Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene snuitkever + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groene snuitkever + Update

    Wat vinden jullie van dit kevertje? Ik weet eigenlijk eerlijk gezegd zelf niet of ik er 100% tevreden mee ben... Voor mij had zijn neus wat scherper gemogen, maar langs de andere kant vind ik dit weer niet echt storend... Wat vinden jullie? Tips zijn welkom!



    150mm - ISO 100 - f/13 - 1/25

    Update

    Groetjes
    Roeliee
    Last edited by Roeliee; 11 mei 2013, 08:35. Reden: update geplaatst
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: Groene snuitkever

    Bij alle beestjes legt ge de focus best op de oogskes.
    En dat is hier toch gelukt vind ik.

    Comment


    • #3
      Re: Groene snuitkever

      Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
      Bij alle beestjes legt ge de focus best op de oogskes.
      En dat is hier toch gelukt vind ik.
      Dat wel! Maar weet precies niet wat ik van het neusje moet vinden... Of valt die nog goed mee? Toch bedankt voor je reactie!

      Groetjes
      Roeliee
      Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

      Comment


      • #4
        Re: Groene snuitkever

        Misschien had je beter tussen de ogen gemikt en juist op de snuit. Met je diafragmaopening, zou alles toch scherp moeten blijven. Denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Groene snuitkever

          Voor mij en foto ,waarom kleuren zeer mooi ,compo goed ,en ja voor mij scherp waar hij moet scherp zijn .

          Mvg
          Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

          Comment


          • #6
            Re: Groene snuitkever

            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            Misschien had je beter tussen de ogen gemikt en juist op de snuit. Met je diafragmaopening, zou alles toch scherp moeten blijven. Denk ik.
            Zal ik in het achterhoofd houden voor de volgende keer! Dan zou het neusje inderdaad wel wat scherper kunnen zijn! Bedankt voor de tip

            Ardesign: Bedankt voor je reactie! Leuk om te horen dat hij in de smaak valt!

            Groetjes
            Roeliee
            Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

            Comment


            • #7
              Re: Groene snuitkever

              Hele mooie vind ik, scherp waar hij scherp moet zijn.
              Het enige wat ik misschien nog zou aanpassen is een stukje van de bovenkant en de rechterkant afsnijden, Maar dat is mijn smaak.
              het beestje is heel knap op de plaat vastgelegd. Prachtig.

              Comment


              • #8
                Re: Groene snuitkever

                Zeker een mooie opname maar ik denk dat je aan de tip van loeky al veel zult hebben.

                Comment


                • #9
                  Re: Groene snuitkever

                  Oorspronkelijk geplaatst door joerisan Bekijk bericht
                  Hele mooie vind ik, scherp waar hij scherp moet zijn.
                  Het enige wat ik misschien nog zou aanpassen is een stukje van de bovenkant en de rechterkant afsnijden, Maar dat is mijn smaak.
                  het beestje is heel knap op de plaat vastgelegd. Prachtig.
                  Mooie macro.
                  Ik zou niets aanpassen, de foto is prima zo.
                  Succes !
                  JP.
                  JPVD fotografie
                  Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
                  Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groene snuitkever

                    Bedankt voor jullie toffe reacties! Naar de tip van Joerisan plaats ik straks toch even een update! Merci!

                    Groetjes
                    Roeliee
                    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groene snuitkever

                      Heerlijk beeld zo!
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groene snuitkever

                        Mooie kleurtjes, mooie bg en goed van opbouw
                        Verlies niet uit het oog naarmate je instellingen qua F-getal en brandpuntafstand dat wat meer afstand tussen lens en onderwerp een wereld van verschil kunnen maken qua scherptediepte.
                        Ik zou je aanraden eens te googlen op "DOFMASTER" daar kun je gebruikt fototoestel ingeven, lens, brandpuntafstand, diafragma opening en afstand tot onderwerp. Onmiddellijk kun je aflezen hoe groot het scherptedieptegebied zal worden. Je kan er online berekeningen mee doen.
                        Als je daar wat simulaties mee doet gaat één en ander duidelijk worden.

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groene snuitkever

                          Bedankt Marc en Sien voor jullie leuke reactie! Ik zal me dan eens verdiepen in die DOFmaster... Snel al een blik op die site geworpen, maar zal het eens van dichtbij moeten bekijken! Bedankt voor je tip!
                          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groene snuitkever

                            Ik vind je origineel beter in die zin dat hij in je update iets te centraal staat.

                            Voor de rest heel knap gedaan.
                            Met scherpe scnuit had misschien mooier geweest, maar dat komt wel een volgende keer.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groene snuitkever

                              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                              Ik vind je origineel beter in die zin dat hij in je update iets te centraal staat.

                              Voor de rest heel knap gedaan.
                              Met scherpe scnuit had misschien mooier geweest, maar dat komt wel een volgende keer.
                              We blijven alvast oefenen
                              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                              Comment

                              Working...
                              X