Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil tussen G en D lens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil tussen G en D lens ?

    wat is, buiten de prijs, het verschil in de G en D versie in de Nikkon lenzen ...?

  • #2
    Een G lens, heeft geen diafragma ring.

    Maar aangezien dat men bij een d-70 toch zijn diafragma moet vast zetten op een d lens, omdat de d-70 anders een foutcode geeft, vraag ik me eigenlijk het nut van die diafragma ring af op een dslr....


    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      De ene heeft geen diafragma-ring als ik me niet vergis!?

      Comment


      • #4
        dank u wel , dus heeft het geen enkele zin om voor mijne D 70 een duurdere D lens te kopen .... goed om weten

        Comment


        • #5
          Zou ik ook niet niet zeggen.... ik heb de duurdere d lens, ik heb wel de g lens nog niet in mijn handen gehad, en de d lens voelt echt stevig aan, ik heb hier al op het forum gehoord dat de g lens wat plastiekerig aanvoelt.... dus wacht nog wat reakties af..... Ik geef hier alleen de theorie mee, maar de ervaring zal daarom misschien niet hetzelfde zijn....

          mvg
          Joris
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            G staat toch voor goedkope uitvoering en D toch voor die duurdere??...

            Comment


            • #7
              Originally posted by jdm
              vraag ik me eigenlijk het nut van die diafragma ring af op een dslr....
              Da's historisch.
              Op oudere Nikon toestellen (bvb F70) had je geen mogelijkheid om via het toestel het diafragma in te stellen. Je moest daar dus op de lens zelf aan de diafragma-ring draaien om je diafragma in te stellen.
              Omgekeerd zijn de D-lenzen wél bruikbaar op nieuwe bodies en moet je dus dat flipje verzetten om ervoor te zorgen dat de camera het diafragma instelt.
              Voor de DSLRs maakt het eigenlijk allemaal niet uit, gezien die recent zijn en allemaal G-lenzen ondersteunen.

              Henk

              Comment


              • #8
                Originally posted by jdm
                ik heb de duurdere d lens, ik heb wel de g lens nog niet in mijn handen gehad, en de d lens voelt echt stevig aan, ik heb hier al op het forum gehoord dat de g lens wat plastiekerig aanvoelt...
                Over welke lenzen heb je het hier eigenlijk want D en G zijn type lenzen en er zijn er dus tientallen van.
                Hoedanook zegt D of G dus alleen iets over de diafragma-ring en niets over de kwaliteit (optisch, stevigheid, etc..) noch prijs. Ik denk zelfs dat Nikon nog maar alleen G-lenzen ontwikkelt: AFAIK zijn alle recent uitgebrachte lenzen (ook de heel goeie/dure) G-lenzen.

                Henk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by henkvw
                  Originally posted by jdm
                  ik heb de duurdere d lens, ik heb wel de g lens nog niet in mijn handen gehad, en de d lens voelt echt stevig aan, ik heb hier al op het forum gehoord dat de g lens wat plastiekerig aanvoelt...
                  Over welke lenzen heb je het hier eigenlijk want D en G zijn type lenzen en er zijn er dus tientallen van.
                  Hoedanook zegt D of G dus alleen iets over de diafragma-ring en niets over de kwaliteit (optisch, stevigheid, etc..) noch prijs. Ik denk zelfs dat Nikon nog maar alleen G-lenzen ontwikkelt: AFAIK zijn alle recent uitgebrachte lenzen (ook de heel goeie/dure) G-lenzen.

                  Henk



                  Ik denk, maar ik durf het ook niet bevestigen, dat we over de 70-300 bezig zijn.... Ik hoop het
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment

                  Working...
                  X