Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste keer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De eerste keer

    1/8 sec
    F5,6
    60, mm (90mm)
    ISO 800



    Ja de eerste keer dat ik een nachtfoto maak. Is deze goed als eerste opname of moet en of kan er iets aan veranderd worden?








    Laat maar weten wat jullie hier van denken

    Dank u,

    flecha
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:
    vrees alleen de stilstand.

  • #2
    Re: De eerste keer

    Volgende keer statief meenemen... Zal de bewegingsonscherpte en de iso ten goede komen.

    Gr, V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

    Comment


    • #3
      Re: De eerste keer

      Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
      Volgende keer statief meenemen... Zal de bewegingsonscherpte en de iso ten goede komen.

      Gr, V.
      Dacht ik ook ...
      Met statief en iso omlaag.


      greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: De eerste keer

        Ik volg de voorgangers, de scherpte is helaas ver te zoeken. volgende keer beter

        Comment


        • #5
          Re: De eerste keer

          Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
          Dacht ik ook ...
          Met statief en iso omlaag.


          greetz
          Cheeta
          Het toestel stond op automatisch, ik zal het volgende keer zelf in handen zien te nemen. Dank u.
          Vrees niet dat je
          te traag vordert:
          vrees alleen de stilstand.

          Comment


          • #6
            Re: De eerste keer

            Volg de vorige berichten. Sorry.

            Comment


            • #7
              Re: De eerste keer

              Statief is al gezegd, maar kijk eens hier. M-stand, zo laag mogelijk iso, hier tussen de 5-8 diafragma en zet eens een keer bij dit soort foto's je witbalans op kunstlicht en vergelijk later met aut. Belichting afhankelijk wat je wil bereiken 2/5 sec 'kan' voldoende zijn, maar met meer sterretjes zul je wat moeten knijpen met de lensopening en iets langer belichten Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen, en denk erom, op een gegeven moment ontwikkel je een eigen creatie waarbij je van de basisprincipen rustig kunt afwijken, men noemt dit experimenteren met tussen licht en donker.

              Comment


              • #8
                Re: De eerste keer

                Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                Statief is al gezegd, maar kijk eens hier. M-stand, zo laag mogelijk iso, hier tussen de 5-8 diafragma en zet eens een keer bij dit soort foto's je witbalans op kunstlicht en vergelijk later met aut. Belichting afhankelijk wat je wil bereiken 2/5 sec 'kan' voldoende zijn, maar met meer sterretjes zul je wat moeten knijpen met de lensopening en iets langer belichten Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen, en denk erom, op een gegeven moment ontwikkel je een eigen creatie waarbij je van de basisprincipen rustig kunt afwijken, men noemt dit experimenteren met tussen licht en donker.


                Ik moet u telkens bedanken want van u krijg ik verwijzingen naar artikels die mij met de tijd zullen verder helpen met het fotograferen en op een duidelijke manier. Nu is het nog alleen maar de kunst van ze onder de knie te krijgen.
                Vrees niet dat je
                te traag vordert:
                vrees alleen de stilstand.

                Comment


                • #9
                  Re: De eerste keer

                  Lees eens de gouden tips van Black B@ndit ivm nachtfotografie.
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: De eerste keer

                    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    Lees eens de gouden tips van Black B@ndit ivm nachtfotografie.
                    Dank u noenkelMi altijd goed om tips te krijgen. En dan ze nog onder de knie krijgen. Maar ik heb nog een genomen maar hier zit heel veel lens (?) vertekening of vervorming in.
                    Vrees niet dat je
                    te traag vordert:
                    vrees alleen de stilstand.

                    Comment

                    Working...
                    X