Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slankpootvlieg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slankpootvlieg


  • #2
    Re: Slankpootvlieg

    Knap close en ik hou wel van het gebruik van een geringe DoF.
    Hier mis ik echter juist de beste scherpte.
    Nog na verscherpt na het verkleinen?

    Grtz,
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Slankpootvlieg

      Beste Kurt,

      bedankt voor je comment! Naverscherpen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, geen idee hoe je dat correct doet.

      Comment


      • #4
        Re: Slankpootvlieg

        Bij het verkleinen verlies je altijd scherpte (hoe scherp de grote versie ook was).
        Sommige resize programma's verscherpen automatisch (of instelbaar) bij het verkleinen. Zelf verklein ik tot de gewenste (of toegelaten) afmetingen en haal hem dan terug binnen in mijn bewerkingsprogramma (Aperture3).
        Dan klik ik gewoon verscherpen eens aan en dat is meestal al voldoende. Die foto laad ik dan in om op een forum te plaatsen.

        Dus als je origineel wel mooi scherp is dan best de moeite doen om hem na te verscherpen na het verkleinen.

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Slankpootvlieg

          Vroeger gebruikte ik wel eens BD sizer maar dat geeft bagger resultaten. De foto is dus gewoon deels gecropt in photoshop en erna gewoon opgeslagen. Ik heb photoshop staan maar ik blijf liever van dat verscherpen af, dat brengt altijd ruis mee. Ik heb er onvoldoende kennis van om foto's correct te verscherpen, daar komt het op neer.

          Bedankt voor je bijdrage!

          Comment


          • #6
            Re: Slankpootvlieg

            Je kan ook naverscherpen mbv een borstel.
            Dat geeft het voordeel dat je enkel op de plaats die je wenst kunt verscherpen.
            Toch een heel mooie close-up hoor.

            groetjes

            moniq
            groetjes, moniq (BD1321BE)

            A picture paints a thousand words

            Comment


            • #7
              Re: Slankpootvlieg

              jammer van het scherpte verlies
              staat er anders wel mooi op
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment

              Working...
              X