Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoudertas twijfel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schoudertas twijfel

    Hallo, ik heb momenteel een rugzak van kata voor m'n materiaal en erger me soms aan de de snelheid waarmee ik toegang heb tot bepaalde delen en accesoires.
    Daarom was ik aan het zien naar een schoudertas en m'n oog viel op de Lowepro Pro Messenger 200AW en de ThinkThank Retrospective.

    Iemand ervaringen met deze?
    Alvast bedankt.
    K-T

  • #2
    Re: Schoudertas twijfel

    Ik gebruik vaak een TT Retrospective 10. Zeer degelijk en valt niet op als een fototas.
    De tas is ook flexibel. Als er wat minder inzit ben je geen groot volume aan het rond sjouwen.
    Dit is ook soms een nadeel want de bescherming is miniem (geen dikke padding). Als je uw tas laat vallen zullen er brokken vallen. M.a.w. niet aan te raden om uw gerief op een veilige manier te transporteren. Ik gebruik die eigenlijk alleen ter plaatse met de dingen in waar ik snel wil aankunnen.

    Hou er wel rekening mee dat een zware schoudertas snel op de heupen (figuurlijk) begint te werken!

    Comment


    • #3
      Re: Schoudertas twijfel

      Kan het niet te vaak zeggen ga na de winkel en probeer ze uit. ;-) Zelf gebruik ik een TT retrospective 20 naast mijn Kata minibee ul-111

      Comment


      • #4
        Re: Schoudertas twijfel

        Wat heb je aan mijn ervaring? Er zijn niet voor niets zoveel soorten en modellen tassen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Schoudertas twijfel

          Mja, ik volg mijn voorgangers. Het is niet omdat ik mijn Crumpler cupcake 7500 uberfantastisch vind, dat jij daar mee gediend bent eh. Ik wilde een schoudertas omdat ik destijds vaak wel een kind op de rug had, maar ondertussen zou ik mijn Crumpler met niets anders meer willen ruilen.
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Schoudertas twijfel

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Wat heb je aan mijn ervaring? Er zijn niet voor niets zoveel soorten en modellen tassen.
            Ik ben er al uit dat het een schoudertas moet worden en ook de grootte/model is reeds beslist. Het wordt dus 1 van bovenvermelde tassen.
            Maar ik denk dat ik m'n vraag iets specifieker had moeten stellen. Beide tassen leunen zeer nauw bij elkaar aan, en ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen betreft degelijkheid en duurzaamheid, afwerking ed.
            K-T

            Comment


            • #7
              Re: Schoudertas twijfel

              ik heb de tt retro 30. afwerking is super( stevige stof) en design is knap. gebruik de mijne nu toch al een jaar en soms heeeel zwaar geladen. ziet er nog steeds als nieuw uit, nergens gebruikssporen of sleet te zien.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Schoudertas twijfel

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Wat heb je aan mijn ervaring? Er zijn niet voor niets zoveel soorten en modellen tassen.
                Dat gaat voor alles op. Waarom mag er dan zoveel geleuterd worden over lenzen en camera's? Je kan daar net hetzelfde over zeggen.
                Mijn kast ligt vol met tassen waarvan ik in de winkel dacht dat het de ideale was...
                Ervaringen van anderen zijn niet altijd ad rem maar ze kunnen je wijzen op iets waar je zelf niet aan dacht. Juist omdat er zoveel soorten en modellen zijn kan het interessant zijn. Als er maar 1 model is moet je niet lang twijfelen...

                Comment


                • #9
                  Re: Schoudertas twijfel

                  Alsnog bedankt voor jullie reacties...het is de TT geworden
                  K-T

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schoudertas twijfel

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-T Bekijk bericht
                    Alsnog bedankt voor jullie reacties...het is de TT geworden
                    Welke versie? De Retrospective 20? Als je je eerste indrukken hier op het forum zou willen delen dan heel erg graag (zit zelf namelijk te denken aan de Thinktank Retrospective 20).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schoudertas twijfel

                      De 20 is een prima tas, maar blijf er toch wel bij draagcomfort verschilt per persoon. En passen in de winkel zou ik dan toch echt adviseren ;-)

                      Ben zelf een erg te vrede TT20 gebruiker, maar als ik wat langer op pad ga. Dan pak ik toch een rugzak.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schoudertas twijfel

                        Welke versie? De Retrospective 20? Als je je eerste indrukken hier op het forum zou willen delen dan heel erg graag (zit zelf namelijk te denken aan de Thinktank Retrospective 20).
                        Ik heb nog even getwijfeld tussen de 20 en 30, maar uiteindelijk toch voor de Retrospective 30 gekozen. (kan net wat meer in en is niet TE groot als er minder in zit)
                        Ondertussen ook al enkele keren goed kunnen testen, en de eerste indrukken zijn zeer positief. Draagt comfortabel (ook met wat zwaardere belading)
                        Makkelijk in te delen naar eigen goesting, je krijgt er nl ook voldoende tussenschotten bij. Voldoende opbergvakjes voor accessoires,...Snelle toegang tot je materiaal (wat voor mij toch wel van belang was).
                        Alles netjes afgewerkt, voelt en ziet er echt een degelijke tas uit.

                        Denk dat dit toch m'n meest gebruikte tas zal gaan worden. Muv die dagen waar je lang en veel rondwandelt, dan gaat de rugzak gewoon mee.

                        Oja en inderdaad gaan passen in de winkel, bedankt voor die goed raad! Ik heb er een hele voormiddag gezeten

                        Grtz
                        K-T

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schoudertas twijfel

                          Ik heb ergens gelezen dat je in de TT retrospective 20 een body (met grip) +70-200 er recht kan insteken en dat dat in de 30 niet lukt (daar moet de lens van de body)

                          Ik twijfel tussen de 20 en 30 en heb volgende materialen om er in te stoppen

                          5DmkII met grip
                          6D met grip
                          70-200 f2.8
                          24-70 f2.8
                          17-40 f4
                          speedlight
                          en eventueel nog een fisheye waar ik naar op zoek ben.

                          13" macbook pro is niet noodzakelijk maar zou handig kunnen zijn.
                          WWW.JOPIX.BE
                          Just one click away...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schoudertas twijfel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                            De 20 is een prima tas, maar blijf er toch wel bij draagcomfort verschilt per persoon. En passen in de winkel zou ik dan toch echt adviseren ;-)

                            Ben zelf een erg te vrede TT20 gebruiker, maar als ik wat langer op pad ga. Dan pak ik toch een rugzak.
                            Hier hetzelfde. De ThinkTank 20 is een fantastische en oerdegelijke tas. Het eigen gewicht is wat aan de hoge kant en gelukkig is er een "silent mode" voor het klittenband maar ga ik de hele dag op pad (lopend bijvoorbeeld) pak ik de rugzak, Kata Slingbag, of als ik minder mee neem een Lowepro Slingshot.
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment

                            Working...
                            X