Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buizerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buizerd



    Iso 400
    1/1250 sec
    F. 5.6
    FL 400 mm

  • #2
    Re: Buizerd

    Proficiat hoor Felix.
    Alhoewel hij hier heel mooi staat had hij zeker niet misstaan in sc
    Echt prachtig en nog ne dikke chapeau voor uw 400mm op de koop toe.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Buizerd

      heel knap gedaan zo krijg je ze niet makkelijk voor je lens .
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

      Comment


      • #4
        Re: Buizerd

        Mooie capture, dat wel, maar waarom heb je gecropt? Doordat de verhouding niet 3:2 is lijkt de vogel niet op de juiste plaats te staan, ik zou liefst aan de linkerkant nog wat foto zien.

        Ik zou de foto iets warmer maken en het contrast wat opvoeren. Ik denk dat er aan de donkere kant nog veel ruimte overblijft om iets mee te doen.

        PS: ik ben zelf beginneling hoor, ik zeg gewoon wat ik denk en zou doen. Ik hoop er ook iets van te leren
        Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

        Comment


        • #5
          Re: Buizerd

          Dit is gewoon..prachtig!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Buizerd

            Ja deze verdient het om een trapje hoger te staan.

            Prachtige kleuren, dof en scherpte.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Buizerd

              Heel mooi, en natuurlijk van kleur.

              Comment


              • #8
                Re: Buizerd

                Dit is een zéér knappe foto en met de compo kan ik leven, ik vind ze zelfs knap (goede crop).
                Het histogram is rechts nog een beetje leeg, iets meer pit kan.
                Er zit ook nog wat geel/groen op het wit (dus een beetje zweem) van de buizerd.
                Na die kleine aanpassingen is het een klasse foto.
                Proficiat
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: Buizerd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
                  Mooie capture, dat wel, maar waarom heb je gecropt? Doordat de verhouding niet 3:2 is lijkt de vogel niet op de juiste plaats te staan, ik zou liefst aan de linkerkant nog wat foto zien.

                  Ik zou de foto iets warmer maken en het contrast wat opvoeren. Ik denk dat er aan de donkere kant nog veel ruimte overblijft om iets mee te doen.

                  PS: ik ben zelf beginneling hoor, ik zeg gewoon wat ik denk en zou doen. Ik hoop er ook iets van te leren
                  van mij mag de foto qua compo zo blijven. als je deze in 3:2 zet ga je aan de linker teveel lege ruimte hebben
                  een pessimist is een optimist met ervaring.
                  Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                  Pentax k-3II en nog meer glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Buizerd

                    Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                    Dit is een zéér knappe foto en met de compo kan ik leven, ik vind ze zelfs knap (goede crop).
                    Het histogram is rechts nog een beetje leeg, iets meer pit kan.
                    Er zit ook nog wat geel/groen op het wit (dus een beetje zweem) van de buizerd.
                    Na die kleine aanpassingen is het een klasse foto.
                    Proficiat
                    mvg,
                    Eddy
                    Moest ik weten hoe ik het kan aanpassen zonder kwaad te doen aan de rest van de foto zou ik het wel doen maar weet er geen raad mee in PS Eddy

                    Comment


                    • #11
                      Re: Buizerd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                      van mij mag de foto qua compo zo blijven. als je deze in 3:2 zet ga je aan de linker teveel lege ruimte hebben
                      Ik heb het geprobeerd in PS. Lichte voorkeur voor 3:2 maar ideaal is het inderdaad niet, moest er nu links ergens een bloemetje staan zou het een andere verhaal zijn. M.a.w. crop is best ok

                      @ Felix69, als je dergelijke captures kan maken dan ben je het aan jezelf verplicht om een basis PS te leren. De basis om je foto's te optimaliseren is echt niet moeilijk, en je resultaten zullen er spectaculair op vooruit gaan!
                      Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

                      Comment


                      • #12
                        Re: Buizerd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
                        Ik heb het geprobeerd in PS. Lichte voorkeur voor 3:2 maar ideaal is het inderdaad niet, moest er nu links ergens een bloemetje staan zou het een andere verhaal zijn. M.a.w. crop is best ok

                        @ Felix69, als je dergelijke captures kan maken dan ben je het aan jezelf verplicht om een basis PS te leren. De basis om je foto's te optimaliseren is echt niet moeilijk, en je resultaten zullen er spectaculair op vooruit gaan!
                        Ok Steamerke heb even gegoogeld en ben er niet veel wijzer uit geworden dus als het kan leg het me dan maar eens uit hoe het kan of moet dan leer ik en anderen er ook iets uit.
                        Gr, Daniel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Buizerd

                          Mag voor mijn part gerust bij de SC .
                          Mooi scherp , knappe kleuren en perfecte DOF
                          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                          Comment


                          • #14
                            Re: Buizerd

                            Bedankt allemaal voor de fijne reacties. Na de tegenslag met de zwanen is dit voor mij een echte opsteker.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Buizerd

                              Echt een prachtige foto, ik zou hem zo laten.
                              Eentje om jaloers op te zijn

                              Comment

                              Working...
                              X