Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dakterras (update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dakterras (update)

    het dakterras van het M HKA

    ik heb de foto voor de eerste keer een beetje nabewerkt in photoshop (cropping, clonestamp, kleuren)

    wat vinden jullie er van? Alvast bedankt om te kijken!




    (gecorrigeerde versie)


    (originele foto)

    f7.1
    1/1600
    18mm
    Last edited by dewitbart; 15 mei 2013, 16:25. Reden: bewerkte versie
    - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
    Flickr

  • #2
    Re: dakterras

    Hij is iets te licht, en je mag er wat contrast in brengen wat de wolken en blauwe lucht ten goede komt. Als je symmetrisch werkt, kijk dan ook even naar de afstanden van de ramen links en rechts. Die moeten hetzelfde zijn. Een kleine kanteling in het verticale perspectie zet je ramen ook mooi recht. Goed gezien in de uitsnede verder.

    Comment


    • #3
      Re: dakterras

      dat lichte karakter was een beetje de bedoeling, in de stijl van sommige foto's van Mathias Heiderich

      maar ik zal als ik tijd heb de symmetrie nog eens onder de loep nemen!

      Thanks!
      - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: dakterras

        Op uw aanwijzen heb ik het werk van M Heiderich bekeken. Wat me daarbij opvalt is dat zijn histogram in orde is.
        Als ik daarentegen naar uw histogram kijk heeft u links nog heel veel ruimte over waarbij correcte instellingen zowel de hemel als het gebouw er beter zouden bij uitkomen.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: dakterras

          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Op uw aanwijzen heb ik het werk van M Heiderich bekeken. Wat me daarbij opvalt is dat zijn histogram in orde is.
          Als ik daarentegen naar uw histogram kijk heeft u links nog heel veel ruimte over waarbij correcte instellingen zowel de hemel als het gebouw er beter zouden bij uitkomen.

          Groetjes
          Marc
          Ik heb het zelfde gedaan maar ook veel gezien die het histogram geknepen
          hebben aan de schaduwzijde. Ik kan niet zeggen dat het mij buitengewoon
          bekoort. Het is voor mij een maniertje.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: dakterras

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Ik heb het zelfde gedaan maar ook veel gezien die het histogram geknepen
            hebben aan de schaduwzijde. Ik kan niet zeggen dat het mij buitengewoon
            bekoort. Het is voor mij een maniertje.
            Ik kom ook net terug van de website MH en ook ik ben er niet geheel weg van. Van deze foto valt met een paar verbeteringen wat van te maken hoor.

            Comment


            • #7
              Re: dakterras

              Oorspronkelijk geplaatst door dewitbart Bekijk bericht
              het dakterras van het M HKA
              aah, ik dacht al: Militair Hospitaal Konigin Astrid



              ik heb eens vlug die foto's van MH bekeken, maar ik zie toch een tooootaaaaaaaal ander genre hoor.

              Maar de jouwe staat me wel aan
              mits de vooropgestelde opmerkingskes (die je nog altijd kan uitvoeren
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: dakterras

                Ik behoor nog wel te zeggen dat de compositie mij wel bevalt.

                Symmetrie is er gelukkig niet. Wel kan het evenwicht verder worden
                ondersteund door links en rechts de ruimte naast de ramen even groot
                te maken (na de perspectiefcorrectie).
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: dakterras

                  bedankt voor de leerrijke reacties: ik zal als ik tijd heb de foto nog eens terug onder handen nemen!
                  - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: dakterras

                    update geplaatst

                    alvast bedankt voor jullie bedenkingen!
                    - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
                    Flickr

                    Comment

                    Working...
                    X