Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji finepix s 602

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji finepix s 602

    Hallo,
    ik ben Inge en zou me graag een digitale camera aanschaffen had mijn oog laten vallen op een eos 300 D , maar zou ook een fuji finepix s 602 kunnen kopen voor 550€ met 2 lenzen en een telelens.
    Kunnen jullie mij raad geven aub ?
    Groetjes inge

  • #2
    Hallo Inge,

    Ik denk dat jij zelf de enige bent die het antwoord echt kan geven. Zelf heb ik de Fuji 602 inclusief teleconverter en ik ben zeer tevreden over deze camera. Het voordeel vind ik het grote bereik dat je hebt zonder zelfs de voorzetlenzen. Al met al kun je foto's maken van macro (ca. 1 cm) tot ruim 200 mm. Met televoorzetlens kom ik tot ca. 340 mm. Nadeel is uiteraard de kleine sensor en dus minder geschik om de ISO waarde op te voeren en verder stelt hij lastig scherp in donkerder omstandigheden.

    Nadeel van een DSLR als de EOS 300D vind ik het gesleep met lenzen en vooral de kosten die de aankoop van die lenzen met zich meebrengen. Je haalt kwaliteit binnen, dat sowieso, maar of dat opweegt tegen gewicht en kosten zul je alleen zelf kunnen beoordelen.

    Ik zou eerst heel goed verzinnen wat voor soort foto's je wilt gaan maken. Wil je veel flexibiliteit, goede foto's bij slechte lichtconditities of echte aktiefoto's maken dan zou ik kiezen voor de 300D. Ga je meer voor landschappen, portretten, stillevens e.d. en wil je een camera die je gemakkelijker overal mee naar toe neemt zonder batterij lenzen, kies dan de Fuji.
    Groeten, Eric

    Nikon Coolpix 8800
    Fuji S602 Zoom

    Comment


    • #3
      Hallo,
      Bedankt voor je reactie, maar ik zou er toch ook graag actiefoto's van de Volleybal willen mee maken wantik ben ook webmaster voor een site van damesvolleybal en zou daar toch graag mooie foto's voor maken.Dan mischien toch maar beter de eos 300D.

      Comment


      • #4
        kwaliteit zit voor 20% in de body en de rest is de lenzen
        hoe beter de lens hoe beter de fotokwaliteit
        dacht ik
        verbeter als ik niet juist ben
        thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

        Comment


        • #5
          Ja als je voor de Canon gaat vind ik ook dat je de lenzen van canon moet nemen en niet de minder goede van BV sigma
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

          Comment


          • #6
            De Fuji S602z is geen slecht beestje voor aktie-kiekjes, maar een 300D dat is natuurlijk nog wat anders (met de geschikte lens/lenzen erbij) maar dan mag je volgens mij toch rekenen in een prijsklasse die minstens 4x hoger licht.

            En bekijk ook eens de prijzen van de S7000 (opvolger 602), want die hangen ook ergens zo rond de € 500, maar dan wel nieuw!

            Begrijp ook niet goed dat er 2 lenzen bij zitten volgens jou, EN dan nog eens een tele?? Wat zijn dan die 2 andere lenzen: UV en polarisatie?

            Comment


            • #7
              Hallo,
              Sorry maar ik heb vergeten te vermelden dat het hier om een tweedehands toestel ging !En ik weet niet welk soort lenzen erbij zijn heb dit via e-mail ontvangen. Maar heb er gisteren nog met mijn man over gepraat en hij vindt dat ik beter de eos 300D koop, ook omdat ik dan een nieuw toestel heb.
              bedankt allemaal voor de goede raad!!!!

              Comment


              • #8
                Een s602z kan je nieuw niet meer kopen, dus dat hadden we wel door

                En als het met goedkeuren is van je man, zeker doen!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Loodgieterke
                  Ja als je voor de Canon gaat vind ik ook dat je de lenzen van canon moet nemen en niet de minder goede van BV sigma
                  Dat is een redelijk kortzichtige redenering. Zowel in het gamma van Canon, als Sigma, als Nikon en ga zo maar verder... zitten er toplenzen, maar ook lenzen die gebouwd zijn voor een minder budget. Het is gewoon kwestie van je goed te informeren vooraleer je een bepaalde lens aankoopt...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment

                  Working...
                  X