Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectiescherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflectiescherm

    In welke mate staan jullie achter het gebruik van reflectieschermen bij outdoor shoots?
    Tijdens outdoor shoots vind ik niets steeds genoeg licht op de plaats wil ik de foto's neem.
    Die schermen zouden het aanwezige licht beter kunnen geleiden naar waar ik wil dacht ik zo.
    Heeft er iemand enig advies omtrent zo'n reflectieschermen? Welk merk, grootte, ... (eventueel online winkel aan te raden?)
    En in welke mate kan je er eentje monteren op een statief?

    Alvast bedankt
    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

  • #2
    Re: Reflectiescherm

    IKzelf gebruik een lastolite trigrip silver/sunfire. zit een handig handvat aan en met een speciale grib kan deze ook op een statief gezet worden. Meestal houd ik het gewoon zelf vast of iemand anders.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Reflectiescherm

      bedankt unalom
      enig voorbeeld van zo'n grib?
      Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
      Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

      Comment


      • #4
        Re: Reflectiescherm

        http://www.lastolite.com/trigrip-bracket.php hier is die grip. de verschillende schermen staan er ook ergens tussen. vouwen trouwens heel compact samen, dikke 30cm
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Reflectiescherm

          California Sunbounce staat op mijn wishlist, maar ik doe het momenteel met een simpele 5-in-1 reflectiescherm van ebay voor een appel en een ei. Doet ook goed zijn job, al heb ik ooit een workshopje gevolgd m.b.t. California Sunbounce en vond het toch spectaculair.

          Ook gewoon een grote witte doek kan al wonderen doen.
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Reflectiescherm

            Ik gebruik een California Sunbounce Mini in 't zilver en een Sunbounce Sun-Mover in Zebra. Op mijn wishlist staat nog een Sun-Swatter Pro. 't Is prachtig spul, jammer dat het zo prijzig is...
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Reflectiescherm

              www.strobistworkshops.be hebben in hun gamma een workshop met sunbounce reflectieschermen... verrassend en nuttig als je wil gaan werken met reflectieschermen. Op statief gebruiken? Bij wind stilte wel, een zeil van 90cmx1m25 moet er geen tekeningetje bij maken hé.
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #8
                Re: Reflectiescherm

                Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                California Sunbounce staat op mijn wishlist, maar ik doe het momenteel met een simpele 5-in-1 reflectiescherm van ebay voor een appel en een ei. Doet ook goed zijn job, al heb ik ooit een workshopje gevolgd m.b.t. California Sunbounce en vond het toch spectaculair.

                Ook gewoon een grote witte doek kan al wonderen doen.
                bij tom op bezoek geweest in de haan.
                idd sunbounce is echt super.
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Reflectiescherm

                  onlangs ook eens sunbouncen gehuurd bij De Fotostudio te Aalst, de sunbounce mini silver & pro zebra.

                  mijnen 5-in-1 gebruik ik zelfs niet
                  miskoop gewoon
                  als je met reflectieschermen wil werken, ga direct voor kwaliteit, nadeel is dat je praktisch altijd assistentie nodig hebt

                  indien die moeilijker is, begin te strobisten, das mijn meest gebruikte belichtingswijze
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflectiescherm

                    Tja, meestal werk ik alleen, dus waarschijnlijk zal ik ook strobisme moeten leren
                    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflectiescherm

                      Ik het Lastolite Trigrip en Lastolite Skylite en Sunbounce materiaal. Allen in diverse maten.
                      Wie zin heeft in Sunbounce, ik ga mijn SB's verkopen. Maar eerst nog even op vakantie.
                      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflectiescherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door Timo1988 Bekijk bericht
                        Tja, meestal werk ik alleen, dus waarschijnlijk zal ik ook strobisme moeten leren
                        als er een mua ofzo bij is, is dat meegenome, kan je die aan het werk zetten.
                        doch zijn assistenten die zelf wat ervaring hebben met fotografie een voordeel omdat zij ook sneller gaan zien of de reflectie goed zit.

                        strobisme is een andere manier van werken maar heeft idd als voordeel dat je niet noodzakelijk assistentie nodig hebt

                        reflectie is bij mij nu onlangs een 1ste maal uitgebreid gebruikt met degelijke schermen (sunbounce pro zelfs op statief maar gelukkig niet veel wind gehad) en het smaakt naar meer in bepaalde situaties.
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reflectiescherm

                          Ik gebruik "strobisme" technieken en reflexischermen.
                          Het feit dat je bij strobisme geen of minder assistentie nodig hebt betwijfel ik een beetje.
                          Ik heb het dan wel over buiten locatie's met eventuele wind vlagen enz. je hebt niet veel nodig
                          om een softbox of Skylite van Lastolite of anderen merken omver te waaien.
                          Op een echt zwaar bewolkte dag zoals afgelopen dagen bied een reflexischerm weinig tot geen meerwaarde.
                          Ik vind bijgevolg de mogelijkheid om, zoals beide merken Lastolite en Sunbounce aanbieden
                          Reflexischerm en 1 of 2 stops difuusscherm / shoot thru zeer bruikbaar.
                          Die laatste mogelijkheid wordt bij mij de laatste tijd zeer frequent gebruikt.
                          Door het 1mx1m grote scherm schiet ik met 2 SB900 speedlights. aangestuurd door de Photix Odin triggers
                          Al dan niet TTL of Manueel. dit geeft heel mooi zacht licht en is mooi te regelen.
                          Zowel binnen als buiten werkt dit in mijn ogen zeer prettig.
                          Niks zo vervelend als om op een zon, wolk, zon, wolk, dag met een reflexischerm te werken.
                          Op een zonnige dag neem ik vaak mijn andere hoes.
                          Dit is mijn ervaring. geen wetenschap.
                          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reflectiescherm

                            Het feit dat je bij strobisme geen of minder assistentie nodig hebt betwijfel ik een beetje.
                            Een reflectiescherm kan je net zo goed op een statief plaatsten. Vind het bij wind zelfs veiliger dan als strobist. Een reflector zal niet zo snel stukvallen dan een plutje.
                            Als er geen licht is werk ik met off-camera flits, anders met reflector. Werkt sneller imo.
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reflectiescherm

                              Het hangt gewoon af van de modifier die je gebruikt
                              Een flitser alleen op een statief gaat niet omwaaien, een reflexischerm alleen zal ook niet zo snel kapot waaien
                              Een 110cm paraplu of een scherm van 1x1m is met een zuchtje wind al vetrokken. staan daar 2 S900 achter dan wil je dit liever niet.
                              'k heb het al meegemaakt, eentje was er stuk en reeds hersteld, vanaf nu altijd assistentie.
                              Bij trouwers vraag ik een goede vriend(in) of familie lid mee, dat werkt wel zo prettig voor het koppel.
                              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                              Comment

                              Working...
                              X