Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is een blend ook toegestaan ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is een blend ook toegestaan ?

    Hallo,
    Voor deze maand heb ik wel een foto die in de juiste categorie valt. Omdat in het reglement staat dat HDR niet is toegestaan, vroeg ik mij af, of een fotoblend wel is toegestaan ?
    Groeten,
    Johan
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Is een blend ook toegestaan ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    Hallo,
    Voor deze maand heb ik wel een foto die in de juiste categorie valt. Omdat in het reglement staat dat HDR niet is toegestaan, vroeg ik mij af, of een fotoblend wel is toegestaan ?
    Groeten,
    Johan
    naar mijn weten niet want dit zijn twee foto's die je samen voegt
    net zoals clonen en en dingen weg werken op de foto die er wel op staan hoort ook volgens mij tot de zwaardere bewerkingen
    dus volgens mij niet toegestaan
    wat die HDR betreft ik heb deze bewerking in mijn toestel staan net zoals speldenprik en nog enkele rechtstreekse dingen waardoor je geen fotoshop hoeft toe te passen
    dus wettelijk gezien is dat dan wel in orde denk ik omdat deze foto zo uit het toestel komt

    wat wel mag is contrast aanpassen, kleurenfilter sepia of Z/W
    verscherpen en aan de schuivertjes schuiven van niveaus en zo
    ruis weg werken bij snijden
    maar zware bewerkingen zijn uit de boze
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Is een blend ook toegestaan ?

      Ik kan weinig aan de uitleg van lilybie toevoegen: zij beschrijft precies wat kan, en wat niet kan (of mag). Nee dus.
      Heb pas trouwens nog via PB aan een nieuwe deelnemer uitgelegd dat een object weghalen door crop wel mag, door clonen niet.
      Fotografische zaken (belichtingscorrecties e.d.): geen probleem.
      Uiteraard en dat staat letterlijk in de reglementen: geen kadertjes, toevoeging van tekst, signatures... De laatste natuurlijk ook omwille van de anonimiteit.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Is een blend ook toegestaan ?

        Bedankt voor jullie snelle en duidelijke antwoord.
        Groeten,
        Johan
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment

        Working...
        X