Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mensen fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mensen fotograferen

    Ik zoek een beetje raad voor betere foto's te leren nemen.
    Als probeersel zou ik eens wat mooie foto's willen nemen van mijn dochters (10 en 12 jaar)
    ik weet dat fotografie veel meer is dan op dat knopke duwen en dat er veel verschillende meningen zijn afhankelijk van hoe je een foto wilt.
    maar kan iemand mij raad geven voor al eens te testen om de twee personen scherp op de foto te zetten?
    Ik heb een canon 50D met canon 24-70 en 70-200 beiden f2.8 IS USM
    Wat de instellingen betreft, AV en welke waarde dan? of beter TV stand?
    Ik weet dat een "echte" foto's neemt op M maar soms moet het rap gaan, en als je nog veel ervaring moet opdoen, is M miss beetje riskant.
    Ik kijk uit naar de tips en tricks ;-)
    alvast bedankt

  • #2
    Re: mensen fotograferen

    Let op, Bouk heeft al u iets geschreven, kijk eerst even naar de link aub?

    Comment


    • #3
      Re: mensen fotograferen

      Ik merk dat U een heel goede body en twee heel goede lenzen heeft, maar spijtig genoeg is dit nog geen garantie tot goede foto's.
      Aan uw vragen te merken, denk ik dat U nog heel wat (theorie) dient te leren over fotografie, en dat is niet in één, twee, drie uitgelegd.
      Verdiep U eens in diafragma, sluitertijd, iso....enz, zijnde enkele basisbegrippen in de fotografie, nog beter is een cursus te gaan volgen.
      Op de manuele stand (M) zou ik nog niet gaan werken mocht ik van U zijn.

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: mensen fotograferen

        Fotograferen is geen kernfysica of n raket naar de maan sturen. Uiteindelijk draait alles vooral om sluitertijd en diafragma. Al de rest is maar 'franje'. Zo heel moeilijk is het niet. Tegenwoordig heb je dan nog autofocus, autoiso, beeldstabilisatie, halfautomatische standen als Av of Tv en kan je onmiddellijk t resultaat op je schermpje zien.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: mensen fotograferen

          Je moet je er natuurlijk wel in verdiepen en bijleren. Boekjes lezen, tutorials zien op Youtube (heel goeie : Mike Browne of Froknowsphoto), handleiding van je toestel lezen en vooral oefenen ! Toch 1 namiddag per week, of liefst elke dag.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: mensen fotograferen

            Gewoon eens de tijd nemen om de handleiding van het toestel door te nemen.
            Toestel bij de hand nemen en er wat mee spelen. Instellingen veranderen en kijken welke invloed dit heeft op een foto...
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

            Comment


            • #7
              Re: mensen fotograferen

              Moderator Note: Verplaatst van Beginnershoek naar Tips & Trucs. Beginnershoek behoort tot onze Fotohoek, en alle subfora van Fotohoek dienen om foto's effectief te laten zien.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: mensen fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door Bungy1 Bekijk bericht
                Ik weet dat een "echte" foto's neemt op M
                Verdikke aan toe, ik heb nog nooit een "echte" foto gemaakt...........en volgens mij kun je zelfs een "echte" foto maken op auto, als het resultaat maar een "eche" foto is.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: mensen fotograferen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bungy1 Bekijk bericht
                  Ik zoek een beetje raad voor betere foto's te leren nemen.
                  ......

                  Ik weet dat een "echte" foto's neemt op M maar......
                  dat is nog uit de tijd van de filmrolletjes hoor, (mooie tijd trouwens).
                  ----
                  begin eens met AV stand.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: mensen fotograferen

                    Vergeet die instellingen even, niemand heeft iets aan een correct belichte foto die niet mooi is.

                    Hoe wil je je dochters op de foto?
                    Wil je kleur of zwart wit? In beide gevallen ga je voor een mooie outfit moeten zorgen.
                    Poseren ze graag, of zoek je meer een candidshot, actietoestanden (weetikveel of jouw dochters paardrijden of waterskieën)?
                    Waar ga je dat doen?

                    Een mooie foto begint bij een onderwerp dat aanspreekt in een aantrekkelijke compositie, die kan heel rustig zijn, of heel dynamisch en het oog door het beeld leiden. De instellingen zetten de puntjes op de i: exact juiste scherpte(diepte) correcte belichting, invulflits of niet,...

                    inspiratie nodig? Een vriendin van mij doet zo'n dingen heel mooi.
                    Last edited by putor; 24 mei 2013, 11:44.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment

                    Working...
                    X