Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accu LP-E6 voor EOS 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Accu LP-E6 voor EOS 7D

    Ik heb de gewoonte om na een shoot de accu uit mijn toestel te halen, te vervangen door een herladen accu "uit voorraad" (heel bescheiden, want ik heb er maar twee in totaal ), de gebruikte accu op te laden en "in voorraad" te houden voor de volgende wissel. Beide batterijen zijn zo oud als het toestel, iets meer dan 3 jaar dus (de 7D was een mooie cadeau voor mijn 60ste verjaardag )

    Any way, gisteren de fototas meegescharreld, zonder echt iets te checken, en ten velde moeten constateren dat de accu in het toestel (en dus mijn geliefde 7D ook) zo dood als een pier was. Bovendien stak "de voorraad" in mijn rugzak, thuis in de kast, natuurlijk.
    Gelukkig waren we niet al te ver van huis, maar zo zie je hoe je altijd je gereedschap moet checken vóór je vertrekt.

    Die "zo dood als een pier" accu opgeladen, intussen de andere gestoken, die door zelfontlading blijkbaar al tot 89% capaciteit gedaald was. Achteraf, toen de lege batterij opgeladen was opnieuw gecheckt. 100% capaciteit, maar 0% laadprestatie. Eén rood streepje.

    Wat denk je? Een verloren zaak? Natuurlijk meteen morgen (vandaag is alles dicht) een nieuwe gaan halen; Lenmar niet in voorraad bij Konijn, dus €82.95 neertellen voor een originele Canon. Nou ja, op drie jaar is dat nog niet te veel, maar is het normaal dat een accu niet langer meegaat?
    Last edited by LesC; 20 mei 2013, 12:28.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Accu LP-E6 voor EOS 7D

    Als zelfs de originele accu's niet langer meegaan, dan zou ik goedkope compatibele accu's gebruiken.
    Maar als je ze dringend nodig hebt, dan zal je toch naar de winkel moeten (online bestellen duurt veel langer).

    Met lithium-ion accu's moet je geluk hebben, in principe verliezen die ongeveer 10% van hun bruikbare capaciteit per jaar.
    Er zijn er ook die heel wat sneller achteruit gaan, maar je zou toch verwachten dat in een originele accu de beste kwaliteit lithium-ion cellen worden gebruikt (dat zijn de cellen die zo'n 10% per jaar verliezen).

    Als de originele accu te ver ontladen was toen ze geleverd werd, dan kan het ook daar aan liggen dat ze minder lang meegaat.
    De accu van mijn 1D MKIII was zelfs defect toen ik ze de eerste keer wou laden.

    Bij de accu's met een chip heb ik al gemerkt dat die meer last hebben van zelfontlading dan bijvoorbeeld de BP511 (die heb ik gebruikt in de 300D/20D/40D).
    Dat verklaart dan ook dat een accu die een tijdje geleden geladen is, dat die niet meer de volle 100% levert.
    Het lijkt er dus op dat die chip wat stroom verbruikt, en dat is eigenlijk niet zo'n goede zaak.
    Als zo'n accu dan een tijdje in de winkel ligt (dat geldt ook voor een nieuwe camera waar een accu is bijgeleverd) dan is er een kans dat die daardoor te diep ontladen is, en dat ze daardoor niet meer goed is (of defect zoals die van mijn 1D MKIII).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Accu LP-E6 voor EOS 7D

      Bedankt voor je antwoord, Bart. Ik ga inderdaad op zoek naar "goedkope compatibele accu's" nu, maar inderdaad: die ene heb ik toch snel nodig, dus... In het begin (dacht ik) was het niet mogelijk een kloon te gebruiken in de 7D, maar dat probleem zou van de baan zijn, niet?
      Ik heb de indruk dat de batterijen van onze 50D veel langer meegaan. In de loop der jaren een vijftal gekocht denk ik, en buiten de originele zijn al de rest Lenmars.
      Maar die hadden ze momenteel niet in stock bij Konijn.
      Zou ik via ebay iets bestellen?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Accu LP-E6 voor EOS 7D

        Deze werkt zonder problemen in de 5D MKIII, dan zal die ook wel werken in een 7D http://www.manafont.com/product_info...ry-pack-p-2919 .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Accu LP-E6 voor EOS 7D

          via amazon.de deze avond bestellen en eind van de week normaal in je bus.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Accu LP-E6 voor EOS 7D

            Bedankt voor de antwoorden. Da's snel, dat lijkt wel Overtoom!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Accu LP-E6 voor EOS 7D

              Ik kocht er al meerdere bij Fotoshopaalten.com. Een merkloze 19,15 euro. Een Phottix 24,95. Gratis verzending, zeer snel. Prijzen eind april 2013. Ook zeer goede service. Zo heb ik er eens eentje fout besteld. Kon ze zonder problemen terugsturen. Bovendien werd ook de tweede gratis verzonden.

              Comment


              • #8
                Re: Accu LP-E6 voor EOS 7D

                Bedankt! Ik ga morgen waarschijnlijk nog een "marktonderzoek" doen, om te zien waar de beste prijs/kwaliteit/leveringstijd zit.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X