Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

    Macro SD uitsluipen van de libellen
    Zaterdag 8 juni 2013

    volzet




    Hallo macro vrienden,

    Hier ben ik dan met de tweede macro SD van dit jaar.
    De eerste valt letterlijk in het water door het slechte weer.
    Nu maar hopen dat de weergoden ons beter gezind zijn.
    Omdat alles later is dit jaar door het koude weer gaan we weer voor het uitsluipen van de libellen.
    Deze is om jullie toch de kans te geven om dit eens mee te maken.


    Deze zal net iets anders zijn dan de gewoonlijke Macro SD dagen die er nog aan komen dit jaar.
    Namelijk gaan we nu voor het uitsluipen van de libellen.
    Hopelijk zit vanaf nu het weer wel wat mee en wordt het snel warmer.


    Zoals gezegd zit deze SD iets anders in elkaar dan de gewone Macro SD.
    We gaan namelijk al vroeg in de morgen naar de Doort in nederland net over de grens met Maaseik.
    Voor de gene die de vorige edities reeds mee maakten dit is het zelfde gebied van de boomkikker maar aan de andere zijde van de straat.

    Alsook het verloop zit anders in elkaar.
    We beginnen er aan om 7 uur in de morgen en gaan door tot rond 14.00 uur in de namiddag dus een redelijk lange dag .
    Het uitsluipen van een libelle is een traag proces wat redelijk wat tijd in beslag neemt.
    Met een beetje geluk komen we ook de boomkikker tegen die er zal verschijnen tegen de middag als het warm genoeg is om in het zonnetje te zitten.
    we kunnen eventueel nog de kikkerpoel bezoeken rond de middag tot 14.00 uur.



    Praktische info:


    Datum:

    Zaterdag 08 Juni 2013


    Adres:

    straatnaam: Heppeneert
    3680 Heppeneert-Maaseik

    Opgelet we komen samen op de ruime parking achter de kerk in Heppeneert.


    De doort:
    Lange Akkerweg-Doorderweg
    6114 Dieteren Nederland

    Uurschema:
    Ontvangst vanaf 6.15 op deze parking met Koffie of thee.........
    Even kennis maken met de mede fotografen en een gezellige babbel.
    Hier kijken we of we het aantal auto's kunnen halveren omdat de parking in de Doort niet al te groot is.
    Dus carpoolen is een praktische oplossing.

    6.45 vertrek naar de Doort een tiental minuten hier vandaan.

    7.00 aankomt aan de Doort parking 1

    opgelet deze is opnieuw aangelegd op een plaats voor de beek
    Parking 2 is toch wel te klein voor een tiental auto's ben vandaag nog op inspectie geweest en de toegangs weg zit vol gaten zodat het beter is als we langs de beek naar de plassen wandelen +- 10 min;

    we verdelen ons hier rond de kleiputten(visplassen)

    Einde voorzien rond 14.00.
    daarna we terug keren naar de parking achter de kerk te Heppeneert.

    Voor de gene die de dag nog wil afsluiten het een hapje en een drankje wordt er afgesproken in het Hepperhuys zie verdere info.




    Eten en drinken:

    Omdat dit een lange dag zal zijn is het nuttig om een lunch pakket te voorzien.Zodat je niet met een knorrende maag de beestjes verjaagd.
    zeker met warm weer voldoende drinken voorzien de parking ligt vlak bij het water.
    Zelf zal ik nog wat koffie of thee ,fruitsap van de morgen over hebben voor de gene die er behoefte aan heeft.Er naar vragen is wel het enige wat jullie moeten doen.
    Zoals gezegd is dit een lange dag en om niet met een lege maag huiswaards te keren gaan we nog een hapje eten in het Hepperhuys te Heppeneert.
    In een Pm krijgen jullie de menu kaart door gestuurd zodat het eten op voorhand besteld kan worden en we niet te lang moeten wachten.
    Dit heeft de voorgaande jaren steeds goed gewerkt zodat we snel bediend werden.
    Deze afsluiter van deze mooie dag is echter geen verplichting maar wel een zeer aangename gelegenheid om ideeën en tips uit te wisselen en mekaar wat beter te leren kennen.




    Kosten:

    Er zijn geen kosten aan verbonden

    alles is op vrijwillige basis en zijn jullie zelf aansprakelijk voor gebeurtelijke ongevallen.






    Inschrijvingen




    Door zich in te schrijven via dit topic
    bevestiging volgt via PM

    1. nickname:
    2.indien VZW lid lidnummer
    3 aantal deelnemers je zelf meegeteld + leeftijd
    opgelet wegens kennis van dit terrein is de minimum leeftijd 12+:



    Opgelet om er een gezellige dag van te maken wordt het deelnemersveld beperkt tot 20 personen !!!!!!!

    Nog enkelepraktische tips

    Kleding:

    Rubberlaarzen of stevige wandelschoenen die tegen een stootje kunnen is zeker een must!!!!!! best is toch wel rubber laarzen heb vandaag op sommige plekken tot aan mijn enkels in de modder gezeten

    Ondergrond is vettige leem( voormalige kleiputten)
    Plastiek zak voor eventueel op de grond te leggen om op te zitten.
    Statief laat zich hier goed plaatsen, eventueel een plamp voor de genen die er een bezitten, stevig stokje met wasknijper doet het ook.
    Reflectie schermpje voor een ideale belichting in de schaduw partijen.
    Indien er een kleine regenbui wordt voorspeld zijn er wegwerpcapes voorzien.Voldoende groot om je zelf en je materiaal onder te verbergen.

    Maar vergeet niet dat dit een buiten activiteit is en eventueel bij slecht weer niet door kan gaan!!!!!!

    te hopen dat ik dit nu geen tweede keer moet annuleren



    Zo hoop alles te hebben opgesomd en niets vergeten.

    Groetjes liliane










    deze deelnemers hebben zich reeds via mail op nieuw ingeschreven voor deze SD
    andere plaatsen zijn nog vrij


    Deelnemers:

    1. Chrit - BD1469BE - 67
    2. lucske_40 -BD2047BE - ?
    3.
    bopatje - BD1458BE -56
    4.
    DominiekC - BD2116BE -
    5.
    Jumpingjacquesflash
    6. Pé - BD2145BE - 50
    7. Rosie - BD2423BE - 61
    8. nelita
    9. LVB
    10.blackje
    11.fotosdrik -BD 1013BE - 45
    12.lut - BD0286BE - -
    13.Kristus
    14.Springer78
    15.Rx-ke
    16.tweetty - BD0379BE
    17.sardi51
    18:sonjabelgium
    19.LM photo
    20.Yammee
    21.Roland Cuypers - BD0725BD - 60+
    22. PhvB - BD1667BE - 1?
    de volgende twee waren reeds lang op voorhand ingeschreven voor de Sd van 8 Juni via Pm maar blijkbaar is me dit er door gegaan daarom nog toegevoegd
    maar er kan nu echt niemand meer bij
    23.xtiaan_moons
    24.Travelrudy
    25. purlut

    Last edited by Edje C; 11 juni 2013, 18:56.
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

    Dag Liliane

    U mag mij erbij zetten

    Mvg

    Lvb
    http://lvbfoto.jimdo.com/

    Comment


    • #3
      Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

      Ik duim alvast voor beter weer dan wat we nu hebben Liliane, helaas moet ik deze keer verstek geven.
      Heb een weekendje pintelieren opstaan met de vrienden van de basket in de Ardennen.
      Veel plezier alvast iedereen met hopelijk een overvloed aan libellen en kikkers. Er is nog niet veel uitgekomen dus het hoopt alleen maar op voor een grote explosie, op 8 juni bijvoorbeeld .

      Grtjs,
      Edje C.
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

      Comment


      • #4
        Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

        dank je eddy
        maar eens gaan pintelieren met vrienden kan ook ontspannend zijn

        Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
        Ik duim alvast voor beter weer dan wat we nu hebben Liliane, helaas moet ik deze keer verstek geven.
        Heb een weekendje pintelieren opstaan met de vrienden van de basket in de Ardennen.
        Veel plezier alvast iedereen met hopelijk een overvloed aan libellen en kikkers. Er is nog niet veel uitgekomen dus het hoopt alleen maar op voor een grote explosie, op 8 juni bijvoorbeeld .

        Grtjs,
        Edje C.
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #5
          Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

          Ah, die dag ga ik naar het Neil Young concert
          Volgende macro sd lukt het hopelijk wel
          Have fun!
          FLICKR PHOTOSTREAM
          Just try to comprehend that which you'll never comprehend

          Comment


          • #6
            Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

            Dag Liliane,

            Je mag er mij bij zetten.

            mvg
            Marc
            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
            M.v.g. Marc

            Comment


            • #7
              Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

              Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
              Ah, die dag ga ik naar het Neil Young concert
              Volgende macro sd lukt het hopelijk wel
              Have fun!
              tja dat kan ook leuk zijn he z'n concertje meepikken

              Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
              Dag Liliane,

              Je mag er mij bij zetten.

              mvg
              Marc
              Je ben al toegevoegd op de lijst
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

                voor deze datum moet ik tot mijn grootste spijt forfait geven, zit dan in het Hoge Noorden (Scandinavië)
                veel plezier allemaal, en hopen dat het deze keer kan door gaan, met heel veel Libellen, kikkers, .......
                misschien komt er wel een 3e macro SD
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

                  Dag Liliane,

                  mij mag je ook toevoegen:

                  1. Nelita
                  2. BD2360BE
                  3. 1 p.

                  Ik ben wel een leek wat macrofotografie betreft... Hopelijk vormt dat geen probleem...

                  Mvg,
                  Nelita
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

                    Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                    voor deze datum moet ik tot mijn grootste spijt forfait geven, zit dan in het Hoge Noorden (Scandinavië)
                    veel plezier allemaal, en hopen dat het deze keer kan door gaan, met heel veel Libellen, kikkers, .......
                    misschien komt er wel een 3e macro SD
                    ja ja ingrid de klassieke SD dagen met een voor-namiddag programma komen er nog op 13/07 en 10/08


                    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                    Dag Liliane,

                    mij mag je ook toevoegen:

                    1. Nelita
                    2. BD2360BE
                    3. 1 p.

                    Ik ben wel een leek wat macrofotografie betreft... Hopelijk vormt dat geen probleem...

                    Mvg,
                    Nelita
                    nee nelita dat is helemaal niet erg het zijn net deze dagen dat je iets bij kan leren door te kijken en te doen
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

                      Deze datum lukt voor mij wel.
                      Zet me maar mee op het lijstje.
                      1. Lut
                      2. BD0286BE
                      3. Ik kom met Chrit mee als hij het goed vindt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

                        komt in orde Lut je wordt toegevoegd aan de lijst
                        chrit zal het wel ok vinden denk ik
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

                          Ik zou ook wel willen komen. Ben al een hele tijd in macro geďnteresseerd maar zou nog veel kunnen bijleren.

                          Kris De Wilde
                          Lidnummer heb ik niet direct bij de hand maar zal ik nog doorgeven.
                          Nikon D90 - D7100 - Nikkor 16-85 - Sigma 17-50 - Nikkor 70-300 - Tamron 60 macro - Sigma 150 macro - Sigma EM-140

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

                            hey zal je even nog op de lijst zetten en dan de lakenstraat in
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kristus Bekijk bericht
                            Ik zou ook wel willen komen. Ben al een hele tijd in macro geďnteresseerd maar zou nog veel kunnen bijleren.

                            Kris De Wilde
                            Lidnummer heb ik niet direct bij de hand maar zal ik nog doorgeven.
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2 de macro::: SD Uitsluipen van de libellen Zaterdag 08 Juni 2013

                              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                              ja ja ingrid de klassieke SD dagen met een voor-namiddag programma komen er nog op 13/07 en 10/08
                              ok staat genoteerd kan dan mee, mij mag je al zeker vr die dagen inschrijven of gaat dat nog niet
                              groetjes Ingrid

                              Comment

                              Working...
                              X