Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met twee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Met twee








    update: histogram & crop





    Kleurenversie


    1/800
    f8
    iso100
    Last edited by zibro; 11 mei 2013, 09:10.
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Met twee

    mooie foto, maar waarom heb je hem niet in kleur laten staan?

    Comment


    • #3
      Re: Met twee

      Hoe mooi kan een foto zijn waarop zo "weinig" te zien is. Maar misschien inderdaad de kleurenversie er niet eens bijplaatsen?
      Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

      Comment


      • #4
        Re: Met twee

        Indrukwekkende wolkenspel heb je daar dominic
        Zou je toch durven aanraden om hier het histogram tot op het puntje juist te zetten. Foto krijgt nog meer kracht.
        Voor mezelf zou ik er nog tot net boven de grote wolk durven afhalen...maar dat is smaak.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Met twee

          Voor z/w vind ik de foto iets te grijs.
          Voor mij mag er meer pit in.
          Wel een mooi decor en goed gezien.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Met twee

            Oorspronkelijk geplaatst door joachimvanho Bekijk bericht
            mooie foto, maar waarom heb je hem niet in kleur laten staan?
            Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
            Maar misschien inderdaad de kleurenversie er niet eens bijplaatsen?
            Bedankt voor jullie mening, Joachim en Roeliee.
            Ik heb hem in zw geplaatst om ongeveer dezelfde reden als wanneer ik soms zin heb in een tas koffie, en een andere keer in een frisse pint
            Smaak en goesting dus.

            Ik heb er voor jullie even een linkje naar de kleurenversie bijgeplaatst.

            Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            Zou je toch durven aanraden om hier het histogram tot op het puntje juist te zetten. Foto krijgt nog meer kracht.
            Voor mezelf zou ik er nog tot net boven de grote wolk durven afhalen...maar dat is smaak.
            Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            Voor z/w vind ik de foto iets te grijs.
            Voor mij mag er meer pit in.
            Ook bedankt Marc & Eddy voor jullie mening
            De reden dat ik het histogram niet volledig benut had was dat dan de wandelaars een beetje in een donker hoekje zouden verdwijnen.
            Heb het histogram nu proberen juist te zetten en heb dan plaatselijk een beetje opgelicht.
            Ik heb er ook een 16:9 crop van gemaakt die toevallig net boven de wolken uitkomt.
            Is dit een beetje een verbetering?
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Met twee

              Ik zie je update véél liever
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Met twee

                Ik ook! heel mooi!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Met twee

                  Meeste is al geschreven, maar ik heb een vraag? Met welk doel heb je gekozen voor 1/800 op het middaguur(14:15)? Zat de zon daar al helemaal tegen of achter de wolken? Dan kan ik de keuze wel begrijpen.
                  Last edited by Beelder; 11 mei 2013, 10:36.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Met twee

                    die update is top zibro
                    een pessimist is een optimist met ervaring.
                    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                    Pentax k-3II en nog meer glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Met twee

                      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      ...Is dit een beetje een verbetering?
                      Een beetje vind ik goed
                      Top hoor

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Met twee

                        Oef, dan ben ik een tevreden mens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                        Meeste is al geschreven, maar ik heb een vraag? Met welk doel heb je gekozen voor 1/800 op het middaguur(14:15)? Zat de zon daar al helemaal tegen of achter de wolken? Dan kan ik de keuze wel begrijpen.
                        Ik heb voor F8 gekozen, en het toestel heeft de sluitertijd gekozen.
                        Had ik dat manueel beter kunnen doen?
                        De zon stond hoog en kwam af en toe piepen tussen de wolken door.
                        Groetjes,
                        Dominic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Met twee

                          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                          Oef, dan ben ik een tevreden mens



                          Ik heb voor F8 gekozen, en het toestel heeft de sluitertijd gekozen.
                          Had ik dat manueel beter kunnen doen?
                          De zon stond hoog en kwam af en toe piepen tussen de wolken door.
                          Het is mijn persoonlijke ervaring hoor Zolang de zon niet als tegenlichteffect wordt gezien, zou je m.i. je belichting kunnen halveren(1/400 bv) Je lensopening mag wat mij betreft naar 11 of 14 zou je dieptewerking kunnen verbeteren en belangrijk de wolken hadden hier waarschijnlijk direct het juiste contrast gehad, afhankelijk waarop je belicht natuurlijk. Het had je misschien een update bespaard gebleven. Al bij al val ik je werk niet af, want gelukkig kunnen we allemaal met de aanwijzingen van hierboven veel corrigeren. Het siert je dat je niet het standaardbeeld wil voormen van een horizon en dat je het ziet om diagonaal te gaan werken. Een puntje, nu is het z/w, maar als je in kleur werkt probeer eens 1 of 2 stops over te beichten en belichten op het zand. Kijk daarna eens naar de verschillen van het zandkleur

                          Comment


                          • #14
                            Re: Met twee

                            Ik herken dat geval met het instellen van diafragma. Ik zou je de raad geven doe in eerste instantie wat je het beste kan, en probeer nadien eens handmatig.
                            Is ook wel leuk. Nu werk ik afwisselend om zowel het ene als het andere te oefenen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Met twee

                              Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                              Het is mijn persoonlijke ervaring hoor Zolang de zon niet als tegenlichteffect wordt gezien, zou je m.i. je belichting kunnen halveren(1/400 bv) Je lensopening mag wat mij betreft naar 11 of 14 zou je dieptewerking kunnen verbeteren en belangrijk de wolken hadden hier waarschijnlijk direct het juiste contrast gehad, afhankelijk waarop je belicht natuurlijk. Het had je misschien een update bespaard gebleven. Al bij al val ik je werk niet af, want gelukkig kunnen we allemaal met de aanwijzingen van hierboven veel corrigeren. Het siert je dat je niet het standaardbeeld wil voormen van een horizon en dat je het ziet om diagonaal te gaan werken. Een puntje, nu is het z/w, maar als je in kleur werkt probeer eens 1 of 2 stops over te beichten en belichten op het zand. Kijk daarna eens naar de verschillen van het zandkleur
                              Bedankt voor de tips, die neem ik mee.

                              Edit: net eens nagekeken en hier had ik blijkbaar toch voor manuele instellingen gekozen.
                              Het lag dus aan de fotograaf en niet aan het toestel
                              Last edited by zibro; 11 mei 2013, 14:22.
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X