Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

we houden het even bij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • we houden het even bij

    1/200 sec
    F3,3
    5,3 mm (30mm)
    ISO 80



    Dit is een overstromings gebied en of wachtbekken, blijft gelijk hoe het genoemd wordt. Het is er en mooi en een oord van lawaai door de meeuwen en de andere watervogels











    de update volgens de tips die ik hier gekregen heb, dank u alvast.











    niet bewerkt zo uit het doosje.
    Graag uw mening en alvast bedankt om eens te komen kijken.
    Groetjes,
    flecha
    Last edited by Flecha; 22 mei 2013, 23:01.
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:
    vrees alleen de stilstand.

  • #2
    Re: we houden het even bij

    wat een ruimte en een lawaaierige rust, al hoor ik het hier niet. . Een plekje om terug te keren als de waterlelies bloeien. Nu hopelijk dat het weer wat draait.

    Comment


    • #3
      Re: we houden het even bij

      Volgens mij helt de foto af naar links

      Comment


      • #4
        Re: we houden het even bij

        Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
        Volgens mij helt de foto af naar links
        Ik weet het niet echt want het is hier heel moeilijk om een horizontale lijn te vinden want het riet op de achtergrond staat in ongelijke groepen bijeen en dat vormt dan ook geen referentie punt.
        Vrees niet dat je
        te traag vordert:
        vrees alleen de stilstand.

        Comment


        • #5
          Re: we houden het even bij

          Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
          Ik weet het niet echt want het is hier heel moeilijk om een horizontale lijn te vinden want het riet op de achtergrond staat in ongelijke groepen bijeen en dat vormt dan ook geen referentie punt.
          8% achterwaartse kanteling en 3% horizontaal naar rechts draaien en je bekomt dit, als je de link weg wil, geef maar een gil

          Comment


          • #6
            Re: we houden het even bij

            Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
            8% achterwaartse kanteling en 3% horizontaal naar rechts draaien en je bekomt dit, als je de link weg wil, geef maar een gil
            achterwaarts kantelen hoe kan dat gedaan worden want dit lijkt me toch moeilijk te doen technisch dan en met welk program doe je dan zoiets?
            De link mag blijven als het u niet stoort want het is inderdaad beter dan deze die ik geplaatst heb. En Dank u voor de klare uitleg.
            Vrees niet dat je
            te traag vordert:
            vrees alleen de stilstand.

            Comment


            • #7
              Re: we houden het even bij

              Beelder hoe voorkom je het dan bij het nemen van zo een foto dat die een misse hellings hoek heeft gelijk je zegt dat ie dan naar achter moet kantelen. Als je hoger dan het water staat dan is er toch altijd een hoek, ik bedoel dat je dan toch niet echt evenwijdig met het water oppervlak kan zijn zonder zo een diepte te maken want anders dus met een hoger standpunt dan wordt die hoek toch groter.
              Vrees niet dat je
              te traag vordert:
              vrees alleen de stilstand.

              Comment


              • #8
                Re: we houden het even bij

                Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                Beelder hoe voorkom je het dan bij het nemen van zo een foto dat die een misse hellings hoek heeft gelijk je zegt dat ie dan naar achter moet kantelen. Als je hoger dan het water staat dan is er toch altijd een hoek, ik bedoel dat je dan toch niet echt evenwijdig met het water oppervlak kan zijn zonder zo een diepte te maken want anders dus met een hoger standpunt dan wordt die hoek toch groter.
                Perspectief = fotografisch standpunt; perspectief = lijnperspectief; perspectief = spelen met je perspectief op dieptewerkingen en voorgrond. Het zijn zomaar drie voorbeelden. Uiteindelijk zoekt de fotograaf naar een voor hem/haar ideaal perspectief. Bij jouw foto heb je te maken met je standpunt van waaruit je een beeld wil vastleggen. In dit geval had een lager/hoger standpunt(wat je zelf wil zien) en de camera te kantelen(opwaarts/neerwaarts) 'waarschijnlijk' correctie overbodig gemaakt. Je kunt hier het beste op oefenen door je in de zoeker en live view je rasters zichtbaar te maken. Als je PSE of een ander bewerkingsprogramma hebt, kun j in de meeste gevallen cameravervorming corrigeren, door het verticaal/horizontaal perspectief naar wens te corrigeren. Let op: Lensvertekening is nog iets anders, en dat is ook nog te corrigeren.
                Last edited by Beelder; 21 mei 2013, 19:11.

                Comment


                • #9
                  Re: we houden het even bij

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                  wat een ruimte en een lawaaierige rust, al hoor ik het hier niet. . Een plekje om terug te keren als de waterlelies bloeien. Nu hopelijk dat het weer wat draait.
                  Ik heb het even nagekeken het heeft een oppervlakte van 130 ha dus kan al een beetje tellen.
                  Vrees niet dat je
                  te traag vordert:
                  vrees alleen de stilstand.

                  Comment


                  • #10
                    Re: we houden het even bij

                    Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                    Ik weet het niet echt want het is hier heel moeilijk om een horizontale lijn te vinden want het riet op de achtergrond staat in ongelijke groepen bijeen en dat vormt dan ook geen referentie punt.
                    kijk eens naar de gele kopjes van de bloemen in de weerspiegeling.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: we houden het even bij

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      kijk eens naar de gele kopjes van de bloemen in de weerspiegeling.
                      grt,bouk.
                      Kan ik daar op voort gaan want die staan ook niet kaars recht.
                      Vrees niet dat je
                      te traag vordert:
                      vrees alleen de stilstand.

                      Comment


                      • #12
                        Re: we houden het even bij

                        Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                        Kan ik daar op voort gaan want die staan ook niet kaars recht.
                        Het water staat waterpas dus moet elke reflectie loodrecht staan. Dit is een objectieve manier van rechtzetten.
                        mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

                        Comment


                        • #13
                          Re: we houden het even bij

                          Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                          Kan ik daar op voort gaan want die staan ook niet kaars recht.
                          heeft er niets mee te maken.
                          zie #12.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: we houden het even bij

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            heeft er niets mee te maken.
                            zie #12.
                            grt,bouk.
                            Ik zie hierdan in de linker onderhoek daar staan vier bloemen, daar achter staat er een volgens mij toch loodrecht. En als je daar de schaduw bekijkt dan valt die toch recht op de steel die uit het water komt en deze heb ik dan ook als punt gebruikt om de camera horizontaal te houden.
                            Vrees niet dat je
                            te traag vordert:
                            vrees alleen de stilstand.

                            Comment


                            • #15
                              Re: we houden het even bij

                              Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                              Ik zie hierdan in de linker onderhoek daar staan vier bloemen, daar achter staat er een volgens mij toch loodrecht. En als je daar de schaduw bekijkt dan valt die toch recht op de steel die uit het water komt en deze heb ik dan ook als punt gebruikt om de camera horizontaal te houden.
                              Ik heb je foto eens bekeken en als je die +-1,7° naar rechts draait staan de reflecties loodrecht, maar nu niet.
                              mvg,
                              Eddy
                              Smaken verschillen

                              Comment

                              Working...
                              X