Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 en SB50DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 en SB50DX

    Hoi allemaal,

    Ik heb een SB50DX en nu is me verteld dat deze niet werkt met de D70.
    Jammer, het was een aardige flitser voor de weinige keren dat ik deze nodig had. Kan iemand bevestigen dat de SB50DX echt niet werkt of kan ik het risicoloos proberen?

    Pedro

    ============
    Nikon D70
    ============

  • #2
    de Nikonflitsen zullen wel werken maar niet optimaal
    manueel zal zeker lukken
    de rest valt af te wachten
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Hi,
      Ik ben deze week bij mijn plaatselijke fotograaf een D 70 gaan bestellen en omdat ik ook nog een flitser SB50DX in mijn bezit heb stelde ik hem de dezelfde vraag. Hij verzekerde mij dat dat dit zeker zou samengaan. Hij waarschuwde enkel om geen oudere Metz-flitsers te gebruiken, omdat dan waarschijnlijk iets zou gaan doorbranden.

      mvg,
      Geert

      Comment


      • #4
        De flits zal werken, maar je moet hem in manuele mode plaatsen, dus geen TTL-metingen meer... <sniff> Heb het zelfde voor met een SB-28.

        De D70 werkt niet meer met D-TTL maar met I-TTL en deze 2 systemen zijn niet compatibel. Je flits zal dus werken, maar je gaat zelf de zoomfactor, diafragma, ISO, ... moeten instellen op de flits (in combinatie met de waarden op je D70)

        Je mag wel niet vergeten van de D70 ook op manueel flitsen in te stellen in het record-menu, anders zal er niet veel licht uit je flits schieten.

        Comment


        • #5
          Bedankt voor jullie replies.
          Dan zal ik de flitser nog maar een tijdje houden. Ik begrijp van de handelaar hier dat de nieuwe flitsen voor de D70 nog niet leverbaar zijn. Met de SB50DX kan ik dan tenminste nog tijdelijk vooruit.

          Groetjes,
          Pedro

          ============
          Nikon D70
          ============

          Comment


          • #6
            de SB-800 is wel al leverbaar
            de SB-600 nog niet (of is dat ondertussen al veranderd, ging toch leverbaar zijn in mei ?)
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Originally posted by spacemanbow

              Je mag wel niet vergeten van de D70 ook op manueel flitsen in te stellen in het record-menu, anders zal er niet veel licht uit je flits schieten.

              Waar kan ik dat menu vinden?
              Ben al aardig op weg in de menu's maar kan nog niet direct zeggen waar ik de printer op manual moet zetten. Nog even zoeken dus... och het regent toch nu.

              Pedro

              ============
              Nikon D70
              ============

              Comment

              Working...
              X