Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drogen.......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Drogen.......

    Bij ons is er een explosie van Viervlekken gaande, overal zie je ze massaal uitsluipen. Omdat ik hier niet alle foto's kan en mag posten hier de bij behorende serie:



    Deze vond ik niet de meest perfecte maar wel de meest leukste


  • #2
    Re: Drogen.......

    Heel knappe serie ! Daar zitten pareltjes tussen hoor ! Je wist precies niet waar eerst kijken
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

    Comment


    • #3
      Re: Drogen.......

      Mede door op een ander forum te zeggen dat er iets mis is met een paar foto's daar.
      Op deze manier gaat een pas uigeslopen libel NOOIT hangen.
      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

      Comment


      • #4
        Re: Drogen.......

        Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
        Mede door op een ander forum te zeggen dat er iets mis is met een paar foto's daar.
        Op deze manier gaat een pas uigeslopen libel NOOIT hangen.
        Ook mijn gedacht.
        Wel een mooie foto.
        Grt
        Theike
        Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

        Comment


        • #5
          Re: Drogen.......

          Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
          Mede door op een ander forum te zeggen dat er iets mis is met een paar foto's daar.
          Op deze manier gaat een pas uigeslopen libel NOOIT hangen.
          Mis ik hier iets?

          Comment


          • #6
            Re: Drogen.......

            Mooie en leuke compo!
            Serie op je website is knap!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Drogen.......

              Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
              Mede door op een ander forum te zeggen dat er iets mis is met een paar foto's daar.
              Op deze manier gaat een pas uigeslopen libel NOOIT hangen.
              Ah, ik snap hem al.

              Je suggereert hier dat ik dit beestje er met de hand zo op heb gezet. Niets is minder waar hoor. Onder aan, buiten beeld, hangt de schaal nog. Het diertje is op eigen kracht naar boven gekropen.

              Comment


              • #8
                Re: Drogen.......

                Ze komt mooi uit tegen die BG.

                groetjes

                moniq
                groetjes, moniq (BD1321BE)

                A picture paints a thousand words

                Comment


                • #9
                  Re: Drogen.......

                  Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht
                  Ah, ik snap hem al.

                  Je suggereert hier dat ik dit beestje er met de hand zo op heb gezet. Niets is minder waar hoor. Onder aan, buiten beeld, hangt de schaal nog. Het diertje is op eigen kracht naar boven gekropen.
                  Gij zegt dat van met de hand vast te nemen.
                  Wat ik wel weet, is dat een libel altijd met haar vleugels naar onder gaat hangen.
                  Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Drogen.......

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
                    Gij zegt dat van met de hand vast te nemen.
                    Wat ik wel weet, is dat een libel altijd met haar vleugels naar onder gaat hangen.
                    Niet perse, ik zie hier b.v. al 5-6 voorbeelden waarbij dat niet zo is:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Drogen.......

                      Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht
                      Niet perse, ik zie hier b.v. al 5-6 voorbeelden waarbij dat niet zo is:

                      http://tinyurl.com/kznsoa5
                      Dan moet ge die foto's eens aanduiden, in dat stadium van uitsluipen hangen ze allemaal met hun vleugels naar onder.
                      Eerst worden de vleugels opgepompt en daarna het achterlichaam verder. Daarna gaan ze met hun vleugels omhoog naar de zon zitten voor deze te drogen. Ik heb eerst deze foto op bd gezien, waar ik al mijn twijfels over de houding had. Een paar dagen later zie ik op een andere fotoforum dat er bij 6 van de 8 foto's iets mis is met de vleugels, puur toeval? Ik wil het hier bij houden, en iedereen mag er het zijne van denken.
                      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Drogen.......

                        Tsja, niet elke Viervlek kruipt met perfecte vleugels uit de ninpf. Die foto's op dat andere forum waar je op doelt zijn trouwens 2 exemplaren. Eéntje bleef netjes zitten en de ander fladderde wat onbehulpzaam rond. Logisch dat de vleugels er misschien wat anders uitzien. Het is beslist niet door mijn toe doen op welke manier dan ook gebeurt als je daar op wil doelen misschien.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Drogen.......

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
                          Dan moet ge die foto's eens aanduiden, in dat stadium van uitsluipen hangen ze allemaal met hun vleugels naar onder.
                          Eerst worden de vleugels opgepompt en daarna het achterlichaam verder. Daarna gaan ze met hun vleugels omhoog naar de zon zitten voor deze te drogen. Ik heb eerst deze foto op bd gezien, waar ik al mijn twijfels over de houding had. Een paar dagen later zie ik op een andere fotoforum dat er bij 6 van de 8 foto's iets mis is met de vleugels, puur toeval? Ik wil het hier bij houden, en iedereen mag er het zijne van denken.
                          Als je zo moet gaan denken kun je wel elke foto die hier wordt gepost onder de loep leggen om te bekijken of die wel of niet door tussenkomst van de fotograaf tot stand is gekomen. Ik verbaas me ook wel eens hoe sommige foto's tot stand zijn gekomen maar zoek er verder niks achter. Vooral als je bedenkt dat veel vlinders en andere insecten meestal niet zo vrij zitten zoals ze hier op foto's worden getoond.

                          Mocht het zo zijn dat je denkt dat ik de dieren bewust verplaats voor de "mooiere foto" moet ik je helaas teleurstellen.

                          Er gaat nu ongetwijfeld een discussie los barsten over het verplaatsen van insecten voor de mooie foto, lijkt me trouwens wel eens interessant.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Drogen.......

                            Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht
                            Als je zo moet gaan denken kun je wel elke foto die hier wordt gepost onder de loep leggen om te bekijken of die wel of niet door tussenkomst van de fotograaf tot stand is gekomen. Ik verbaas me ook wel eens hoe sommige foto's tot stand zijn gekomen maar zoek er verder niks achter. Vooral als je bedenkt dat veel vlinders en andere insecten meestal niet zo vrij zitten zoals ze hier op foto's worden getoond.

                            Mocht het zo zijn dat je denkt dat ik de dieren bewust verplaats voor de "mooiere foto" moet ik je helaas teleurstellen.

                            Er gaat nu ongetwijfeld een discussie los barsten over het verplaatsen van insecten voor de mooie foto, lijkt me trouwens wel eens interessant.
                            verplaatsen kan zonder problemen onder de goede omstandigheden. Dit doe je NOOIT bij zeer zeldzame dieren natuurlijk (ontheffing nodig!). Altijd opletten dat je het welzijn van het beestje prioriteit geeft boven de uiteindelijke foto.
                            Ik kom erg vaak vlinders tegen die gewoon vrij zitten. Nou ja vrij... Ik heb ook een schaar. En als je dichtbij zit, zie je de omgeving ook niet meer natuurlijk.
                            je hebt gelijk, viervlekken klimmen ook zo wel omhoog. Soms al erg snel.
                            Mooie foto!
                            https://www.naturephotoportal.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Drogen.......

                              Ik blijf liever on-topic
                              Ik vind dit niet de leukste foto in de reeks, maar ik heb wel erg genoten van je andere foto's.
                              Daar zit mooi werk tussen ... lucky you !

                              Comment

                              Working...
                              X