Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3

    Uit mijn eigenzinnige collectie. Zal niet voor iedereen geslaagd zijn omdat dit smaakgevoelig ligt.
    Een foto tijdens een uitstap naar het Bourgondische Vlaanderen(zoals wij dat hier vaak omschrijven). Van de peronen op de foto is toestemming bekomen om te fotograferen
    Foto is naar eigen smaak omgezet, waarbij de korrel bewust naar voor werd gehaald. Verder is(voor mij) de scherpte van ondergeschikt belang.
    Hoe ik het zag: Het moment, lichtinval, de onverschilligheid in de poses van beide personen brachten mij in vervoering om deze foto om te zetten zoals hij nu is. Foto is ongeveer 2,5 jaar geleden vastgelegd.


    Update: Origineel
    Last edited by Beelder; 19 mei 2013, 19:12.

  • #2
    Re: 3

    wat mij vooral stoort is de felle vlek op zijn hand. de aanwezigheid van de overdreven zware korrel LINKS en de "schijnbare" afwezigheid ervan rechts op de foto. Alsook het te fel aangesneden stuk van het meisje.
    IMHO zou een portret van de jongen alleen (met de weggewerkte vlek op zijn hand natuurlijk) een pak sterker overkomen dan zoals hij nu is.
    Mooie staat-fotografie.
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: 3

      Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
      wat mij vooral stoort is de felle vlek op zijn hand. de aanwezigheid van de overdreven zware korrel LINKS en de "schijnbare" afwezigheid ervan rechts op de foto. Alsook het te fel aangesneden stuk van het meisje.
      IMHO zou een portret van de jongen alleen (met de weggewerkte vlek op zijn hand natuurlijk) een pak sterker overkomen dan zoals hij nu is.
      Mooie staat-fotografie.
      Bedankt voor de reactie Tom. Het licht op de hand wilde ik juist in de foto behouden. Alleen aan onderkant is een stukje eraf, rechts heb ik niet gesneden. Het portret van de jongen heb ik ook, wat i.e.i. ook de bedoeling was. Vond deze iets eigenwijzer en afwijkender van een standaard patroon. Ik weet het, er zullen misschien wel veel verschillende meningen zijn, die mij uiteindelijk wel boeien. Nogmaals dank!

      Comment


      • #4
        Re: 3

        zonder te weten hoe het origineel er uit ziet, vind ik die toch mooier.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 3

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          zonder te weten hoe het origineel er uit ziet, vind ik die toch mooier.
          grt,bouk.
          Bedankt Bouk.

          Comment


          • #6
            Re: 3

            Een speciale uitgave Beelder. Zal zeggen hoe het beeld op eerst zich opkwam. Ik dacht dat het meisje tuurde naar een affiche dat vastzat in metro of tram (omwille van die korrel). Maar naderhad zie je dat de oorrel zich verderspreid wat ik wel even jammer vind want het effect vergruizelt hierdoor (zie achterste vrouw, buizen en schouder medereiziger)
            De houding van beiden vind ik machtig. Laat het beeld open.
            Ik denk dat de korrel beter op de man alleen was gericht.
            Toch maakt het dat je er langer naar kijkt.

            Comment


            • #7
              Re: 3

              Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
              Een speciale uitgave Beelder. Zal zeggen hoe het beeld op eerst zich opkwam. Ik dacht dat het meisje tuurde naar een affiche dat vastzat in metro of tram (omwille van die korrel). Maar naderhad zie je dat de oorrel zich verderspreid wat ik wel even jammer vind want het effect vergruizelt hierdoor (zie achterste vrouw, buizen en schouder medereiziger)
              De houding van beiden vind ik machtig. Laat het beeld open.
              Ik denk dat de korrel beter op de man alleen was gericht.
              Toch maakt het dat je er langer naar kijkt.
              Bedankt Loeky Leerzame comment, ben er blij mee

              Comment


              • #8
                Re: 3

                De witte vlek op de hand leid mij toch enorm af!De gemengde ruis bevalt me ook niet zo,sorry hoor. De omzetting daarentegen is knap!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: 3

                  ik hou hier wel van, veel zelfs.
                  Maar ook die witte vlek op z'n hand is té. En ook je handtekening valt iets teveel op. Grijzer maken? Of gewoon: weg
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: 3

                    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    ik hou hier wel van, veel zelfs.
                    Maar ook die witte vlek op z'n hand is té. En ook je handtekening valt iets teveel op. Grijzer maken? Of gewoon: weg
                    Bedankt voor de ractie Heb het origineel geplaatst.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 3

                      Kan geen Exif van het originele zien om deze eens te bekijken. Spijtig van de witte vlek maar de bewerking bevalt me wel. Mag hier af en toe toch wel eens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 3

                        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                        Kan geen Exif van het originele zien om deze eens te bekijken. Spijtig van de witte vlek maar de bewerking bevalt me wel. Mag hier af en toe toch wel eens.
                        Excuses Daniel, maar is me helemaal ontgaan. Normaal laat ik ze staan, maar deze is al van en tijdje terug. Ben naar iso 1800 gegaan omdat flitsen in het openbaar vervoer storend is. F5.6 en belichting van 1/30. Neutrale belichtingstrap behouden. Brandpunt 24 mm. Bedankt voor de reactie. De witte lichtvlek was ook de reden om even creatief de foto om te zetten namelijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 3

                          jammer van die witte vlek, bewerking iets te voor mij maar dat is zoals je zelf al aan gaf ...

                          Comment

                          Working...
                          X