Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koeltoren Chernobyl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koeltoren Chernobyl

    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Koeltoren Chernobyl

    Een locatie die tot de verbeelding spreekt. Ik ga je posts in 't oog houden
    De lucht mocht voor mij een tikkeltje donkerder.
    Qua compositie oogt de foto sterker en rustiger als je onderaan een stuk af snijdt zodat die dikke 'buis' onderaan verdwijnt en je ook verlost bent van het stukje lucht rechtsonder.

    Comment


    • #3
      Re: Koeltoren Chernobyl

      Mijn eerste reactie was : hoe zou die er uit zien in zwartwit, kwestie van somberte wat te benadrukken. Hij doet me te veel denken aan "hm lekker weertje daar", zeker die rechter onderkant waar mijn voorganger het ook over had.
      Tweede reactie (maar ik denk je er geen andere optie was, ik ken je klimkwaliteiten ) : was er geen hoger standpunt mogelijk ? Die stellages doen heel vreemd aan, ze nemen ook het zeer imponerende van een koeltoren wat weg.
      Mijn derde opmerking heeft niks met de foto te maken, ik ben zelf al in koeltorens geweest en die constructie komt me totaal onbekend voor, mag ik eens vragen (de techneut in mij wordt wakker) : heb je een idee hoe die koeling daar juist in zijn werk ging ?
      Maar deze foto moet ik toch nog eens van nabij bekijken....en het zal veel werk zijn maar ik denk dat het evenwicht in de foto ook beter zou zijn zonder die stellage rechts boven.

      PS : ook naar de Chernobyltentoonstelling van Thierry Buysse geweest onlangs in Brugge ? Ik ben zelf niet ter plekke geweest in Chernobyl maar jij dus wel... Wat vond je van de algemene sfeer die daar hing ?
      Heeft niks met de foto te maken, misschien via PM.

      Gr

      PaulM

      Comment


      • #4
        Re: Koeltoren Chernobyl

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Een locatie die tot de verbeelding spreekt. Ik ga je posts in 't oog houden
        De lucht mocht voor mij een tikkeltje donkerder.
        Qua compositie oogt de foto sterker en rustiger als je onderaan een stuk af snijdt zodat die dikke 'buis' onderaan verdwijnt en je ook verlost bent van het stukje lucht rechtsonder.
        Er was een hoger punt een soort ladder maar de radioactiviteit lag zeer hoog aan dit stuk dus was het niet zo een goed idee om het zo te doen. deze koeltorens waren nog niet af dus het kan daarom zijn dat mss wat dingen ontbreken.... Wat betreft mijn eigen ervaring is bijna elke koeltoren anders dus het kan goed zijn dat dit een ander systeem is.

        Ik ben niet naar zijn tentoonstelling geweest wat betreft de sfeer voor mij gaf het niet echt zo een super indruk omdat het totaal niet meer zo verlaten is je ziet werkers,bewakers,toeristen. Dus het gaf me niet zo een sterke indruk. Natuurlijk het verhaal erachter maakt het wel sterker. Maar toch had ik wel ergens het gevoel een toeristisch tour te doen.
        Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

        Comment

        Working...
        X