Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto 24 op 18 maken in photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto 24 op 18 maken in photoshop

    Ik zou een foto willen afdrukken 24 op 18 maar als ik in mijn afbeeldingsgrootte van photoshop ( CS5 ) als hoogte 24 ingeef verandert mijn breedte naar 16,07 maar die wil ik op 18 hebben .Hoe kan ik de juiste afmetingen bekomen nl. 24 op 18 ?

  • #2
    Re: Foto 24 op 18 maken in photoshop

    Onderaan staat normaal verhoudingen behouden aangevinkt, vink dit even uit. Dan zal de breedte hetzelfde blijven.

    Comment


    • #3
      Re: Foto 24 op 18 maken in photoshop

      je moet het middelste vinkje 'constrain proportions' uitvinken, maar weet wel dat je foto niet gelijk geschaald word, maar uitgerokken in breedte of hoogte...

      beter is om een blanco document te openen van 24 op 18 met 300dpi, en daarin je foto plaatsen en het kader vullen (scale met shift ingedrukt), dan wordt je foto niet uitgerokken.
      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
      My travel photography site

      Comment


      • #4
        Re: Foto 24 op 18 maken in photoshop

        Scale met shiht ingedrukt begrijp ik niet goed . De methode van Delerium had ik ook al gedaan maar toen was de foto wat vervrongen .

        Comment


        • #5
          Re: Foto 24 op 18 maken in photoshop

          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Scale met shiht ingedrukt begrijp ik niet goed . De methode van Delerium had ik ook al gedaan maar toen was de foto wat vervrongen .
          Ahzo het is over een bestaande foto, als je dan mijn techniek toepast dan zal deze inderdaad vervormt zijn.

          Je moet inderdaad een leeg document aanmaken op de gewenste afmeting. Dan sleep je de foto naar het nieuwe document dat je net gemaakt hebt. Deze zal je moeten bijschalen door ctrl+t (cmd+t mac) en houd shift ingehouden om vervorming tegen te gaan.

          Dit zou moeten lukken

          Comment


          • #6
            Re: Foto 24 op 18 maken in photoshop

            Ja prima . Is gelukt .
            Bedankt .

            Comment


            • #7
              Re: Foto 24 op 18 maken in photoshop

              Het is ook perfect mogelijk in CS5 om je croptool te gebruiken en de waarden die je wilt hebben in te geven. Afhankelijk van de originele afmetingen ga je links (of rechts) en onder (of boven) wat verliezen, maar je kunt zelf je crop bepalen:
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X