Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5193 - Zonder Titel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5193 - Zonder Titel






    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: 5193 - Zonder Titel

    Krachtig plaatje, ik fantaseer hierbij : een vrouw in haar woning, met troosteloos uitzicht op schoorstenen en daken, waar hiervan velen moedeloos en treurig worden. Maar bij haar gebeurd dat niet, ze kan nog steeds naar buiten kijken en genieten van het zonlicht als die er is, dankzij haar muziek die haar meevoert in wonderlbare werelden die wij niet kennen maar wel vermoeden, haar muziek vertelt hierover, in droevige, vrolijke, geheimzinnige of haastige tonen.

    Comment


    • #3
      Re: 5193 - Zonder Titel

      Mooie foto en een mooi verhaaltje van Loeky

      Comment


      • #4
        Re: 5193 - Zonder Titel

        mooi maar zag pas later de accordeon.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 5193 - Zonder Titel

          Dacht eerst dat het een soort rugzak was met die riemen over haar schouders.
          vind dit een mindere tegenover jouw eerste accordeon foto die je verleden week geplaatst hebt. Mis een emotie op het gelaat van de dame.
          Running is a way of living..

          Comment


          • #6
            Re: 5193 - Zonder Titel

            ik vind dit een sterke foto.
            al moet ik runnerken wel elijk geven wat de vorige foto betreft
            een pessimist is een optimist met ervaring.
            Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
            Pentax k-3II en nog meer glas

            Comment


            • #7
              Re: 5193 - Zonder Titel

              Sluitertijd goed gekozen, zo ook de iso trap(hoewel zichtbaar in de foto op korrel). Tegenlicht, en dan naar juiste lensopening gaan getuigt toch van technisch inzicht in het fotograferen van lichtinval. Door deze keuze te maken bekom je dit resultaat waardoor detail zowel binnen als buiten zichtbaar blijf. De beeldvullende compositie vind ik ok. Hier zullen smaken verschillend in zijn. Er zit wel voor mijn gevoel een minpuntje aan, en dat is de kleur, aan de rechterzijde, waar het groen doorloopt in het wit/gele van de radiator die ook de hoge iso wat zichtbaarder maakt. Voor de rest kan ik er weinig over schrijven, en geef hier alleen mijn eerlijke mening

              Comment


              • #8
                Re: 5193 - Zonder Titel

                Als het klopt wat Beelder zegt, dan heb ik weer wat bijgeleerd dankzij deze foto.
                En voor het verhaal kan ik me vinden in dat van Loeky.
                Die 2 dingen samen maken het voor mij een mooie foto.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: 5193 - Zonder Titel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                  ... met troosteloos uitzicht op schoorstenen en daken, waar hiervan velen moedeloos en treurig worden. ...
                  Beslist niet troosteloos maar juist zeer interessant. Hoogste verdieping
                  van gebouw De Boomsspijker over een groot deel van de oude kern van Amsterdam.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  mooi maar zag pas later de accordeon.
                  grt,bouk.
                  Trekharmonica (ook wel diatonische accordeon).

                  Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                  Sluitertijd goed gekozen, zo ook de iso trap(hoewel zichtbaar in de foto op korrel). Tegenlicht, en dan naar juiste lensopening gaan getuigt toch van technisch inzicht in het fotograferen van lichtinval. Door deze keuze te maken bekom je dit resultaat waardoor detail zowel binnen als buiten zichtbaar blijf. De beeldvullende compositie vind ik ok. Hier zullen smaken verschillend in zijn. Er zit wel voor mijn gevoel een minpuntje aan, en dat is de kleur, aan de rechterzijde, waar het groen doorloopt in het wit/gele van de radiator die ook de hoge iso wat zichtbaarder maakt. Voor de rest kan ik er weinig over schrijven, en geef hier alleen mijn eerlijke mening
                  Dank voor het compliment en de kritische beschouwing. Meestal moet ik
                  vrij snel werken en direct kunnen toeslaan en ik zorg er voor dat mijn
                  camerainstelling veel mogelijkheden toelaat. Enige ruis accepteer ik
                  makkelijker dan velen op BD, zoals ik vroeger de korrel ook kon aanvaarden.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5193 - Zonder Titel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    ...........

                    Trekharmonica (ook wel diatonische accordeon).
                    OK..maar dat is een heel ander instrument.
                    werkt ook heel anders.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5193 - Zonder Titel

                      Goed weergegeven sfeer: troosteloos bestaan en uitzicht, de korrel mag er zijn, stoort niet en is passend in deze foto.
                      Photography is an art of observation.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5193 - Zonder Titel

                        Ik vind dit nu net machtig en magisch. Op eender wat voor een moment kan
                        ze het instrument aanslaan en iets weemoedig of donkers of lichts de wereld
                        insturen. Samen met een glimlach. Samen met een paar tranen. Dat is pure
                        schoonheid en poëzie, in tegenstelling met een flikkerend tv beeld bijvoorbeeld.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5193 - Zonder Titel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                          ik vind dit een sterke foto.
                          al moet ik runnerken wel elijk geven wat de vorige foto betreft
                          Dankjewel.
                          En toch heb ik het liefst dat mijn foto's zonder vergelijking met andere worden beoordeeld.

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Ik vind dit nu net machtig en magisch. Op eender wat voor een moment kan
                          ze het instrument aanslaan en iets weemoedig of donkers of lichts de wereld
                          insturen. Samen met een glimlach. Samen met een paar tranen. Dat is pure
                          schoonheid en poëzie, in tegenstelling met een flikkerend tv beeld bijvoorbeeld.
                          Dat was zo'n beetje wat ik met de foto wilde uitdrukken. Ik dank je.

                          Ook alle andere commentatoren bedank ik voor hun mening.
                          Het is wellicht geen foto die in de algemene smaak van de Beginnershoek valt.
                          Maar daarvoor zal ik mij niet gaan verontschuldigen.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5193 - Zonder Titel

                            mooie, speciale foto, die ik wel ergens in een tijdschrift, boekje of krant zie verschijnen onder de kop "eenzaamheid"
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5193 - Zonder Titel

                              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                              mooie, speciale foto, die ik wel ergens in een tijdschrift, boekje of krant zie verschijnen onder de kop "eenzaamheid"
                              Een tijdschrift is al geregeld. De titel nog niet.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X