Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan de CP5700 gebruikers/eigenaars

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag aan de CP5700 gebruikers/eigenaars

    Kan er me iemand vertellen of de CP5700 beschikt over een scherptediepte-coctroleknop (d.m.v. deze knop kan je op voorhand inschatten hoe de dof er op de te nemen foto zal uitzien)?
    Ik krijg het niet gevonden in de handleiding, maar lijkt me wel handig om te hebben

    Alvast bedankt,
    Jbowie
    Groetjes, Jan
    BD0280BE

    Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

  • #2
    Voor zover ik weet hebben alleen een aantal (D)SLR toestellen die mogelijkheid.
    Ik heb in elk geval nog nooit een consumer/prosumer gezien die dat aan boord heeft...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Originally posted by CooMa
      Voor zover ik weet hebben alleen een aantal (D)SLR toestellen die mogelijkheid.
      Ik heb in elk geval nog nooit een consumer/prosumer gezien die dat aan boord heeft...

      De prosumers die ik al in handen gehad heb (S7000 en A1) in elk geval NIET! De CP5700 heb ik enkel even in de winkel vastgehad, maar daar heb ik zo'n knopke ook niet gezien. En als ik me het goed herinner: van de SLR's die ik had/heb, heeft enkel mijn goeie ouwe T3 (27 jaar oud) zo'n knopke. Ik heb dat trouwens nooit echt nodig gevonden, want na een tijdje weet je wel welk een effect de lensopening op de DOF heeft.

      Comment


      • #4
        Hoop (in dit geval een knoppeke) doet leven, zegt men dan, maar ach, zoals pcwiet al aan haalde, zonder zal ook wel gaan

        Toch bedankt,
        Jbowie
        Groetjes, Jan
        BD0280BE

        Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

        Comment


        • #5
          Dat is een voor mij onbekend knoppeke op cp5700 ....

          Comment


          • #6
            Op m'n Olympus 8080wz krijg je automatisch een dof preview als je de sluiterknop half indrukt. In donkere lichtomstandigheden wordt het schermpje dan iets trager en correliger omdat ze de ccd gevoeligheid tijdelijk verhogen om toch tegelijkertijd een simulatie van de belichting te geven bij dit diafragma en sluitersnelheid. Eigenlijk is dit een feature die geen dslr camera heeft en die ik wel handig vond sinds ik een camera met een EVF ben beginnen gebruiken... Zo handig dat het zelfs een gemis is als ik met een dslr werk... Op een dslr ben je dan meer afhankelijk van de lichtmeter en moet je die ook kennen naargelang de situatie...

            Ik vermoed dat zo'n beetje alle consumercamera's zo werken of ben ik fout?

            groeten,
            wim
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Juist Wim, ook als is de "preview" niet echt veel soeps, het geeft een indruk van wat te verwachten.
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #8
                Ik heb ook nog geen knoppeke in die zin op mijn toestel gevonden.
                Ik heb de vorige dagen nog een ander probleempje ondervonden. Bij het maken van macro's gebruik ik (natuurlijk?) de macro-stand en de autofocusmode op manual ... Helaas ... de scherpstelling gebeurt op de achtergrond. Iemand ook een analoog iets meegemaakt? Tot nu toe had ik daar geen enkel probleem mee gehad!! Hoe op te lossen? Binnen doen om te laten nakijken of zouden instellingen moeten aangepast worden?
                Vriendelijke groeten
                eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

                eLDee's webstek

                Comment

                Working...
                X