Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cadzandiaans testje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cadzandiaans testje

    gisteravond voor de eerste maal geprobeerd:

    B+W ND110 MRC grijsfilter
    leuk dat je er toch door kan kijken via live view










    Last edited by noenkelMi; 14 mei 2013, 11:33.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: Cadzandiaans testje

    Ik ben ook in het bezit van zo'ne filter, al enkele pogingen ondernomen om er iets moois van te maken mr zonder succes! :-( Welke instellingen hanteer je? Misschien iemand die wat raad kan geven hieromtrent?! :-)

    Groeten, Dave
    Last edited by 550Dave; 14 mei 2013, 12:02.
    Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

    Comment


    • #3
      Re: Cadzandiaans testje

      Al ben ik niet zo voor het romige water, vind ik de tweede erg knap!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Cadzandiaans testje

        Heeft wel iets, mooi

        Comment


        • #5
          Re: Cadzandiaans testje

          Van mij misschien een domme vraag Waarom heb je hier in de eerste foto niet 1 of twee stops overbelicht. Het zou het strandzand wel ten goede komen namelijk. Twee leuke compositie's

          Comment


          • #6
            Re: Cadzandiaans testje

            Ik heb nog nooit dergelijk filter gebruikt, maar ik vind het jammer dat er in beide foto's net een schip aan de horizon is, dat dan op zijn beurt, net als het water ook wazig wordt weergegeven.
            De tweede vertoont ook heel veel ruis, die duidelijk te zien is in de wolken.
            Ik zie liever de kleurenversie, en wat de kleur van het zand betreft (aangehaald door mijn voorganger) ik vind dit prima, gezien er zo te zien geen zon was, lijkt me dit de volkomen natuurlijke kleur.
            Aan de iets mindere scherpte te zien, denk ik dat het statief of iets anders bewogen heeft (veel wind ?)
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Cadzandiaans testje

              Ik ga ook meer voor foto nr 1.

              Comment


              • #8
                Re: Cadzandiaans testje

                Ik denk Michel dat dit niet de meest ideale plaats was om je -10stops te gebruiken. Alles wordt onscherp met een sluitertijd van 20" (op de paaltjes na), misschien van het goede teveel.
                Er is te weinig of te veel wind om met het zand een mooi effect te verkrijgen (nu is het precies gewoon onscherp).
                Je belichting vind ik prima en de kleuren zijn aangenaam.
                Ik ben er wel zeker van dat je van die filter nog veel plezier hebben, vooral aan zee.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: Cadzandiaans testje

                  De eerste is wel wat als je de schepen aan de horieon wegpoetst, het weer zat niet erg mee voor je filter.
                  De Z/W mist wat scherpte op het zand en ook hier het schip aan de horizon.
                  Photography is an art of observation.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cadzandiaans testje

                    Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                    Ik denk Michel dat dit niet de meest ideale plaats was om je -10stops te gebruiken. Alles wordt onscherp met een sluitertijd van 20" (op de paaltjes na), misschien van het goede teveel.
                    Er is te weinig of te veel wind om met het zand een mooi effect te verkrijgen (nu is het precies gewoon onscherp).
                    Je belichting vind ik prima en de kleuren zijn aangenaam.
                    Ik ben er wel zeker van dat je van die filter nog veel plezier hebben, vooral aan zee.
                    mvg,
                    Eddy
                    Ik heb dezelfde filter, je moet het al behoorlijk onder de knie hebben vooraleer je een topper uit je mouw kan schudden (dat me tot hiertoe ook nog niet gelukt is! )
                    Wat zou volgens jou de ideale plek zijn, Eddy?
                    mvg,
                    Dave
                    Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cadzandiaans testje

                      Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
                      Ik heb dezelfde filter, je moet het al behoorlijk onder de knie hebben vooraleer je een topper uit je mouw kan schudden (dat me tot hiertoe ook nog niet gelukt is! )
                      Wat zou volgens jou de ideale plek zijn, Eddy?
                      mvg,
                      Dave
                      De ideale plek ken ik ook niet maar naar foto's kijken die met een zeer lange sluitertijd zijn genomen kan helpen. In landschappen SC staan die regelmatig en ook in de HoF kan je deze foto's terugvinden.
                      Stuur me met een privé bericht je e-mailadres en ik zal je enkele voorbeelden opsturen.
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cadzandiaans testje

                        Ook ik heb deze filter en moet er ook nog mee oefenen. Komt allemaal wel goed Michel.
                        De boten had ik ook weggewerkt.
                        Mvg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cadzandiaans testje

                          merci allemaal,


                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          ik vind het jammer dat er in beide foto's net een schip aan de horizon is, dat dan op zijn beurt, net als het water ook wazig wordt weergegeven.
                          idd, ik heb nog zitten twijfelen om dat schip weg te shoppen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          De tweede vertoont ook heel veel ruis, die duidelijk te zien is in de wolken.
                          ruis stoort me niet echt hier

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ik zie liever de kleurenversie, en wat de kleur van het zand betreft (aangehaald door mijn voorganger) ik vind dit prima, gezien er zo te zien geen zon was, lijkt me dit de volkomen natuurlijke kleur.
                          kleur van het zand... ik weet dat wanneer men zand (en sneeuw) fotografeert, men een stop moet overbelichten. Maar zoals je hier schrijft dat er geen zon was, heb ik het idd niet gedaan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Aan de iets mindere scherpte te zien, denk ik dat het statief of iets anders bewogen heeft (veel wind ?)
                          er stond idd heel veel wind, af en toe zag ik toch wel mijn statief bewegen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                          Ik denk Michel dat dit niet de meest ideale plaats was om je -10stops te gebruiken. Alles wordt onscherp met een sluitertijd van 20" (op de paaltjes na), misschien van het goede teveel.
                          Er is te weinig of te veel wind om met het zand een mooi effect te verkrijgen (nu is het precies gewoon onscherp).
                          Je belichting vind ik prima en de kleuren zijn aangenaam.
                          Ik ben er wel zeker van dat je van die filter nog veel plezier hebben, vooral aan zee.
                          merci, voor mijn eerste test ben ik niet ontevreden, ik zal nog maar eens deftige ND foto's bekijken op het www.
                          Dit hier vind ik

                          en er nog mee leren mee werken, nu ben ik gewoon voortgegaan op mijn belichtingsmetertje, op sommige momenten juist in het midden, dan eens iets over -of onderbelicht.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                          De eerste is wel wat als je de schepen aan de horieon wegpoetst, het weer zat niet erg mee voor je filter.
                          De Z/W mist wat scherpte op het zand en ook hier het schip aan de horizon.
                          ik zal straks eens die schepen doen vergaan

                          Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
                          Ook ik heb deze filter en moet er ook nog mee oefenen. Komt allemaal wel goed Michel.
                          De boten had ik ook weggewerkt.
                          Mvg.
                          merci
                          momenteel heb ik nog 27 reeksen die ik nog moet bewerken, oa gisteravond judoklas gefotografeerd, volgend maandag paardenkoers in Waregem met school...
                          Gelukkig heb ik een beetje vrije tijd ...
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cadzandiaans testje

                            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                            .... ik zal nog maar eens deftige ND foto's bekijken op het www.
                            Dit hier vind ik
                            ...
                            mooi voor inspiratie.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cadzandiaans testje

                              Enkel door te oefenen met die filter zal je het onder de knie krijgen.
                              Goed bezig dus.
                              Toch volg ik Eddy : niet de ideale compo voor je ND ...

                              We gaan es samen op pad om te oefenen


                              greetz
                              Cheeta
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X