Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video-montage programma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Video-montage programma

    Ik ben nieuw in het filmen, en zeker in het bewerken van de opnames.
    Wat is volgens jullie een simpel, eenvoudig maar goed programma om van je opnames een mooi bekijkbaar geheel te maken ?
    Graag jullie tips aub.

  • #2
    Re: Video-montage programma

    Hallo,

    Ik heb er een aantal geprobeerd maar Photoshop Premiere Elements (nu versie 11) is naar mijn mening een aanrader.
    Je krijgt vrij snel de basisbewerkingen onder de knie en het levert video's af in de kwaliteit die je zelf wil (tot de allerhoogste).
    En qua aankoopprijs nvalt het ook mee (eventueel zoeken naar speciale aanbiedingen).

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Video-montage programma

      Je kan Blender (VSE) proberen. Blender is een open bron grafisch 3D programma met zeer goede video editor. Blender downloaden, installeren en uitproberen kost niets. Je hebt direct toegang tot de volledige versie (geen geamputeerde demoversie dus). Er is goede documentatie en er zijn tutorials. De basisbewerkingen zijn vrij gemakkelijk te leren. Blender heeft veel mogelijkheden maar dat neemt wat meer tijd om ze te leren.

      Hou Openshot in de gaten. Het is een open bron video editor ontwikkeld voor linux maar de ontwikkelaar is bezig met het voor windows ter beschikking te stellen. Minder mogelijkheden dan Blender maar vlotter te leren.
      Last edited by Isozoom; 5 mei 2013, 20:57.

      Comment


      • #4
        Re: Video-montage programma

        Redelijk wat mensen werken met Magix en Pinnacle wat vrij eenvoudig is.