Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beetje verwonderd kijken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beetje verwonderd kijken?



    update



    Last edited by noenkelMi; 20 mei 2013, 23:16.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: beetje verwonderd kijken?

    Mooi scherp op beide ogen
    Toffe DOF
    Goede omzetting.
    Ik zou alleen croppen zodat die lichtvlekken, links en boven hem, minder storen.
    Het portret wordt ,volgens mijn smaak, sterker.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: beetje verwonderd kijken?

      mooi portret

      Comment


      • #4
        Re: beetje verwonderd kijken?

        mooi portret....sprekende ogen
        groetjes aline

        Comment


        • #5
          Re: beetje verwonderd kijken?

          Net als je vorige de lichtplekken bovenaan croppen, de verwonderde blik staat er knap bij!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: beetje verwonderd kijken?

            Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            Mooi scherp op beide ogen
            Toffe DOF
            Goede omzetting.
            Ik zou alleen croppen zodat die lichtvlekken, links en boven hem, minder storen.
            Het portret wordt ,volgens mijn smaak, sterker.
            mvg,
            Eddy
            Helemaal mee eens!
            Heb nog zoveel te leren :)

            Comment


            • #7
              Re: beetje verwonderd kijken?

              noenkelMi,

              Je hebt een Canon 60D. Die camera heeft de mogelijkheid het scherpstel-
              punt zelf te kiezen. In dit geval zou ik het scherpstelpunt (camera in portret-
              stand) linksboven hebben gekozen. Met de zoomfunctie in de zoeker de
              uitsnede bepalen en scherpstellen op de ogen of neusbrug. Dan hoef je
              daarna ook minder te crooppen in de nabewerking. Het scherpstelpunt is
              tussen foto's door heel snel aan te passen. Dit kan nog weer bijdragen aan
              de kwaliteit van jouw portretten (en andere foto's). De kop zit nu te laag en
              te links (zoiets moet je zelf toch ook zien voordat je publiceert?).
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: beetje verwonderd kijken?

                merci allemaal.
                heb hem een beetje aangepast (eigenlijk volledip opnieuw begonnen)
                er een vierkant van gemaakt, er is nog bleek te zien, maar zo erg niet meer.
                Ik wou iet meer contrast (zoals SVF) maar toen ik de filter instelde op Kodak T Max 400 iso) werd het contrast véél te hard naar mijn smaak, ik hou meer van het grijzige.

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                noenkelMi,

                Je hebt een Canon 60D. Die camera heeft de mogelijkheid het scherpstel-
                punt zelf te kiezen. In dit geval zou ik het scherpstelpunt (camera in portret-
                stand) linksboven hebben gekozen. Met de zoomfunctie in de zoeker de
                uitsnede bepalen en scherpstellen op de ogen of neusbrug. Dan hoef je
                daarna ook minder te crooppen in de nabewerking. Het scherpstelpunt is
                tussen foto's door heel snel aan te passen. Dit kan nog weer bijdragen aan
                de kwaliteit van jouw portretten (en andere foto's). De kop zit nu te laag en
                te links (zoiets moet je zelf toch ook zien voordat je publiceert?).
                merci voor je tips. Qua croppen: heb zojuist mijn RAW file gecheckt en er is totaal niets gecropped (bij m'n update wel natuurlijk).
                Zoomfunctie in de zoeker? Heb ik nog niet gevonden hoor, twijfel er zeer sterk aan dat deze camera dit heeft. Mijn scherpstelpunt blijft 99% van de tijd op het middelste punt staan. De meeste van 'mijn koppen' zijn zeer snel genomen, een soort van 'binnenhuisstraatfotografie' zeg maar.
                Maar ik zal het zeker eens bekijken om m'n scherpstelpunt aan te passen naargelang het nodig is
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: beetje verwonderd kijken?

                  Wat een verschil van impact, nu kijkt hij pas echt verwonderd
                  Ik verkies wel portretformaat boven een vierkant, voor een portret.
                  mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: beetje verwonderd kijken?

                    Zie hem voor het eerst, dus veel geschreven. Update valt wel binnen hier..Schrok zelfs Beter, maar ook ik hou van portretstand/verhouding.

                    Comment


                    • #11
                      Re: beetje verwonderd kijken?

                      merci

                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: beetje verwonderd kijken?

                        De update Michel !
                        Mvg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: beetje verwonderd kijken?

                          Ja, de update is veel sterker.

                          Comment


                          • #14
                            Re: beetje verwonderd kijken?

                            Geef mij maar de originele, die vind ik prachtig. En ook een mooie omzetting.
                            Bij de update heb ik te veel het gevoel dat je hem zo dicht benaderd met je
                            camera, dat hij een beetje angstig, verwonderd kijkt dat je hem zo een kop-
                            stoot wilt geven.

                            Comment


                            • #15
                              Re: beetje verwonderd kijken?

                              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                              ... merci voor je tips. Qua croppen: heb zojuist mijn RAW file gecheckt en er is totaal niets gecropped (bij m'n update wel natuurlijk).
                              Zoomfunctie in de zoeker? Heb ik nog niet gevonden hoor, twijfel er zeer sterk aan dat deze camera dit heeft. ...
                              Mijn excuses voor de verwarring.
                              Ik bedoelde te schrijven dat je met de zoomfunctie van de lens de uitsnede gaat bepalen in de zoeker.
                              Ik hoop dat ik nu duidelijker ben.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X