Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioflitsers die afstandsbestuurbaar zijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studioflitsers die afstandsbestuurbaar zijn

    Hallo iedereen,
    Na enkele maanden te hebben gewerkt met SB-900's in mijn studio, merk ik dat ik voor grotere groepen soms power tekort kom. Voor bepaalde situaties is een modellamp ook wel handiger om mee te werken.
    Dus had ik gedacht van grotere studioflitsers aan te schaffen.
    Maar nu vind ik precies geen goede flitsers dat je kan besturen vanop afstand zoals ik dat kan met een SU-800 en de SB-900's. (ik bepaal de intensiteit dus op mijn camera zelf en de flitsers passen dit dus aan)
    Ook moeten ze snel kunnen herladen zoals ik dat kan met de sb-900's (op 1/8 power kan ik hiermee aan 4fps fotograferen, wat enorm handig is om spelende kinderen te fotograferen).
    Weten jullie toevallig enkele flitsers die aan deze criteria voldoen? Of hebben jullie nog andere ideeën?

  • #2
    Re: Studioflitsers die afstandsbestuurbaar zijn

    Huur eens De Fotostudio in Aalst af. Dan weet je gelijks of die flitsers daar voor jou gaan voldoen.

    De eigenaar (welke hier ook op het forum af en toe aanwezig is) heeft daar specifiek voor de Bowens Gemini Pro gekozen voor hun korte flitsduur en herlaadtijd, net ook omdat die redelijk wat bezig is met kinderen.
    Ook is hij van plan om het bowens besturingssysteem aan te schaffen waarmee je de flitsers via de zender kan aansturen voor het instellen van de kracht ook.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Studioflitsers die afstandsbestuurbaar zijn

      Die zijn precies wel een stukje boven mijn budget (1500+ euro voor 2). En waar zijn deze te vinden in België/Nederland?
      Heb al met verschillende studioflitsers gewerkt (voornamelijk elinchrom) en vond het steeds irritant om naar de flitsers te moeten lopen om de power aan te passen (zeker als je flitsers hoog staan).
      Ik vind precies niets terug van dat bowens besturingssyteem enkel de triggers vind ik terug op hun website.

      Comment


      • #4
        Re: Studioflitsers die afstandsbestuurbaar zijn

        de bowens studioflitsen kan je bij studio-tecnic kopen in brussel.

        De studiokoppen zelf kan men van een 'kaartje' voorzien wat zelfs onzichtbaar is want zit echt in de kop achteraan. Deze werkt dan als radiosturing en mogelijkheid voor de flitssterkte aan te passen.
        Volgens hetgeen hij uitlegde, kon je dan ook met de zender of een aparte module de flitsers dus gaan aanpassen qua sterkte.

        Een voordeel dat de bowens ook hebben is dat je ze heel perfect kan afregelen met volle stops of 10des van een stop want de draaiknoppen werken ook effectief met 'klikstanden'

        Je spreekt dat je vroeger werkte met elinchrom. als ik me het goed herinner / voorheb, dacht ik dat er een skyport was die het toeliet om ook de flitsers vanop afstand in te stellen maar ben hier niet 100% zeker van. Daar zullen anderen misschien wel een sluitend antwoord op kunnen geven.
        EDIT: intussen op de website van Servix teruggevonden dat een skyport-model de aanpassing van flitskracht ondersteunt
        Last edited by SVIS; 5 mei 2013, 15:49.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Studioflitsers die afstandsbestuurbaar zijn

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Die zijn precies wel een stukje boven mijn budget (1500+ euro voor 2). En waar zijn deze te vinden in België/Nederland?
          Heb al met verschillende studioflitsers gewerkt (voornamelijk elinchrom) en vond het steeds irritant om naar de flitsers te moeten lopen om de power aan te passen (zeker als je flitsers hoog staan).
          .
          Elinchrom kan dit wel hoor, met skyports... En je kan met powerpacks werken, dan blijft ook de regeling van de kracht beneden...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment

          Working...
          X