Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang bij Ambleteuse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang bij Ambleteuse

    Ik ga er zeker nog terug, prachtige plek, deze foto is 'vlug' genomen, het water komt er zeer snel op, en ik had nog niet echt nagedacht over de compo,
    maar ben er toch tevreden over.
    Gr Christophe

    Last edited by stephenstoph; 23 mei 2013, 10:54.

  • #2
    Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

    compo is dik in orde maar mis wel scherpte op de rotsen.
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

    http://shantiguru.1x.com

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

      Thx shantiguru :-). Juist een vraagje, het zal mss wel niet superscherp zijn, maar kan dat ook liggen aan de site waar ik de foto opzet, ik doe dat nu met
      photobucket, en ik moet zeggen, de originele foto ziet er wel beter (en scherper uit). Mocht dit zo zijn dan probeer ik het eens met een andere site.
      Gr Christophe

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

        Oorspronkelijk geplaatst door stephenstoph Bekijk bericht
        Thx shantiguru :-). Juist een vraagje, het zal mss wel niet superscherp zijn, maar kan dat ook liggen aan de site waar ik de foto opzet, ik doe dat nu met
        photobucket...
        gebruik ik ook en geen klachten over de scherpte.
        zie mijn site.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

          Mooi ""blauw uurtje" kleuren. Jammer dat rond de zon de belichting niet helemaal onder controle is. Maar mag de pret niet drukken.
          Kan maar een raad geven :
          Zelf verkleinen en verscherpen ! Dan pas uploaden naar Photobucket.
          Groeten,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

            Mooi beeld met toch een hele knappe compo...

            Bestandsgrootte is heel erg klein 38 Kb, zo`n foto als deze moet toch zeker ergens tussen de 300 en 500 zitten, zal ook het gebrek aan scherpte wel een beetje verklaren.
            Ik denk wel dat er nog een hoop meer uit te halen is uit deze foto...Beetje oplichten en meer punch/saturatie vind ik deze foto echt ten goede komen, vind hem nu nog wat grauw.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

              Niet mis maar ik zou er een stukje afknippen bovenaan zodat de horizon iets hoger komt te liggen.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

                He bedankt iedereen voor de feedback, zal ik zeker eens proberen om de foto zelf te verkleinen en verscherpen en eens kijken of er verschil te zien is.
                PS is juist bouk je foto's zijn superscherp, thx!

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

                  Ik heb gezien dat bij de uploadinstellingen een kleinere resolutie ingesteld stond, dit is nu veranderd naar maximaal
                  Heb de foto opnieuw geupload, kon inderdaad wel scherper, maar ik denk dat er een verschil te zien is met de vorige upload.
                  Grtz Christophe

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

                    Een beetje jammer dat je de originele niet hebt laten staan, maar ik denk een pak beter. De voortgang zien is belangrijk. Daar leren we van.
                    Een nadeel :Ik ben nu ook op andere dingen gaan letten, zoals de scheve horizon.
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

                      Al wel beter nu volgens mij.
                      Toch moet je met het uploaden of opslaan voor het web even naar je bestandsgrootte kijken hoor, deze is nu 50 Kb, is echt veels te klein voor zo`n formaat foto, linksboven zie ik ook duidelijk Jpegartefacts ( blokjesvorming ), komt puur doordat er te veel compressie opzit.
                      Heb hem toch ook eens ingeladen, en hem in camera raw wat extra punch gegegeven, ( belichting, contrast verschrping en verzadiging ) Klikkerdeklik Ben benieuwd wat je er van vind, als je het niks vind haal ik het linkje wel weer weg. ( Hij is nu trouwens 416 Kb geworden ).
                      Misschien ben ik wat te kritisch met sommige dingetjes, maar hopelijk heb je er toch iets aan.
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

                        Hé Jos, je bent zeker niet te kritisch. Ziet er véél beter uit hoor, ik neem het mee voor de volgende foto die ik post!
                        Uit de commentaren kan ik alleen maar leren en bijleren, anders zou ik m'n foto's wel op m'n pc laten staan :-)
                        Alvast bedankt
                        mvg Christophe

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

                          ik volg de rest maar toch een mooie hoor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

                            Nog eens bedankt voor kritiek, commentaar en beoordeling, grtz Christophe!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonsondergang bij Ambleteuse

                              't is al allemaal gezegd eh...
                              Nu over de kwaliteit zelf van de foto...als je met PS werkt, verklein je hem best zelf tot 900px (als je eens zoekt op het forum zal je ergens een link vinden van hoe je dat best doet icm verscherping). Ik gebruik die methode ook tot grote tevredenheid. Exporteren doe ik met de PS funktie "save for web and devices" (niet vergeten om te zetten nr sRGB ook!) zodat je foto compatibel is met de meeste browsers.
                              Met photobucket heb ik geen problemen in kwaliteitsverlies, als je inderdaad aanvinkt dat photobucket je foto's niet herschaald en je ze bewaart in full quality. Wel stript photobucket nu de laatste tijd mijn exif, maar goed da's het ergste niet eh
                              facebook

                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X