Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Messenger 200 AW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowepro Messenger 200 AW

    Ik ben op zoek naar een praktische tas voor het volgende materiaal.

    D7000 body (eventueel met battery grip) + gemonteerde lens (meestal een Sigma 18-50mm 2.8)
    Een Nikon 50mm 1.4
    Een Nikon 70-200mm 2.8 VRII
    Flits Nikon SB700

    Nog wat accessoires zoals filters en batterijen.
    De Messenger AW200 schoudertas van Lowepro lijkt me een goede keuze


    Past dit er allemaal in?
    Het volgende is me niet helemaal duidelijk:
    Fits: Pro DSLR with grip and attached 70-200mm f/2.8 zoom lens, plus two extra lenses and a flash in main compartment OR pro DSLR with grip (body only) in front pocket, plus three lenses and a flash in main compartment
    Als de Sigma 18-50 of Nikon 50mm op de body staat, zal ik de 70-200mm dan nog kunnen meenemen?

  • #2
    Re: Lowepro Messenger 200 AW

    Als je dan toch voor Lowenpro kiest (een goede keuze) neem je het best de 400AW flipside, stevige backpack, comfortabel om te dragen en met een draai heb je hem zo van voor op je buik en kan je langs de achterzijde aan je materiaal, er zit onderaan nog een regenhoes in die je bij hevige regenval gewoon over de backpack trekt.
    Ik gebruik dit item nu al 3 jaar en stop daar 2 body's (canon 5d MARK II met batterygrip, 5 lenzen een flits en nog wat kleinere accessoires in, ook handig zijn de bijgeleverde statief houder en bevestigingslinten.
    Bij cameratassenshop een onderdeel van coolblue kost dat ding 109,95 euro, vandaag bestellen morgen af te halen.
    Grtjs
    Goofymarc

    Comment


    • #3
      Re: Lowepro Messenger 200 AW

      Ik beaam de goede keuze van de 400AW Flipside. Heb deze rugzak nu ook al een tijdje en daar kan je echt heel veel in kwijt.
      Bij mij zit er een body in, SB700, meestal 3 a 4 lenzen, batterijen, kaartjes, filters, ...
      Bij cameranu.nl kost hij €104,95 (geen verzendkosten vanaf €100)
      Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
      Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

      Comment


      • #4
        Re: Lowepro Messenger 200 AW

        Bedankt beiden.
        Hoe zit het met de rug na een uurtje dragen? Is die niet doornat dan?

        Comment


        • #5
          Re: Lowepro Messenger 200 AW

          Nog niets van problemen mee gehad zelf.
          Vorig jaar ermee naar Kreta geweest. Samariakloof doorlopen in volle zon en achteraf niet echt iets van zweetplekken.
          Hangt misschien ook wat af van hoe erg en hoe snel je zelf zweet denk ik.
          Ik zou heel erg moeten nadenken voor een minpuntje van de 400AW
          Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
          Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

          Comment


          • #6
            Re: Lowepro Messenger 200 AW

            Ik heb hem vorig jaar meegenomen naar Tanzania en ook geen noemenswaardige problemen gehad met zweetplekken.
            De achterwand die op je rug rust heeft ongeveer dezelfde eigenschappen als Goretex, dat ademt precies.
            Natuur hangt het allemaal af van hoe snel en de hoeveelheid van het zweet.
            Maar achteraf even inspuiten met febréze en de geuren verdwijnen.
            Een collega van mij is zelfs zo ver gegaan dat hij hem laten droog reinigen heeft in een wasserij, maar die zweet als een beer bij de minste temperatuur verhoging.
            En zelfs van hem géén slecht woord over die backpack.
            Dus kopen maar zou ik zeggen
            Grtjs
            Goofymarc

            Comment


            • #7
              Re: Lowepro Messenger 200 AW

              Ik heb de 400AW Flipside uiteindelijk vorige week gekocht en ben er super tevreden van. Meer flexibiliteit kan ik me niet indenken, en hij draagt zeer comfortabel.
              Helaas was hij bij cameranu.nl ondertussen een stuk duurder geworden, dus heb em in deze Duitse webshop gekocht.
              Voor 103,79 euro had ik hem thuis geleverd, inclusief paypal toeslag. Als je per overschrijving betaalt, kan het nog goedkoper.

              Bedankt allemaal voor de tip !
              Last edited by seerdekens; 6 september 2013, 09:14.

              Comment

              Working...
              X