Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Seppe met oogjes open

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Seppe met oogjes open

    Ik was alleen en moest dus ook snel zijn...



    Update, verkleind via photoshop:



    Vorige update via BD sizer achter linkje:

    http://www.aiev.be/sized_3a.jpg

    Linkje naar het orgineel: http://www.aiev.be/3a.jpg
    Last edited by eos550; 13 mei 2013, 20:03. Reden: Update
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

  • #2
    Re: Seppe met oogjes open

    Het mannetje weet niet wat hij hiervan denken moet. Ik eigenlijk ook niet voor wat hierop volgt, wat bedoel je met ik was alleen en moest dus ook snel zijn ? Ik heb de indruk dat het ventje nog niet lopen kan of ben ik zo mis, ik denk dat mijn slakje wel vlugger vooruit zou gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Seppe met oogjes open

      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      Het mannetje weet niet wat hij hiervan denken moet. Ik eigenlijk ook niet voor wat hierop volgt, wat bedoel je met ik was alleen en moest dus ook snel zijn ? Ik heb de indruk dat het ventje nog niet lopen kan of ben ik zo mis, ik denk dat mijn slakje wel vlugger vooruit zou gaan.
      Hij is nog maar een 18 weken oud, kan dus nog niet lopen nee . Normaal vraag ik assistentie, was er niet... Vandaar moest ik snel zijn.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Seppe met oogjes open

        Nou portretfotografie is niet mijn dagelijkse bezigheid, grote kennis heb ik hierin wel niet, maar ik vraag me hierbij af of je een flitser gebruikt heb.

        Comment


        • #5
          Re: Seppe met oogjes open

          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          ...... maar ik vraag me hierbij af of je een flitser gebruikt heb.
          volgens de exif niet, maar vind het ook wat bleekjes.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Seppe met oogjes open

            1 flitsparaplu, de orginele ziet er wel anders uit. Zal deze strakjes uploaden en achter een linkje zetten.
            Last edited by eos550; 12 mei 2013, 08:39.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Seppe met oogjes open

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              volgens de exif niet, maar vind het ook wat bleekjes.
              grt,bouk.
              Zoals ik het hier zie is het inderdaad op het randje, is mijn fout in de nabewerking. Ik plaats strakjes een update.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Seppe met oogjes open

                Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                ...... Ik plaats strakjes een update.
                OK.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Seppe met oogjes open

                  Als het rap rap moet... mja,.. dan lukt het meestal niet zo eh.
                  Je zoontje ligt er nogal 'vodderig' bij geploft. De beer lijkt eigenlijk ferm in de weg te liggen. Denk dat je die beter weg had gelaten. De kleuren van de beer schreeuwen ook aandacht.
                  Verder je licht, duidelijk met flits gewerkt, het stond te hard mijns inziens, draai je flitser wat terug en probeer je paraplu nog dichter te zetten zodat je nog zachter licht krijgt. Zet je flitser ook wat hoger, is op het randje vind ik. Je schaduw loopt zelfs lichtjes naar omhoog, is niet echt wat de natuur doet met licht ;p
                  Maar een aardig knulletje waar je zeker nog veel mee kunt oefenen.
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Seppe met oogjes open

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    volgens de exif niet, maar vind het ook wat bleekjes.
                    grt,bouk.
                    Bouk, als je met flits off-camera werkt staat dat nooit in de exif!! Als je kijkt, dan is het duidelijk dat hier met flits gewerkt is. heb je geen exif voor nodig, toch?
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Seppe met oogjes open

                      Eigenlijk Nena, stond het licht teveel naar rechts. Het stond ook boven Seppe op ongeveer 1,5m afstand. Een 2e flits is in aantocht. Op de orginele foto was het licht zachter. Toch wilde ik hem eventjes posten om verschillende meningen te krijgen en advies, vandaar dat ik hem ook hier poste. Weinig tijd is inderdaad gedoemd om te falen.
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Seppe met oogjes open

                        't Is een moeilijke foto... Nena geeft goeie tips, heb ik zelf ook al wat aan gehad.
                        Persoonlijk denk ik dat je met twee flitsen gaat platflitsen?
                        Ik ben nog bezig m'n flits aan't leren kennen, zou er zeker geen tweede bij nemen. Eerder reflexiescherm zetten?
                        Ben ook nog volop in leerproces hoor dus...

                        Ps, ben ook niet voor beren... Tenzij het tijdloze beren zijn.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Seppe met oogjes open

                          Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                          Eigenlijk Nena, stond het licht teveel naar rechts. Het stond ook boven Seppe op ongeveer 1,5m afstand. Een 2e flits is in aantocht. Op de orginele foto was het licht zachter. Toch wilde ik hem eventjes posten om verschillende meningen te krijgen en advies, vandaar dat ik hem ook hier poste. Weinig tijd is inderdaad gedoemd om te falen.
                          1.5m, zet dat ding maar veel dichter. Boven Seppe?, dat lijkt me dan toch niet hoor. Kijk maar eens naar de reflectie in de ogen. Die staat naast, lichtjes onder zijn pupil.
                          een 2de flits. Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen zo snel naar een 2de flits willen overstappen. Leer eerst goed werken met 1 flits (en reflectischerm). Het merendeel van mijn portretten waar flits mee gemoeid is, doe ik met 1 flits. Als je een grotere groep wil doen, dan heb je die 2de flits wel nodig. Of als je met andere effecten wil gaan werken zoals haarlicht, achtergrond uitlichten... Dus niet dat je 2de flits nutteloos is, dat wil ik niet zeggen, maar voor dit portret had je helemaal geen 2de flits nodig.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Seppe met oogjes open

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            1.5m, zet dat ding maar veel dichter. Boven Seppe?, dat lijkt me dan toch niet hoor. Kijk maar eens naar de reflectie in de ogen. Die staat naast, lichtjes onder zijn pupil.
                            een 2de flits. Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen zo snel naar een 2de flits willen overstappen. Leer eerst goed werken met 1 flits (en reflectischerm). Het merendeel van mijn portretten waar flits mee gemoeid is, doe ik met 1 flits. Als je een grotere groep wil doen, dan heb je die 2de flits wel nodig. Of als je met andere effecten wil gaan werken zoals haarlicht, achtergrond uitlichten... Dus niet dat je 2de flits nutteloos is, dat wil ik niet zeggen, maar voor dit portret had je helemaal geen 2de flits nodig.
                            Bedankt voor de toelichting, daar heb ik inderdaad wat aan. Naar welke reflector kan ik beter uitkijken?
                            Last edited by eos550; 12 mei 2013, 12:38.
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Seppe met oogjes open

                              Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                              Bedankt voor de toelichting, daar heb ik inderdaad wat aan. Naar welke reflector kan ik beter uitkijken?
                              hangt van je budget af. Ik doe het met een simpele 5-in-1 die ik voor een appel en een ei via ebay kocht. Koop wel een grote. Heb er een van 110cm
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X