Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video-montage programma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Video-montage programma

    Ik ben nieuw in het filmen, en zeker in het bewerken van de opnames.
    Wat is volgens jullie een simpel, eenvoudig maar goed programma om van je opnames een mooi bekijkbaar geheel te maken ?
    Graag jullie tips aub.

  • #2
    Re: Video-montage programma

    Hallo,

    Ik heb er een aantal geprobeerd maar Photoshop Premiere Elements (nu versie 11) is naar mijn mening een aanrader.
    Je krijgt vrij snel de basisbewerkingen onder de knie en het levert video's af in de kwaliteit die je zelf wil (tot de allerhoogste).
    En qua aankoopprijs nvalt het ook mee (eventueel zoeken naar speciale aanbiedingen).

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Video-montage programma

      Je kan Blender (VSE) proberen. Blender is een open bron grafisch 3D programma met zeer goede video editor. Blender downloaden, installeren en uitproberen kost niets. Je hebt direct toegang tot de volledige versie (geen geamputeerde demoversie dus). Er is goede documentatie en er zijn tutorials. De basisbewerkingen zijn vrij gemakkelijk te leren. Blender heeft veel mogelijkheden maar dat neemt wat meer tijd om ze te leren.

      Hou Openshot in de gaten. Het is een open bron video editor ontwikkeld voor linux maar de ontwikkelaar is bezig met het voor windows ter beschikking te stellen. Minder mogelijkheden dan Blender maar vlotter te leren.
      Last edited by Isozoom; 5 mei 2013, 20:57.

      Comment


      • #4
        Re: Video-montage programma

        Redelijk wat mensen werken met Magix en Pinnacle wat vrij eenvoudig is.
        Wat moeilijker en duurder is Edius Grassvalley maar dat monteert alle formaten door mekaar.
        Adobe Première is daarvan de concurrent maar nog duurder.
        http://www.stich.be

        Comment


        • #5
          Re: Video-montage programma

          Zelf ben ik een fan van Première Elements. 'k Zit nu aan de 11 en dat is een prima programma met heel veel mogelijkheden.
          Het voordeel is ook dat je op internet veel info vindt over Elements.
          De nieuwe Pinnacle 16 werkt nu op meerdere sporen. Dat is een hele vooruitgang.

          Edit: Hopelijk gaat Adobe niet over naar Creative Cloud voor Elements. Dat is ondoenbaar voor amateurs.
          Als het zou gebeuren stap ik over naar bvb Pinnacle
          Last edited by Skitch; 8 mei 2013, 23:39. Reden: Creative Cloud
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Video-montage programma

            Ik gebruik final Cut Pro op de Mac , en ben hier heel tevreden van. werkt heel plezierig.
            Groetjes Rudy
            Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

            Comment


            • #7
              Re: Video-montage programma

              Sony vegas pro.

              Een vrij professioneel programma, dat je snel onder de knie kan krijgen.
              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

              Comment


              • #8
                Re: Video-montage programma

                Final cut pro X vind ik zeer handig en zeer gebruiksvriendelijk!

                Comment


                • #9
                  Re: Video-montage programma

                  Maar misschien is het handig om eerst te melden welk besturingssysteem je hebt niet? anders moeten de mensen hier gissen welk programme makkelijk en eventueelm goedkoop is om te starten.
                  Groetjes Rudy
                  Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Video-montage programma

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen_pattyn Bekijk bericht
                    Final cut pro X vind ik zeer handig en zeer gebruiksvriendelijk!
                    Ze noemen dat beter imovie x, want aan de laatste versie van Final cut pro is er niet pro meer...
                    Premiere pro CS6 werk ik persoonlijk het liefst mee. Inderdaad zeer belachelijk dat ze gaan overgaan op CC, maar heb al meegedaan aan de petitie. Mocht de prijs nu nog een stuk beter zijn (bv 30 euro in de maand voor het volledige pakket zou ik er zeker mee akkoord zijn, maar dit )

                    Comment

                    Working...
                    X