Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronny Mosuse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ronny Mosuse

    Hier een foto dat ik getrokken heb op een concert van de Ronny.
    Ik heb blijkbaar scherpgesteld op de microfoon, maar vond het toch een leuk beeld met de lamp die komt piepen boven zijn hoofd

  • #2
    Re: Ronny Mosuse

    Oorspronkelijk geplaatst door live ina Bekijk bericht
    .........
    Ik heb blijkbaar scherpgesteld op de microfoon...
    yep... das jammer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ronny Mosuse

      Hoi. Je heb de mooie concertcompo te pakken. Zelf heb ik op latere leeftijd moeten leren werken met nabewerkingen, omdat dit simpelweg voor mij vroeger altijd werd gedaan. En..Het is een vak apart hoor. Als je dit merkt thuis dat je de verkeerde scherpstelling hebt gebruikt dan kan je altijd in dit geval vanuit je origineel wat bijtrekken voordat je verkleind naar BD formaat. Ik heb het zelfs nog redelijk kunnen redden vanuit 900X600 formaat, maar heb wel een stukje verkleind naar 800 pix(langste zijde).
      Ziehier het resultaat. Als je de link weg wil, dan laat je maar even een gil.

      Een belangrijke tip met concertfotografie, los van je voorkeuze instellingen: Stel scherp op het gezicht en houdt de ontspanknop half ingedrukt. Wat ik vroeger deed, de voorkeuze op meerdere foto's achter elkaar. Als je dan blijft heen en weer gaan dan houdt de camera zijn scherpstelling op je eye catch voorkeuze. Hoop dat het begrijpelijk overkomt? Succes

      Comment


      • #4
        Re: Ronny Mosuse

        Dag beelder
        bedankt voor je feedback! Ik zal straks nog eens proberen om het wat scherper te trekken op het origineel. Vind dat altijd moeilijk om ervoor te zorgen dat het niet te 'fake' wordt.
        Ook bedankt voor je tips met het scherpstellen, ik zal het volgende keer eens proberen! Op het live view schermpje leek het zo'n goede foto, vind het zo zo jammer dat het statief erop staat te blinken...

        Comment


        • #5
          Re: Ronny Mosuse

          Als de focus verkeerd ligt, dan ligt de focus verkeerd. En naverscherping is daar niet het middel voor om dat recht te trekken. Onscherp blijft onscherp.
          De foto achter de link is trouwens serieus oververscherpt en niet aangenaam kijken meer. Doe dan maar de originele.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Ronny Mosuse

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            En naverscherping is daar niet het middel voor om dat recht te trekken. Onscherp blijft onscherp.
            Ik denk dat u, voordat je hier comment geeft, eerst even goed moet lezen wat ik schrijf. Ik schrijf 'bijtrekken' en niet 'recht trekken'. Dit zijn twee totaal verschillende zaken in woordspeling namelijk. Geef mij maar de foto die wat bij getrokken is

            Comment


            • #7
              Re: Ronny Mosuse

              Spijtig dat de scherpte ontbreekt
              Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

              Comment

              Working...
              X