Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen toegestaan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograferen toegestaan?

    Ik liet mij vertellen dat er officieel geen foto's mogen genomen worden in het station van Antwerpen.
    Kan er mij iemand vertellen als dat wel mag in het station van Luik??
    ( ............ of als het stiekem en zo onzichtbaar mogelijk moet gebeuren ......? )

  • #2
    Re: fotograferen toegestaan?

    bellen naar station en dan krijg je meestal toestemming door een document in te vullen ofzo.
    gewoon melden dat het niet voor commerciele doeleinden is.

    grtz david

    Comment


    • #3
      Re: fotograferen toegestaan?

      Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
      bellen naar station en dan krijg je meestal toestemming door een document in te vullen ofzo.
      gewoon melden dat het niet voor commerciele doeleinden is.

      grtz david
      inderdaad, maar je moet een en ander wel 14 dagen op voorhand aanvragen...
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: fotograferen toegestaan?

        14 dagen vooraf melden .... ?? Oei ....
        Ik rij maandag naar Duitsland en loop met het idee om een stop in te lassen. Ik rij immers langs Luik.
        Het worden dus stiekeme foto's .... ?! Eerst zo discreet als mogelijk uit de hand. En als dat lukt, het geheugenkaartje veilig opgebergen. (Dan ben ik die foto's al zeker) Daarna goed zichtbaar, vanop statief tot men mij al dan vriendelijk verzoekt om op te houden. (en hopelijk niet vraagt om de foto's op het tweede kaartje te wissen)
        En nee,, In geen geval commercieel. 't Is puur hobby. Dus eigenlijk doe ik er niets fout mee.....

        Comment


        • #5
          Re: fotograferen toegestaan?

          Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
          14 dagen vooraf melden .... ?? Oei ....
          Ik rij maandag naar Duitsland en loop met het idee om een stop in te lassen. Ik rij immers langs Luik.
          Het worden dus stiekeme foto's .... ?! Eerst zo discreet als mogelijk uit de hand. En als dat lukt, het geheugenkaartje veilig opgebergen. (Dan ben ik die foto's al zeker) Daarna goed zichtbaar, vanop statief tot men mij al dan vriendelijk verzoekt om op te houden. (en hopelijk niet vraagt om de foto's op het tweede kaartje te wissen)
          En nee,, In geen geval commercieel. 't Is puur hobby. Dus eigenlijk doe ik er niets fout mee.....
          probeer in elk geval de security te mijden want je zou problemen kunnen krijgen hoor... wat je nog kunt doen is vandaag contact opnemen met de pr van het station en de situatie uitleggen, misschien krijg je nog iets geregeld (ons is het indertijd gelukt op uitzonderlijk enkele dagen)
          grtz
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Re: fotograferen toegestaan?

            WOW !!!!! Ze lachen er daar echt niet mee hoor !!!!!
            Na 5 telefoons en evenveel keer te zijn doorverbonden heb ik (denk ik) de juiste persoon aan de telefoon gehad.
            Mag ik 1 raad geven ... ?! Doe het niet zomaar. Enkel goed geluk kan een ferme boete vermijden.
            Maar de PR verantwoordelijke was wel een vriendelijk persoon. Zijn dagtaak zat er op voor vandaag. Maar als hij van z'n woord is, dan mag ik morgen per mail een toestemming verwachten. Ik moet hem vandaag wel nog een officiele vraag mailen.
            Wordt vervolgd morgen .... ?!

            Comment


            • #7
              Re: fotograferen toegestaan?

              Waarom zouden ze er mee moeten lachen?
              Ik neem zelf graag foto's, maar foto's nemen kan ook veiligheidsrisico's vastleggen zijn.
              Of zwakke punten in beveiliging zoeken...

              ik vermoed dat voor de resem aanslagen die de laatste jaren heersen, er heel wat minder om veiligheid te doen was...
              ik herinner mij nog de uitkaffering die ik kreeg toen ik een foto van mijn ouders wou nemen die aan het landingsgestel van een vliegtuig stonden....
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: fotograferen toegestaan?

                Zo ,, net ontvangen per kerende mail.
                De toestemming om foto's te nemen in het station van Luik.
                In telefonisch contact deden ze wel moeilijk. En toen ik dacht dat de toestemming in orde was, kwam dan plots nog hun argument dat ze zo kortbij geen toestemming meer geven. Minstens een week vooraf aan te vragen. Maar wat vriendelijke telefoontjes terug en het kwam toch in orde.
                Geen officieel formulier, maar een doordeweekse mail van de verantwoordelijke.
                Dus nog eens gebeld en hij bevestigde dat dit voldoende is ....
                Ik had in m'n vraag vermeld: foto camera en statief. Via de telefoon nog eens nagevraagd als 'n statief idd mag. Is goedgekeurd bevestigde hij dan nog eens mondeling aan de telefoon. Wel de mail printen en meenemen zei hij.
                Al bij al toch in 'n 2-tal dagen te regelen blijkbaar.... als ze er 'n beetje meewillen uiteraard ....

                Comment


                • #9
                  Re: fotograferen toegestaan?

                  Op een vroege zondagmorgen daar heel uitgebreid gefotografeerd (wel een klein jaartje geleden) geen enkel probleem gehad.
                  Zelfs vuilbakken aan de kant gezet enz ,men zij toen al dat je er niet mocht fotograferen en een boete zou krijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotograferen toegestaan?

                    ja zeg dikke zever vind ik
                    gaan ze al die chinezen op den bon zwieren
                    de restauratie die daar is gebeurd ik durf te wedden dat daar een beetje van mijn belastingsollen zijn ingestoken

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotograferen toegestaan?

                      Dikke zever of niet ....
                      Ofwel heb je heel veel geluk dat men je ongemoeid laat. Ofwel heb je dikke problemen.
                      En zoals meestal, met een grote mond kom je nergens.
                      Een beetje beleefde inspanningen leverde mij een noodzakelijke toestemming op. Gisteren aan de inspanning begonnen. Vandaag rond de middag een simpele mail ontvangen. En rond 16u het officiele document per mail ontvangen. Ik kan iedereen aanraden om die (kleine) inspanning te leveren.
                      Men maakte het meeste probleem dat ik zo kort vooraf een toestemming vroeg. Blijkbaar laat men maar een beperkt aantal fotografen toe per dag. Vandaar hun eis, om de aanvraag minstens een week vooraf te richten. Ik had geluk dat er voor die dag nog geen aanvragen waren. Vandaar dat ze't door de vingers zagen.
                      Ik hoef in elk geval niet stiekem en schichtig snel tewerk te gaan. Rustig rondkijken, foto's nemen, statief uitzetten, .... Zelfs een toestemming op vanop de perrons te fotograferen. Ok,, er staan een reeks regels in het document. Maar de meesten spreken voor zich. Zo mag ik vb geen statief opzetten op minder dan 1,5m van de boord van het perron...
                      Soit,, Na lang zoeken en heen en weer bellen, heb ik de correcte contactgegevens van de verantwoordelijke PR directeur. Als er mensen zijn die ook interesse hebben. En die een officele toestemming willen aanvragen? Die sturen mij maar een privé bericht. Dan stuur ik per kerende de contactgegevens.
                      Groeten,,

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotograferen toegestaan?

                        Oorspronkelijk geplaatst door veteraan Bekijk bericht
                        ja zeg dikke zever vind ik
                        gaan ze al die chinezen op den bon zwieren
                        de restauratie die daar is gebeurd ik durf te wedden dat daar een beetje van mijn belastingsollen zijn ingestoken
                        ik kan je verzekeren dat er fotografen zijn van wie ze de toestellen al in "beslag" genomen hebben, want dat recht hebben ze .... dikke zever of niet, ik neem zulke risicos toch liever niet
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotograferen toegestaan?

                          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                          ik kan je verzekeren dat er fotografen zijn van wie ze de toestellen al in "beslag" genomen hebben, want dat recht hebben ze .... dikke zever of niet, ik neem zulke risicos toch liever niet


                          Voor inbeslagname hebben ze geen rechten. Beboeten ja, buitenzetten ja, maar geen inbeslagname.

                          Je kan dat trouwens ook bij de centrale PR dienst aanvragen. Zal dat eens terug opzoeken en posten.
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotograferen toegestaan?

                            Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                            Voor inbeslagname hebben ze geen rechten. Beboeten ja, buitenzetten ja, maar geen inbeslagname.

                            Je kan dat trouwens ook bij de centrale PR dienst aanvragen. Zal dat eens terug opzoeken en posten.
                            Waarom schrijf ik in beslag tussen aanhalingstekens dacht u ?
                            nikon coolpix s9100

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotograferen toegestaan?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              ik herinner mij nog de uitkaffering die ik kreeg toen ik een foto van mijn ouders wou nemen die aan het landingsgestel van een vliegtuig stonden....
                              Ik maak er al jaaaaren een gewoonte van om foto's te nemen van het toestel waar ik, net aangekomen op mijn bestemming, uitgestapt ben.
                              Geen mens die me ooit een strohalm in de weg heeft gelegd.
                              'k Moet wel zeggen dat ik al mijn hele leven een gelukzak ben geweest

                              Comment

                              Working...
                              X