #10
                    Heb vandaag ongeveer 100 foto's gemaakt met de FZ10 in Zandvoort, t'was daar lekker weer vandaag in tegenstelling tot het oosten van NL waar het pijpenstelen regende, maar dat ff terzijde. Ik heb de FZ10 (een zwarte van Progress) nu ongeveer een dikke maand, ben bijzonder tevreden over dit "toestelleke", je kan er nagenoeg meteen mee werken na het aanzetten, 5 pics per seconde is ook erg leuk van bijv. een helicopter in vliegende vaart. En die zoom, tja, ik vind het een echt te gekke lens. De vraag ging over SD kaarten; ik heb zelf 2 Panasonic 256 Mb kaarten gekocht bij B&H in New York. Deze zijn 10 MB/s, ietsje sneller dan de Sandisk Ultra II. Hier zijn op het Panasonic Dpreview forum inderdaad heel veel problemen besproken. Dat is de reden dat ik dus voor Panasonic kaartjes heb gekozen. Ik zag dat bij Memoryplus de Simpletech Pro 256 Mb nu 66,5 Euro zijn. Deze kaarten zijn volgens verschillende bronnen hetzelfde als de Panasonic kaarten. Dus dit lijkt met een goeie deal.

                    Succes met je aankoop !

                    Comment


                    • #11
                      ik heb net 2x256mb simple tech high speed besteld

                      koste 67 € de stuk
                      schrijven 10mb per sec
                      lezen ook 10mb per sec.

                      de fz10 besteld bij goedkoopste.nu omdat progress een engelse handleiding erbij doet.

                      of heb je een nl handleiding?

                      nu maar wachten. net een klein kind wachten voor sinterklaas
                      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                      Canon EOS600d

                      Comment


                      • #12
                        Heb inderdaad ook de NL handleiding, gewoon besteld bij Panasonic Nederland, kosten 7,50 Euro. Progress levert ook de zwarte, bovendien 2 jaar garantie.

                        Comment


                        • #13
                          ok dan is ie uiteindelijk net zo duur als bij goedkoopste.nu dus.

                          ik heb ook de zwarte besteld.

                          alleen de camera groote hield me wat tegen maar ja hij ligt beter in de hand als zon kleine
                          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                          Canon EOS600d

                          Comment


                          • #14
                            De "Nederlandse" zwarte FZ10 die geleverd wordt door Panasonic Nederland is dus niet eerder leverbaar medio augustus. Had dit bericht al eens eerder vernomen via de importeur, ook op het tweakers forum over de FZ10 wordt dit weer eens bevestigd. Dus laat je niet aan een lijntje houden door het bedrijf waar jij hem besteld hebt, tenzij je zo lang wilt wachten. maarja de meeste vakantie's zijn dan voorbij !!

                            Comment


                            • #15
                              Hoe zit het eigenlijk met die lens want ik wil graag inzoomen zonder een statief te gebruiken. Is dit goed te doen want ik sta nu op het punt om de canon S1 IS aan te kopen vanwege de uitstekende stabilisator. Het enige wat ik er minder aan vind is de 3 MP. Ik heb nu een 4MP en dat is me al vaak goed uitgekomen met bewerkingen en grotere afdrukken (20 x 30)
                              Fujifilm Finepix F31fd

                              Comment

                              Working...
                              X