Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobist set uitbreiden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strobist set uitbreiden

    Hoi,
    Momenteel heb ik een canon 430ex II , statief en plu.
    Als ik de flits los van mijn canon 50d gebruik, trigger ik met een yongnuo rf602 set (heb maar 1zender en 1 ontvanger).
    Nu zou ik graag nog een tweede flits aanschaffen... (budget 100eur)
    Welke opties kunnen jullie aanraden ?
    tweede ontvanger (rf602) of optical hotshoe trigger bijkopen ?
    Blijkbaar zijn de yongnuo manuele flitsers best ok , kan mijn set bv uitbreiden met 1, 2 of ... yongnuo flitsers als ik evenveel rf602 ontvangers koop ?
    Werkt de combinatie canon 430ex II met de yongnuo flitsers aangestuurd door de rf602?
    Alvast bedankt voor jullie advies !
    Koen

  • #2
    Re: Strobist set uitbreiden

    Meest budgetvriendelijk en goed zijn de yongnuo YN-460 manuele flitsen, je zet die gewoon in slave mode en ze gaan afgaan door je ander flits.
    voor 100 euro koop je er bijna 3
    Wil je er een extra ontvanger onder zetten dan heb je iets meer bewegingsvrijheid alhoewel dat zeer relatief is (afstand die ik haal met de rf-602 is niet zo ver)
    Je kan ontvangers bijkopen zoveel je wil, als je ze maar op het zelfde kanaal insteld.

    Wil je iets duurder gaan (en krachtiger) dan is yongnuo 560 reeks interessant.

    Comment


    • #3
      Re: Strobist set uitbreiden

      ok thx xafke, dan ga ik eens grasduinen op ebay om een set YN aan te schaffen !

      Comment


      • #4
        Re: Strobist set uitbreiden

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Meest budgetvriendelijk en goed zijn de yongnuo YN-460 manuele flitsen, je zet die gewoon in slave mode en ze gaan afgaan door je ander flits.
        voor 100 euro koop je er bijna 3
        .
        Let op, wel voor een YN-460 II gaan! Die is stukken beter dan YN-460
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Strobist set uitbreiden

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          Let op, wel voor een YN-460 II gaan! Die is stukken beter dan YN-460
          ik volg, goed uitkijken idd, je ziet het ook aan het prijsverschil

          je kan er mss minder van kopen omdat hij iets duurder is maar de YN-560 is ook een mogelijkheid, zoomkop, meer flitskrachtmogelijkheden, batterypack mogelijkheid, steviger gebouwd.

          er is ook een versie 2 van intss met LCD-scherm en zelfs een versie 3 met ingebouwde RF-602 ontvanger
          die laatste kost ergens denk ik rond de 80-100 euro
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Strobist set uitbreiden

            Het zijn 2 Yn460 II geworden. Ben in blijde verwachting ;-)
            thx voor de info

            Comment

            Working...
            X