Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wolkenlucht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wolkenlucht





    EXIF
    Nikon D3100
    Sigma 10-20
    F10
    1/200sec
    10mm
    ISO 100



    Graag jullie mening en advies

  • #2
    Re: Wolkenlucht

    Op zich niet zo slecht hoor. Kleuren en wolken vind ik prima. Van mij mag je de schaduwen nog wat oplichten en vanuit dit perspectief gezien doe je de dieptewerking geen goed waar je de kijker teveel laat turen naar wat er allemaal (half)zichtbaar is. M.i. een te laag standpunt. Of ik vergis mij, maar twijfel aan de horizon een beetje of die wel helemaal recht loopt.

    Comment


    • #3
      Re: Wolkenlucht

      vertekening door de (10mm) lens wel erg zichtbaar hier.
      alle bomen waaien naar het midden van de foto..?
      vind ook de lichte randen van de wolken wat te licht/wit.
      compo over nagedacht, al ist gras/riet linksonder net wat te hoog.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Wolkenlucht

        mooie wolken, en voor de rest ga ik mee met mijn voorgangers (heb onlangs gezien op de Ollandse TV dat dat iets anders is dan hier )
        de voorgrond vind ik teveel belicht
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Wolkenlucht

          Bedankt voor jullie reacties en terechte opmerkingen.

          @Beelder: meer kreeg ik niet uit de schaduwen, die zijn al helemaal opgelicht Is er dan iets verkeerd aan mijn instellingen? De voorgrond was behoorlijk donker (was ook wel tegen zon). Maar als ik hier dan foto's zie, dan merk ik veel verschil met de mijne. Ik twijfel ook aan de horizon Je hebt gelijk hoor

          @Bouk: je kunt niet naast de vertekening kijken hé, de kerktoren ligt bijna tegen de grond Maandag valt lightroom hier in de bus, hopelijk kan ik er vlug mee overweg. Nu je het zegt, vind ik de randen ook te licht

          @noenkelMi: wat is dat dan in Olland?

          Comment


          • #6
            Re: Wolkenlucht

            Ben zo vrij geweest de foto eens door dxo te halen, enkel voor horizon en perspectief.
            ben zelf geïnteresseerd in deze lens, en weet nu wat kan...

            Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

            Comment


            • #7
              Re: Wolkenlucht

              De wolken hier duidelijk overheersend en dat mag maar dan zou ik o onderaan nog wat croppen en er een pano van maken, Missch in strijd met de 1/3de maar mi sterker en mooier!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Wolkenlucht

                @chef roger: is veel beter zo! Dxo ken ik niet, nog maar pas gestart met wat plaatjes schieten.
                @bommasien: ik heb ook een foto met minder voorgrond, zal hem eens plaatsen zie.

                Comment


                • #9
                  Re: Wolkenlucht

                  eens googelen op DXO
                  je foto met minder voorgrond vind ik ...euh... minder

                  je update mag je onder je originele foto in je eerste post plaatsen via

                  en voorganger is een soort predikant in een protestantse kerkdienst.
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wolkenlucht

                    Met zo een groothoeklens mag DXO vieuw point niet ontbreken, en zeker niet meer voor die prijs (€ 49,-) Eens trial downloaden.

                    Foto zonder voorgrond vind ik ook minder, het is net de voorgrond die diepte geeft aan je foto.
                    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wolkenlucht

                      Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
                      Met zo een groothoeklens mag DXO vieuw point niet ontbreken, en zeker niet meer voor die prijs (€ 49,-) Eens trial downloaden.

                      Foto zonder voorgrond vind ik ook minder, het is net de voorgrond die diepte geeft aan je foto.
                      +1 DXO en foto zonder voorgrond

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wolkenlucht

                        Valt het met lightroom niet op te lossen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wolkenlucht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Steehtjah Bekijk bericht
                          Valt het met lightroom niet op te lossen?
                          Met LR5 is er ook al een ernstige perspectiefcorrectie te doen. DXO vieuw gaat nog wat verder.
                          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wolkenlucht

                            soms heb ik toch de indruk dat er mensen die aandelen hebben van DXO hier.
                            ik doe alles in PS.
                            wat de foto betreft... ik had het niet beter kunnen verwoorden dan Beelder
                            een pessimist is een optimist met ervaring.
                            Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                            Pentax k-3II en nog meer glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wolkenlucht

                              Oorspronkelijk geplaatst door Steehtjah Bekijk bericht
                              Bedankt voor jullie reacties en terechte opmerkingen.

                              @Beelder: meer kreeg ik niet uit de schaduwen, die zijn al helemaal opgelicht Is er dan iets verkeerd aan mijn instellingen? De voorgrond was behoorlijk donker (was ook wel tegen zon). Maar als ik hier dan foto's zie, dan merk ik veel verschil met de mijne. Ik twijfel ook aan de horizon Je hebt gelijk hoor
                              klinkt heel herkenbaar
                              een pessimist is een optimist met ervaring.
                              Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                              Pentax k-3II en nog meer glas

                              Comment

                              Working...
                              X