Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor sportfotografie

    Hallo, graag had ik van enkele "kenners" wat meer info gekregen over toestellen voor sportfotografie/actiefoto's... Zelf ben ik (voorlopig) nog een absolute leek, vooraleer mij dus een toestel aan te schaffen had ik dus graag geweten welke modellen het best aan m'n eisen voldoen...

    Oh ja, zoals voor de meesten onder ons had ik het liefst ook nog een schappelijke prijs

    Alvast bedankt!!

  • #2
    sportfotografie/actiefoto's
    dan moet je bijna voor een DSLR gaan (duurste klasse)
    vlug 1000€ en dan nog geld voor de lens/lenzen
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      1000 eurookes is toch wel iets teveel van het goeie (voor een eerste toestel...) zijn er geen "goedkopere" alternatieven, desnoods met iets mindere prestaties, maar toch nog altijd aanvaardbaar...

      Comment


      • #4
        dan moet je een prosumer aanschaffen
        zit tussen DSLR en de compacte toestelletjes
        er is genoeg keuze Nikon, Canon, Minolta, Fuji
        maar zijn niet veel goedkoper hoor (tweedehands, in onze koopjeshoek mss)
        als je maar 500€ wil uitgeven bvb dan kom je eerder bij de compacte toestelletjes terecht
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          'k ben nu al een paar dagen van hot naar het aan't surfen en ben voorlopig bij de Panasonic FZ10 terechtgekomen... Een goeie keuze of zet ik mijn zoektocht beter nog wat verder?? M'n maximum budget is +/- 500 eurookes, iets waar de FZ10 nog net zal aan voldoen...

          Zijn er betere keuzes? of moet ik er gewoon voor GAAAAAAN!!

          Comment


          • #6
            voor sportfoto's en/of actiefoto's ga je met die panasonic toch geen al te beste resultaten halen hoor. heb net de 300d aangeschaft en uitgetest en ik moet zeggen dat de resultaten super meevallen. heb hem in duitsland gekocht voor 999€
            GO ON...BE A TIGER!!!

            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

            Comment


            • #7
              999 eurookes is dan ook bijna het dubbele van 500 hé

              Comment


              • #8
                een fz10 is de beste camera voor sportfotografie buiten goede dslrs
                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment


                • #9
                  Je legt de lat hoog, sportfotgrafie vraagt nu éénmaal de inzet van een DSLR zonder twijfel.
                  Dus ofwel kijk je uit naar een tweedehands exemplaar digitaal of je kan kiezen voor een analoge reflex.
                  Wees er wel van overtuigd dat de DSLR een one way ticket is, eens vertrokken wil je nooit meer terug.

                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Er is eigenlijk nog niet aangegeven om wat voor een soort sportfoto's het gaat. Binnen of buiten? Mag geflitst worden of niet? Dichtbij of veraf?

                    Mocht proxi hoofdzakelijk biljarters willen fotograferen en zijn de actieshots er van de actie aan de toog, dan zijn er redelijk wat goedkopere toestellen die dit aankunnen
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • #11
                      wel foto's van wielerwedstrijden, van honden, ... in ieder geval iets meer "actie" en "sport" dan biljart

                      waar vind ik trouwens wat uitleg tussen "prosumer" & "dslr" in gewone mensentaal
                      wie zich geroepen voelt mag hier trouwens altijd een korte samenvatting onder typen

                      Thanx!!

                      Comment


                      • #12
                        cp5700 en ijshockey...
                        Bij zonnestralendweer max 1/500 en das net iets te traag...
                        Vol zonlicht is daar onontbeerlijk.

                        Bezint eer ge begint!
                        Had ik geweten wat ik nu weet dan kocht ik misschien een "normaal" toestel met een goede negatiefscanner...
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment

                        Working...
                        X