Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloemeken in de wandelkant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bloemeken in de wandelkant


    Tijdens wandeling deze namiddag nog eens tijd genomen om een fotooke te nemen.
    Eens geprobeerd om er een vierkantig fotootje van te maken. Meer naar links tonen kon niet (lelijke blaadjes), oorspronkelijke kader houden gaf een nogal groot groen gat langs rechts.

    Opbouwende commentaar uiteraard welkom...





    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Bloemeken in de wandelkant

    Persoonlijk zou ik deze posten bij close- up. Mooie bloem, mist wel wat scherpte op de bovenste kelkjes.
    Groetjes Chris.

    Comment


    • #3
      Re: Bloemeken in de wandelkant

      mooi gedaan , zo eentje mooi scherp.
      Groeten Leon
      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

      Comment


      • #4
        Re: Bloemeken in de wandelkant

        mist algehele scherpte en das jammer.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Bloemeken in de wandelkant

          Ben eens gaan rondneuzen op het close-up forum, en idd. had beter daar gestaan. beetje stoem van me.


          Naar aanleiding van de scherpte opmerking, heb ik eens een dof berekenaar opgezocht op het web.
          De foto is genomen met een 18-35mm lens, op 35mm, en dan ferme crop. Ben vrij dicht op het bloemeken gekropen, zal zo'n 35cm er van af geweest zijn. Als ik het goed zie geeft dat op f/9 een dof van 3.2cm. Blijkbaar net niet genoeg voor de twee voorste bloemekes. Misschien was het beter geweest als die twee voorste echt scherp geweest waren, en de achterste dan wat minder ? Ofwel bijvoorbeeld f/16, en de ganse tros helemaal scherp... Moet dat eens proberen, één dezer.

          Voor de fun dan ook eens de berekening gemaakt voor de 105mm macro lens waar ik vaagweg aan dacht om die aan te schaffen. Op 35cm afstand en f/9 geeft dit een dof van 0.28cm. Dan is er dus gewoonweg niks meer scherp. De ganse tros scherp zou dus een afstand van 105cm op f/16 worden.
          toch wat een eye-opener voor dees beginnerke.

          Of maak ik ergens een redeneerfout ?
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Bloemeken in de wandelkant

            Ik had liever het voorste bloempje scherp, dat onscherpe stoort dan minder.
            Wat compositie betreft, bovenaan mocht je korter tegen de steeltjes geknipt hebben en onder de bloembellekes meer ruimte gelaten.
            Het fijne van een macro-objectief is juist dat je met een heel beperkte DoF mooie beelden kan maken omdat storende elementen in de BG minder of niet gaan opvallen door hun onscherpte
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment

            Working...
            X