Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shooting Days albums

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shooting Days albums

    Ik zie hier de grootste variëteit in albums, vooral wat het aantal foto's betreft. Der zijn er van 4 foto's en der zijn er van méér dan honderd foto's.
    Wat is nu een mooi aantal foto's om in een SD-album te stoppen?
    Ik begrijp wel dat er in een album met schitterende foto's best wat meer mogen zitten dan in een album met saaie opnames

    Hoeveel foto's vinden jullie goed, wat getal kan ik gebruiken als richtlijn om een album samen te stellen?

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Tussen de 15 en de 30 vind ik persoonlijk prima. Bij meer dan die pakweg 30 neem ik niet de moeite om het album te bekijken.

    Een fotograaf moet ook leren om voor een bepaald publiek een selectie uit zijn / haar werk te maken. Dat is soms best lastig maar toch moet hij / zij dat mijns inziens doen!
    Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

    Comment


    • #3
      Rond de 15 a 25 stuks, daarna zwakt de aandacht sterk af, enfin bij mij toch.

      Comment


      • #4
        Van sommige fotografen kan ik 500 x klikken en genieten, van andere houdt t na 6 foto's op omdat er simpelweg niets te genieten valt.

        Laat de zelfkritiek van de fotograaf het werk doen. Dan blijkt al gauw wat voor reacties e.e.a. oproept. Het leuke van de meeste albums is ook dat je op thumbnails kunt klikken, ik vind dat meestal sowieso spannender dan een hele diareeks uitzitten.

        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Ik heb ook wel eens moeite om een selectie te maken. Maar om het inderdaad interessant te houden beperkk ik me toch ook in de aantallen. Heb een album bij Pixagogo, en bijv. 2 albums geplaatst van de Keukenhof. De eerste is via BD gelinkt en de tweede is met wachtwoord voor familie en bekenden, niet dat er iets opstaat wat niet iedereen mag zien hoor maar de foto's van de familie sluit ik zowieso uit bij de BD-albums.

          Groetjes, JantjeB.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Als de foto's goed zijn mogen het gerust wat meer zijn maar 'k vind het beter om een minder goede foto eruit te laten want als er achter die foto weer geslaagde foto's komen dan heeft men het soms al opgegeven om verder te zien.
            Groetjes Vicky

            Comment


            • #7
              Mijn laatste album, van de SD Diest bevat zo'n 46 foto's. En ik had nu al zo'n moeite om er enkele uit te laten .

              Misschien moet ik twee albums van 23 aanmaken .

              Als ik nog eens wat tijd heb, zet ik de schaar eens in. Bij een vorige album had ik de BD-ers gevraagd om eens door te geven welke foto's eruit mochten. Daar kwam dan weer weinig respons op jammer genoeg.
              Wat meer zelfkritiek is dus aangewezen.

              Bedankt voor de reacties, gasten!
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Ik ben het helemaal eens met TB en BA. 20-30 is een mooi aantal. Vaak zie ik bij grotere albums foto's staan die wel heel erg op elkaar lijken. De fotograaf heeft in dat geval blijkbaar geen keuze kunnen maken en vrijwel dubbele foto's geplaatst om het dan maar aan de kijker over te laten.
                Albums maken heeft alles te maken met sorteren, selecteren en filteren dus.
                Meer foto's op Mukblog

                Comment

                Working...
                X