Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen

    Hallo,

    Na lang twijfelen en aarzelen heb ik dan toch mij de Canon Speedlite 550 EX aangeschaft.
    Nu twijfel ik nog over het feit of ik gewone Duracells of de heroplaadbare GP die in aankoop wel duurder is zou aanschaffen.

    Heeft er hier iemand ervaring mee?


    Groeten Mous
    http://www.worldpicture.be Canon 10D/Canonlens 28-135mm-100-400mmlens/Canon180mm macro / BG-ED3/Lowepro 75AW/Photo Trekker AW II/Speedlite 550 EX

  • #2
    Omdat een flitser zoveel stroom vreet, zal je meer foto's kunnen maken met 1 lading van goede Nimh-akku's (minstens 2000mAh) dan met een nieuw setje alkaline-batterijen. Met akku's is de flits ook sneller terug geladen, omdat die akku's een grotere stroompiek kunnen verwerken.
    Maar, als je die flitser maar 1 keer per jaar nodig hebt, dan ben je waarschijnlijk goedkoper af met gewone alkaline-batterijen.
    Die herlaadbare akku's kan je natuurlijk ook nog voor andere apparaten gebruiken, als je niet moet flitsen

    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Ik gebruik enkel en alleen heroplaadbare (in mijn geval GP's) in mijn 550EX (idem voor S602 en zijn Ricoh-flits...). In aankoop misschien iest duurder, maar je verdient het in no-time terug.
      En dan mag je de hierboven vermelde voordelen ook nog niet uit het oog verliezen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Ik ga volgende week een setje GP halen in de Makro, dit setje is ook voorzien om in de wagen op te laden. Op jullie advies af te gaan lijkt mij dit inderdaad de beste en rendabelste aankoop.


        Thanks voor de info

        Goeten Mous
        http://www.worldpicture.be Canon 10D/Canonlens 28-135mm-100-400mmlens/Canon180mm macro / BG-ED3/Lowepro 75AW/Photo Trekker AW II/Speedlite 550 EX

        Comment


        • #5
          Re: Batterijen

          Ik heb oplaandbare bat voor mijn speedlite 550 van 1900mAh, als reeks foto's achter elkaar maak stopt mijn camera na 3 foto's om de flits terug te lanten opladen.
          Wat zijn de krachtigste en beste bat voor deze flits.

          thx

          FDS
          Don't force it, just get a bigger hammer.

          Comment


          • #6
            Re: Batterijen

            Oorspronkelijk geplaatst door freakydionsoir
            Ik heb oplaandbare bat voor mijn speedlite 550 van 1900mAh, als reeks foto's achter elkaar maak stopt mijn camera na 3 foto's om de flits terug te lanten opladen.
            Wat zijn de krachtigste en beste bat voor deze flits.

            thx

            FDS
            het hoogste dat momenteel te koop is "allez denk ik toch" zijn de 2300mAh.
            ik heb de deze van GP en ze kosten rond de 20 euro voor 4

            Comment


            • #7
              Re: Batterijen

              Zonder de minste twijfel oplaadbare.
              Topbatterijen(2300mAh) zijn voor rond de €18 te vinden. Als je voor wat minder top(in capaciteit)(1800mAh) gaat, kunt onder de €10 ook wel wat vinden, zelfs bij Aldi(2000mAh) voor €3.95.
              In alle gevallen is de capaciteit beter dan een dure alkaline cel(1400mAh) en als je dan ziet dat je ±1000x kan heropladen, dan kun je snel zien hoe snel je de (iets) duurdere investering er uit hebt.
              Het enige nadeel is dat alkalines op 1.5V werken en herlaadbare op 1.2V, waardoor de batterij indicatoren(die meestal niet op herlaadbare batterijen zijn voorzien), als voorbij de helft aangeven, de batterijen feitelijk bijna op zijn. Het duurt wel langer vooralleer de indicator op de helft komt tov. met alkalines.
              Met ander woorden: als met alkalines de batterij indicator op de helft staat, kun je nog efkens door gaan en met herlaadbare, is het dan tijd om je tweede setje op te warmen .O ja dat vergat ik: zie dat je minsten een reserve set hebt, die klaar staat(voor die halverwege stand)

              Hubert
              Last edited by hub2805; 28 november 2004, 10:56.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Batterijen

                Oorspronkelijk geplaatst door mous
                Hallo,

                Na lang twijfelen en aarzelen heb ik dan toch mij de Canon Speedlite 550 EX aangeschaft.
                Nu twijfel ik nog over het feit of ik gewone Duracells of de heroplaadbare GP die in aankoop wel duurder is zou aanschaffen.

                Heeft er hier iemand ervaring mee?


                Groeten Mous

                Neem daarbij dan de Canon CP-E3 Compact Batterij pakket, Voor gebruik met de 580EX Speedlite, 550EX Speedlite, 540EZ Speedlite, 430EZ Speedlite, MR-14EX Macro Ring lite en de MT-24EX Macro Ring lite. U kunt in dit batteij pakket acht eight AA-formaat Lithium, Alkaline en oplaadbare Ni-MH of NiCd batterijen gebruiken.

                Met dit batterij pakket vermindert u de oplaad tijd van zes naar 1,7 sekonden en verhoogt u de het aantal full-power flitsen per lading van gemiddeld 100 naar 432.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment

                Working...
                X