Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Europa rondreis auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Europa rondreis auto

    Beste

    Wat vinden jullie van deze rondtoer met de auto en tent, namelijk 21 dagen.



    Reis in volgorde:

    - Hertsberge
    - Essoyes (1 nacht)
    - Bern (2 nachten)
    - Thun (2 nachten)
    - Spiez (geen nacht, bezoek brengen onderweg naar Lauterbrunnen)
    - lauterbrunnen (geen nacht, bezoek brengen)
    - lugano (2 nachten)
    - Bellagio (como)( 1 nacht)
    - salzburg (2 nachten)
    - millstatt (1 nacht)
    - bohinj en bled ( 2 nachten)
    - plic. meren (2 nachten)
    - slunj (geen nacht, bezoek brengen onderweg naar hallstadt)
    - hallstadt (1 nacht)
    - traunkirchen (1 nacht)
    - neurenberg (1 nacht)
    - keulen (1 nacht)
    - hertsberge

    ps. zou dit te lang en te veel zijn om te bezoeken? zijn namelijk wel snelle bezoekers

    Neurenberg en keulen dienen voor de afstand naar huis in te korten..

    Update: Graz, Innsbruck, Ljubljana en Jablanac gaan we normaal weg laten

    Wat vinden jullie van deze rondrit

    bedankt alleszins voor de reacties
    Last edited by svanma; 25 mei 2013, 15:02.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Europa rondreis auto

    Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
    .....

    Wat vinden jullie van deze rondtoer met de auto en tent, namelijk 21 dagen.

    Wat vinden jullie van deze rondrit
    leuk maar je moet wel het weer mee hebben hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Europa rondreis auto

      dat is een feit maar dit heb je natuurlijk "jammer genoeg" niet in de hand.

      groeten
      steve

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      leuk maar je moet wel het weer mee hebben hè.
      grt,bouk.
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Europa rondreis auto

        Ik woon toevallig ook in Hertsberge.
        Wellicht kennen we elkaar ?????

        Comment


        • #5
          Re: Europa rondreis auto

          Heb er namelijk geen idee van


          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik woon toevallig ook in Hertsberge.
          Wellicht kennen we elkaar ?????
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: Europa rondreis auto

            Ik vind het een behoorlijk heftig programma om in 21 dagen te doen. Ik denk aan 1 of hooguit 2 plaatsen per dag. Eerste rit is naar mijn grove schatting 5 tot 6 uur rijden. Geldt ook ongeveer voor de tweede rit. Daarna wordt het wel wat rustige qua reizen. Hoe doe je het met overnachten? Hotel? Alles vooruit boeken?
            Na afloop nog een paar dagen thuis uitrusten
            Website: cameraobschuura.nl
            Twitter: @CameraObSchuura
            FaceBook: Cameraobschuura

            Comment


            • #7
              Re: Europa rondreis auto

              eerste rit naar essoyes is 4 u 10 min rijden. en dan naar bern nog eens 4u30 min rijden.

              gelukkig zijn we snelle bezoekers

              1e overnachting gaan we boeken en de 2de ook, de rest zulle we hopelijk wel altijd plaats vinden op campings, met de tent

              en inderdaad dan nog paar daagjes uitrusten thuis



              Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
              Ik vind het een behoorlijk heftig programma om in 21 dagen te doen. Ik denk aan 1 of hooguit 2 plaatsen per dag. Eerste rit is naar mijn grove schatting 5 tot 6 uur rijden. Geldt ook ongeveer voor de tweede rit. Daarna wordt het wel wat rustige qua reizen. Hoe doe je het met overnachten? Hotel? Alles vooruit boeken?
              Na afloop nog een paar dagen thuis uitrusten
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: Europa rondreis auto

                Toch graag even mierenneuken: Innsbruck, niet Inssbruck

                En 2 keer Hertsberge op je planning... denk dat je daar snel op uitgekeken zal zijn.

                Verder heel mooie reis me dunkt, wil heel graag mee !

                Die Plitvice meren zijn me ook al eens aangeraden.

                Comment


                • #9
                  Re: Europa rondreis auto

                  dit is voor volgend jaar, maar nu al beginne uitstippelen en camping zoeken enzo

                  alle suggesties zijn welkom

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Toch graag even mierenneuken: Innsbruck, niet Inssbruck

                  En 2 keer Hertsberge op je planning... denk dat je daar snel op uitgekeken zal zijn.

                  Verder heel mooie reis me dunkt, wil heel graag mee !

                  Die Plitvice meren zijn me ook al eens aangeraden.
                  Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Europa rondreis auto

                    De afstand is totaal geen probleem. Enkel het feit dat je nagenoeg elke dag je tent moet opzetten en afbreken.
                    Na een tijdje wordt dat wel wat lastiger; het zou iets makkelijker zijn om vanuit een aantal centraal gelegen 'basiskampen' wat zijtrips te doen.
                    Gelet op de kaart zou dit geen enkel probleem kunnen zijn.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Europa rondreis auto

                      De tent is zo een opsmijtent, dus dit valt denk ik wel mee. en waarom we iedere keer verder gaan en geen basis kampen doen is omdat we dan iedere keer terug moeten en ook voor de km in te perken.

                      van materiaal blijft bijna alles in de auto zitten dus zoveel opruim werk is het niet "denk ik"

                      alle info is welkom

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      De afstand is totaal geen probleem. Enkel het feit dat je nagenoeg elke dag je tent moet opzetten en afbreken.
                      Na een tijdje wordt dat wel wat lastiger; het zou iets makkelijker zijn om vanuit een aantal centraal gelegen 'basiskampen' wat zijtrips te doen.
                      Gelet op de kaart zou dit geen enkel probleem kunnen zijn.
                      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Europa rondreis auto

                        Over de route heb ik verder niet direct opmerkingen, een hele mooie route als je het mij vraagt. Wat ik me wel afvraag is het tijdspad wat je wilt gaan gebruiken. Je geeft aan dat jullie snelle bezoekers zijn maar je wilt in 21 dagen maar liefst 24 bestemmingen aandoen... Dit betekend concreet dat je per locatie nooit meer dan 4 uur te besteden hebt aangezien je ook moet meetellen de reistijd volgende bestemming, zoeken locatie voor overnachting, parkeergelegenheid in steden, etc.

                        Wellicht kun je eens een globale dagindeling maken bij je openingspost. Vwb de locaties in Slovenie en Kroatie zal ik dan kijken of ik aan de hand van je tijdsplanning wat tips kan geven wat te bezoeken in het tijdsbestek wat je hebt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Europa rondreis auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                          De tent is zo een opsmijtent, dus dit valt denk ik wel mee. en waarom we iedere keer verder gaan en geen basis kampen doen is omdat we dan iedere keer terug moeten en ook voor de km in te perken.

                          van materiaal blijft bijna alles in de auto zitten dus zoveel opruim werk is het niet "denk ik"

                          alle info is welkom
                          Voor mij is een opsmijttent een wegsmijttent. Als je natuurlijk elke dag mooi droog weer hebt en geen wind is dat allemaal geen probleem, toch niet voor een beperkt aantal keren.
                          Ik zet mijn VE25 met mijn vrouw op in minder dan 10 minuten en breek hem af en plooi hem weer op in 10 minuten. Ik heb hem sinds 1994 en hij is nog even waterdicht als vroeger terwijl hij naar schatting méér dan 500x opgezet en afgebroken (gewoon : aantal jaar x 30 keer per zomer) is en dit niet meteen in de meest tentvriendelijke landen op campinggras in een beschutte omgeving. Ze is niet meer zo proper als destijds maar je mag nog altijd de ritsen komen proberen, op de naainaden zit nog geen enkele rek. Dit soort tenten uit UV bestendig rip-stop-nylon moet met de hand gesealed worden door de koper, ik heb dat één keer gedaan (in 1994). Nog altijd staat de tent strak gespannen terwijl ik zelden of nooit meer dan 4 piketten gebruik (als het regent en waait : 6).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Europa rondreis auto

                            We overnachten niet overal. bijvoorbeeld: Bern bezoeken en overnachten, dan naar thun ook overnachten, dan naar lauterbrunnen Niet overnachten maar wel in of nabij lugano. er staan ook plaatsen tussen waar we passeren en niet overnachten, maar de planning moet een idee zijn, als we het ergens goed en mooi vinden blijve we iets langer en slaan dan iets over of als iets niet naar onze zin is gaan we sneller door. is enkel een idee.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
                            Over de route heb ik verder niet direct opmerkingen, een hele mooie route als je het mij vraagt. Wat ik me wel afvraag is het tijdspad wat je wilt gaan gebruiken. Je geeft aan dat jullie snelle bezoekers zijn maar je wilt in 21 dagen maar liefst 24 bestemmingen aandoen... Dit betekend concreet dat je per locatie nooit meer dan 4 uur te besteden hebt aangezien je ook moet meetellen de reistijd volgende bestemming, zoeken locatie voor overnachting, parkeergelegenheid in steden, etc.

                            Wellicht kun je eens een globale dagindeling maken bij je openingspost. Vwb de locaties in Slovenie en Kroatie zal ik dan kijken of ik aan de hand van je tijdsplanning wat tips kan geven wat te bezoeken in het tijdsbestek wat je hebt.
                            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Europa rondreis auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Voor mij is een opsmijttent een wegsmijttent. Als je natuurlijk elke dag mooi droog weer hebt en geen wind is dat allemaal geen probleem, toch niet voor een beperkt aantal keren.
                              Ik zet mijn VE25 met mijn vrouw op in minder dan 10 minuten en breek hem af en plooi hem weer op in 10 minuten. Ik heb hem sinds 1994 en hij is nog even waterdicht als vroeger terwijl hij naar schatting méér dan 500x opgezet en afgebroken (gewoon : aantal jaar x 30 keer per zomer) is en dit niet meteen in de meest tentvriendelijke landen op campinggras in een beschutte omgeving. Ze is niet meer zo proper als destijds maar je mag nog altijd de ritsen komen proberen, op de naainaden zit nog geen enkele rek. Dit soort tenten uit UV bestendig rip-stop-nylon moet met de hand gesealed worden door de koper, ik heb dat één keer gedaan (in 1994). Nog altijd staat de tent strak gespannen terwijl ik zelden of nooit meer dan 4 piketten gebruik (als het regent en waait : 6).
                              Da begrijp ik, maar het is de eerste keer dat we met de tent zouden gaan, en daarom wil ik niet de duurste en niet de goedkoopste tent kopen.
                              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                              Comment

                              Working...
                              X