Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grutto in vlucht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grutto in vlucht



    iso 400
    1/1600 sec.
    F5.3
    FL 200 mm

    Bedankt voor het kijken
    Reacties altijd welkom.

  • #2
    Re: Grutto in vlucht

    Toffe compositie, maar niet echt scherp, en weet niet of naverscherpen nog zal helpen.

    Comment


    • #3
      Re: Grutto in vlucht

      Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
      Toffe compositie, maar niet echt scherp, en weet niet of naverscherpen nog zal helpen.
      Als dat nog scherper moet weet ik het niet meer. Probeer maar eens een snel vliegende vogel in je zoeker te krijg, scherpstellen en op tijd afdrukken. Is in PS een beetje verscherpt en contrast een beetje bijgewerkt.
      We zijn tenslotte ook maar amateurs en geen profs hé en proberen met ons beperkt materiaal er het beste van te maken. De eisen mogen in beginnershoek ook niet te hoog gesteld worden hé. Er zijn hier wel veel meer
      betere dan ik waar ik al veel van geleerd heb en probeer dan ook hun tips te volgen. Ik doe me best om het mooie van de fotografie hobby ook leuk te maken voor anderen.

      Comment


      • #4
        Re: Grutto in vlucht

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Als dat nog scherper moet weet ik het niet meer. Probeer maar eens een snel vliegende vogel in je zoeker te krijg, scherpstellen en op tijd afdrukken.
        Er zit geen Exif in de foto dus ben ik geïnteresseerd in:
        Heb je manueel scherpgesteld of gebruikte je Autofocus?
        Spotmeting of meerdere scherpstelpunten ?
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Grutto in vlucht

          @ Plaatwerker
          Exif moet verdwenen zijn met de bewerking in DxO denk ik.

          iso400
          1/1600 sec
          F 5.3
          FL 200mm
          AF-C
          Spotmeting
          stand A (diafragmavoorkeuze)
          Lens AF VR Nikkor 80-400 1:4.5-5.6 D ED
          Nikon D7000

          Ben nog in een oefenfase met deze lens die ik onlangs tweedehands heb gekocht.

          Gr, Daniel

          Comment


          • #6
            Re: Grutto in vlucht

            Ik ga hier even meevolgen om te zien welke richtlijnen je krijgt om ze scherper te krijgen (en vooral om ook te zien of ikzelf juist denk ). Je grenzen verleggen kan nooit kwaad, nietwaar. Al zou ik ook al dol tevreden zijn met deze plaat.

            Comment


            • #7
              Re: Grutto in vlucht

              Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
              @ Plaatwerker
              Exif moet verdwenen zijn met de bewerking in DxO denk ik.
              Dat gebeurt alleen als je bij 'Process' het vakje 'Remove Exif data' hebt aangevinkt.

              iso400
              1/1600 sec
              F 5.3
              FL 200mm
              AF-C
              Spotmeting
              stand A (diafragmavoorkeuze)
              Lens AF VR Nikkor 80-400 1:4.5-5.6 D ED
              Nikon D7000

              Ben nog in een oefenfase met deze lens die ik onlangs tweedehands heb gekocht.

              Gr, Daniel
              Voor mij niets mis met de instellingen.
              Maar ook met goede instellingen zijn de resultaten niet altijd perfect.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Grutto in vlucht

                Bedankt voor de nuttige reacties allemaal.

                Gr, Daniel.

                Comment


                • #9
                  Re: Grutto in vlucht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  Als dat nog scherper moet weet ik het niet meer. Probeer maar eens een snel vliegende vogel in je zoeker te krijg, scherpstellen en op tijd afdrukken. Is in PS een beetje verscherpt en contrast een beetje bijgewerkt.
                  We zijn tenslotte ook maar amateurs en geen profs hé en proberen met ons beperkt materiaal er het beste van te maken. De eisen mogen in beginnershoek ook niet te hoog gesteld worden hé. Er zijn hier wel veel meer
                  betere dan ik waar ik al veel van geleerd heb en probeer dan ook hun tips te volgen. Ik doe me best om het mooie van de fotografie hobby ook leuk te maken voor anderen.
                  Niet zo snel teleurgesteld zijn hoor? Juist in beginnershoek leer je zoals je aangaf. Ik heb je foto toch niet afgekraakt? Moet ik dan schrijven dat hij wel scherp is? Als ik u daar een plezier me doen, nou vooruit dan.
                  NB. Als je ooit besluit om naar de fotovakschool te gaan, dan vrees ik het ergste, want daar zijn ze nog strenger dan hier
                  Last edited by Beelder; 24 mei 2013, 22:02.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grutto in vlucht

                    Teleurgesteld ben ik zeker niet Beelder en je heb zeker me foto niet afgekraakt, ver daarvan zelfs. Maar zoals Plaatwerker deze avond al aangaf op de foto "Roger" van Noekelmiel (Michel) is het de foto waar je van overtuigd bent die je plaats die je zelf bepaald en niet veel moet aantrekken van een beetje links af of een beetje rechts en dan beginnen met een update te plaatsen want dan wordt het een foto die je mogelijk niet zelf meer leuk vind. Dat je reacties krijg dat het histogram niet klopt of dat het een beetje scherper mag en het contrast mag aangepast worden kan ik heel goed aanvaarden want dat zijn nuttige tips die leerzaam zijn voor mij en vele anderen. Maar... we werken niet allemaal met het zelfde scherm en instelling van kleur of een gekalibreerd scherm en dat kan een verschil maken in de beoordeling van een geplaatste foto. Mijn scherm is wel gekalibreerd op me desktop en als ik op mijn laptop kijk naar BD daar zie in daar meestal een heel verschil van fotokleuren in en dat maakt het grote verschil in het beoordelen van een foto.
                    Sorry dat me vorige reactie mogelijk een beetje verkeerd overkwam.
                    Gr, Daniel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grutto in vlucht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                      Teleurgesteld ben ik zeker niet Beelder en je heb zeker me foto niet afgekraakt, ver daarvan zelfs. Maar zoals Plaatwerker deze avond al aangaf op de foto "Roger" van Noekelmiel (Michel) is het de foto waar je van overtuigd bent die je plaats die je zelf bepaald en niet veel moet aantrekken van een beetje links af of een beetje rechts en dan beginnen met een update te plaatsen want dan wordt het een foto die je mogelijk niet zelf meer leuk vind. Dat je reacties krijg dat het histogram niet klopt of dat het een beetje scherper mag en het contrast mag aangepast worden kan ik heel goed aanvaarden want dat zijn nuttige tips die leerzaam zijn voor mij en vele anderen. Maar... we werken niet allemaal met het zelfde scherm en instelling van kleur of een gekalibreerd scherm en dat kan een verschil maken in de beoordeling van een geplaatste foto. Mijn scherm is wel gekalibreerd op me desktop en als ik op mijn laptop kijk naar BD daar zie in daar meestal een heel verschil van fotokleuren in en dat maakt het grote verschil in het beoordelen van een foto.
                      Sorry dat me vorige reactie mogelijk een beetje verkeerd overkwam.
                      Gr, Daniel.
                      Is mij geheel duidelijk Daniel Snap je standpunt en ga hierin ook grotendeels mee
                      Excuses is voor niets nodig maat, wel respect dat je het schrijft Schrijven is een moeilijk communicatiemiddel, Komt zeker goed!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grutto in vlucht

                        Hoi Felix69,
                        Je kunt altijd nog je diafragma tussen F7,1 / F11,0 uitproberen.

                        Ik vindt het een mooie resultaat met je nieuwe objectief.
                        Ben nieuwsgierig naar de volgende foto`s
                        Last edited by jessey; 25 mei 2013, 06:27.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grutto in vlucht

                          Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                          Hoi Felix69,
                          Je kunt altijd nog je diafragma tussen F7,1 / F11,0 uitproberen.
                          Begrijp ik Jessey maar dat gaat ten koste van je sluitertijd die omlaag gaat en moet je iso naar omhoog met gevolg onscherpte en meer ruis.
                          Bedankt voor het meedenken maar het is nu eenmaal geen lichtsterke lens.

                          Gr, Daniel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grutto in vlucht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Begrijp ik Jessey maar dat gaat ten koste van je sluitertijd die omlaag gaat en moet je iso naar omhoog met gevolg onscherpte en meer ruis.
                            Bedankt voor het meedenken maar het is nu eenmaal geen lichtsterke lens.

                            Gr, Daniel.
                            Ik heb zelf de sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM met die lens kan je ook met F 7,1 1/1600 nog goede actiefoto`s maken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grutto in vlucht

                              heel knap werk, een naverscherping zit er mi nog wel in
                              mvg Wilfried

                              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                              Comment

                              Working...
                              X