Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera met beste macro functie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera met beste macro functie?

    Welke camera met de beste macro functie raden jullie mij aan? Prijs mag max €500 zijn. Ik heb het nodig voor het in detail fotograferen van verschillende soorten textielweefsels. MPixels is minder belangrijk.
    Voorkeur voor CF kaarten.

    Bedankt!

  • #2
    De Fuji Prosumers hebben wat mij betreft een hele mooie macro fucntionaliteit.
    Momenteel heten die series S5000 en S7000.

    Waarschijnlijk gaat de S7000 iets bovn budget, maar de S602 (voorganger) is makkelijk tweedehands te vinden.
    Hoe de macro van de S5000 is weet ik niet, heb er nog geen vast gehad.

    Werken met CF en SD.

    Comment


    • #3
      S602z focust tot op 1cm in makro stand... Heel bruikbaar en prachtige resultaten mee behaald... Verder kun je dan nog werken met macro-voorzetlenzen zodat je een interessante vergroting krijgt, maar toch niet al te dicht op je onderwerp moet komen te zitten...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        s7000 kost nu 495€

        maar dan moet er nog een lader +batt bij =40€
        en een cf kaartje= ?

        dus voor een kleine 600€

        als de max echt 500 is dan kun je beter naar zijn voorganger kijken.
        of 2e hands

        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
        Canon EOS600d

        Comment


        • #5
          Als je ziet wat een Nikon 4500 aan macrocapaciteiten heeft!

          Mijn buurman heeft er zo eentje, schitterende macro's, al is het niet het meest eenvoudige en veelzijdige toestel om mee te werken. Maar het is vrij goedkoop en de split body design is een enorm voordeel bij macro! (CF I en II, macro op 2 cm)

          Deze kost 419 euro bij top-foto, dus reken daar nog wat cf en transport bij en je komt netjes aan ongeveer 500 euro!

          Voor voorbeelden van de buurman, zie: www.natuurdichtbij.be, en kijk eens naar de planten, mossen of insecten!

          Comment

          Working...
          X