Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat nemen jullie mee op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat nemen jullie mee op reis?

    ik neem voor het eerst men dslr mee op reis
    wat zou ik allemaal moeten meenemen?

  • #2
    Re: wat nemen jullie mee op reis?

    Ligt er natuurlijk ook aan waar je naar toe gaat, maar over het algemeen zou een groothoekzoom niet ontbreken in mijn reistas!

    Comment


    • #3
      Re: wat nemen jullie mee op reis?

      Zo weinig mogelijk... mijn dslr een 17-70mm lens en een heup tas die niet te veel opvalt, batterij lader 2 batterijen en enkele opslag kaartjes van 16 gb wat reinigings tools en dat mag het zijn...
      fijne reis

      Comment


      • #4
        Re: wat nemen jullie mee op reis?

        Ligt helemaal aan je eigen manier van fotograferen. En het doel van je vakantie.
        * Wat heb je nu allemaal in je bezit ?
        * Waar ga je heen ?
        * Waar liggen je interesses in fotografie ?
        * Etc etc
        Extra accu's genoeg geheugen. Microvezeldoekje voor het schoonmaken van het objectief. Zorg voor een goede verzekering.

        Ik heb de tas altijd behoorlijk vol zitten als ik het vliegtuig in stap.
        Canon 5D III - 24-70 II - 70-200 II (eventueel de 16-35 II) Gitzo traveler series 2 statief met twee mappen vol met Lee filters (MacBook Air13) Nodige extra accu's, geheugen kaarten schoonmaak spullen etc. Gebeurt ook wel eens dat ik de dslr niet mee wil nemen dan pak ik de Sony Nex + 16-50.
        Neem ik elke dag alles mee ? Nee wat ik niet gebruik dat gaat dat laat ik achter in het hotel (kluis)

        Comment


        • #5
          Re: wat nemen jullie mee op reis?

          een nikon d5100
          een 18-55mm lens en een 18-105 lens
          joby gorillapod

          naar spanje
          we experimenteren graag met onze dlsr

          Comment


          • #6
            Re: wat nemen jullie mee op reis?

            Gewoon alles mee nemen en wat je niet gebruikt achterlaten in het hotel. ;-)

            Comment


            • #7
              Re: wat nemen jullie mee op reis?

              Ik zou niet zomaar alles achterlaten op hotel.

              Hoe ga je op reis? Auto? Trein?...
              Denk zeker na over wat je allemaal gaat zien.
              Uit ervaring heb ik ook liefst zo weinig mogelijk mee. Als ik dan een hele dag rondwandel moet ik niet met kilo's materiaal sleuren.

              Veel succes ermee!

              Comment


              • #8
                Re: wat nemen jullie mee op reis?

                Ik neem altijd alles mee dat ik heb, maar ik bezit qua fotomateriaal dan ook niets dat ik niet nodig heb. Maar als je echt een zinnig antwoord wilt krijgen, zal je toch maar details moeten geven over je reis (waar, hoe, wat, ...).

                Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                Comment


                • #9
                  Re: wat nemen jullie mee op reis?

                  Als ik met het vliegtuig ga dan beperk ik me meestal tot 20 kilo. Meestal voor een maand.
                  Rugzak, tent, matje, slaapzak, kookgerei, eten, regen- en andere kledij, EHBO komen op de eerste plaats. Dan pas volgt het fotogerief.
                  Hotels, vleugelpiano's, aambeelden en schuiftrompetten heb ik nooit meegenomen

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat nemen jullie mee op reis?

                    De vraag is niet: wat neem ik mee? Maar: wat laat ik thuis?

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat nemen jullie mee op reis?

                      Ik heb nu al zelf enkele keren min rugzak met D800E en 500mm f4 achtergelaten in de hotelkamer net als een laptop, ... en in de 20 jaar dat ik reis nooit vodden gehad. Alles hangt af uiteraard in welk land ik verblijf en welk soort hotel maar ik ben nog nooit iets gepakt uit mijn kamer.
                      Je hebt 1 DSLR en 2 lenzen, dan is het eigenlijk geen probleem om alles mee te nemen toch? En er is een stabiel spanningsnet dus 1 batterij in goede conditie moet het ook een dag volhouden om 's avonds dan te laten. Inderdaad iets om je lens eens te kuisen maar voor de rest niet zo gek veel, een "beanbag" misschien als je eens een heel laag standpunt wil innemen en de onvermijdelijke geheugenkaartjes. Hoeveel kaartjes hang ervan af of je 1/ in JPG en RAW schiet en 2/ je een veelschieter bent of niet

                      Comment


                      • #12
                        Re: wat nemen jullie mee op reis?

                        gebruik eens zoeken.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: wat nemen jullie mee op reis?

                          1 toestel, 2 primes, wat geheugenkaartjes, een reservebatterij en een statief.

                          Comment


                          • #14
                            Re: wat nemen jullie mee op reis?

                            Even naar boven halen
                            Ik vertrek de 10e juli voor 9 dagen naar Turkije. Bedoeling is vooral landschap en eventueel wat portretten van mijn vriendin en/of mij.

                            Wat ik heb kan je hieronder zien.
                            Ik dacht aan men toestel + 24-105, 10-22, wat cokin p-serie filtertjes, uiteraard mijn geheugenkaartjes, batterijen etc, 1 flitser. En misschien ook een kleine tas (lowepro 100AW) voor uitstapjes. Eventueel ook 50mm f/1.8 en mini statiefje.
                            Eventueel tips voor een goed reisstatief? Maar geen Gitzo, dat is me net iets te duur voor hetgeen ik het gebruik

                            Mijn macro lens zal ik daar niet echt gebruiken vermoed ik
                            Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                            https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                            Comment


                            • #15
                              Re: wat nemen jullie mee op reis?

                              Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
                              Ik zou niet zomaar alles achterlaten op hotel.
                              Inderdaad.
                              Ooit hebben ze eens mijn piyama "gestolen" in een hotel. Enfin, gestolen is een groot woord.
                              Mogelijks hebben ze hem per ongeluk meegenomen met het vuil linnen ofzo...

                              Doch... niets van waarde, maar ik zou het toch niet meer riskeren waardevolle voorwerpen achter te laten.

                              Comment

                              Working...
                              X