Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schorpioenvliegje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schorpioenvliegje


    Mijn eerste schorpioenvliegje, nog steeds zonder macrolens.



    Groetjes,
    Peter

  • #2
    Re: Schorpioenvliegje

    Zonder macrolens is het inderdaad heel moeilijk om hem scherp te krijgen ...
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

    Comment


    • #3
      Re: Schorpioenvliegje

      De foto mist inderdaad scherpte. Een macrolens is niet de enige manier om in de macro te stappen. Als je weinig geld voorhanden hebt zijn er geodkopere oplossingen zoals tussenringen, omkeerringen, balgen, voorzetlensen, enz. Of de kwaliteit dan hetzelfde is als een macrolens dat laat ik in het midden.

      Comment


      • #4
        Re: Schorpioenvliegje

        Oorspronkelijk geplaatst door denhermans Bekijk bericht
        De foto mist inderdaad scherpte. Een macrolens is niet de enige manier om in de macro te stappen. Als je weinig geld voorhanden hebt zijn er geodkopere oplossingen zoals tussenringen, omkeerringen, balgen, voorzetlensen, enz. Of de kwaliteit dan hetzelfde is als een macrolens dat laat ik in het midden.
        ja het is idd aartsmoeilijk om zo iets scherp te krijgen zonder macrolens beetje spijtig hier want het zou je een mooie foto hebben opgeleverd ,als je interesse hebt in macro miss eens overwegen, kan ook 2de hands bvb hier regelmatig op het forum

        Comment


        • #5
          Re: Schorpioenvliegje

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          ja het is idd aartsmoeilijk om zo iets scherp te krijgen zonder macrolens beetje spijtig hier want het zou je een mooie foto hebben opgeleverd ,als je interesse hebt in macro miss eens overwegen, kan ook 2de hands bvb hier regelmatig op het forum
          Ik zou niet weten waarom het met een macrolens makkelijker is...of wil dat zeggen dat al mijn fotos niet scherp zijn? Want die zijn namelijk zonder macrolens genomen. Dat er vaak een verschil in kwaliteit is dat kan ik best geloven, want een macrolens is speciaal ontworpen om van dichtbij foto's te nemen. Maar of dat nou echt makkelijker is, dat betwijfel ik toch. Maar goed, dat zijn vast discussies die elders thuishoren. Misschien kunnen we het houden bij:

          Heb je geen geld en wil je echt macro proberen: Probeer één van de goedkopere oplossingen uit.
          Heb je wel geld en wil je echt macro proberen: Koop een tweedehands of nieuwe macrolens.
          En er is vast ook de optie om een macrolens te huren of gebruiken van iemand om eens te zien of het je wel ligt.
          Last edited by denhermans; 19 mei 2013, 08:53.

          Comment

          Working...
          X