Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wilgen + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wilgen + update




    update




    alvast bedankt voor het kijken

    groetjes
    renske
    Last edited by bleuspics; 9 mei 2013, 22:26. Reden: update

  • #2
    Re: wilgen

    Puur naturel
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: wilgen

      Voor mij wordt deze aangenamer wanneer de verticale perspectiefvertekening
      wordt gecorrigeerd.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: wilgen

        Gevecht tussen de wolken en de wilgen. Telkens als ik denk dat er één de overhand neemt, doet de andere er een schepje bij.
        Vind het wel een mooi belichting
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: wilgen

          Kan er in komen dat de bomen op de achtergrond wat naar li overhellen.
          Maar vind het een prachtig landschapje, mooi in beeld gebracht en zeker waard om er nog wat aan te werken

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: wilgen

            Ik volg brombeer hier wel ivm het overhellen van de linker bomen maar verder knap hoor
            Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

            Comment


            • #7
              Re: wilgen

              Knap Renske.
              Misschien de lucht nog wat dramatischer maken.
              Grt Eric

              Comment


              • #8
                Re: wilgen

                Knappe foto.

                Comment


                • #9
                  Re: wilgen

                  Mooi

                  Comment


                  • #10
                    Re: wilgen

                    Staan die populieren op de achtergrond echt zo schuin ? Op 32 mm kan je hier toch geen perspectiefcorrectie nodig hebben
                    Wel een mooie belichting.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wilgen

                      In eerste instantie stoorde de scheefstand van de achterste bomenrij mij niet,
                      maar hoe langer je erop let des te meer het opvalt.
                      Ik zou daar gewoon op rechtzetten.

                      Voor de rest een prachtplaatje!
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: wilgen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                        Staan die populieren op de achtergrond echt zo schuin ? Op 32 mm kan je hier toch geen perspectiefcorrectie nodig hebben
                        Wel een mooie belichting.
                        Die 32 mm heeft niets te maken met perspectiefvertekening. Als ik er
                        van uit mag gaan dat deze foto vrijwel zo (minimale crop) uit de camera
                        kwam, dan is de lens gericht geweest op het snijpunt van de diagonalen.
                        Dat snijpunt ligt daar ergens in de wolken en dat betekent dat de camera
                        omhoog is gericht en daardoor ontstaat verticale perspectivische vertekening.
                        Hierbij vallen de de verticalen aan de bovenkan naar binnen. Als je naar
                        beneden richt (vanaf een berg of heuvel krijg je natuurlijk het omgekeerde.


                        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                        In eerste instantie stoorde de scheefstand van de achterste bomenrij mij niet,
                        maar hoe langer je erop let des te meer het opvalt.
                        Ik zou daar gewoon op rechtzetten.

                        Voor de rest een prachtplaatje!
                        Die achterste bomenrij staat niet scheef. Hier is de verticale perspectivische
                        vertekening aan de orde. Aan de rand van het beeld staan ze schever, meer
                        naar binnen veel minder scheef. Als je wat verder kijkt zie je dat er net zo
                        iets aan de hand is met de paaltjes (links) van de afrasteringen.

                        Ergo, bij deze foto zal je niet anders kunnen dan het corrigeren van de
                        verticale perspectivische vertekening.
                        Een mogelijke correctie gaat er dan zo ongeveer uitzien:
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wilgen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Een mogelijke correctie gaat er dan zo ongeveer uitzien:
                          https://lh4.googleusercontent.com/-z...54-3_DxOVP.jpg
                          Je gaat niets bijleren vandaag...enkel maar kunnen genieten!

                          Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #14
                            Re: wilgen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Een mogelijke correctie gaat er dan zo ongeveer uitzien:
                            https://lh4.googleusercontent.com/-z...54-3_DxOVP.jpg
                            Dat is inderdaad een hele verbetering, zo is het plaatje af.
                            Hopelijk heeft Renske in het origineel nog wat over aan de onderkant, dan is het een toppertje.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: wilgen

                              heel mooi met de bewerking van PW.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X