Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer op een festival

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste keer op een festival

    Hoi!

    Eergisteren hadden we op onze school 'Stressfactor' (een festival van TMF),
    hiervan heb ik gebruik gemaakt om een paar foto's te maken
    en dit zijn 3 van de foto's:


    (ISO 250 - f/5.0 - 1/100 - 70mm)


    (ISO 250 - f/5.3 - 1/160 - 82mm)


    (ISO 250 - f/4.8 - 1/160 - 62mm)

    Voor de rest heb ik nog veel foto's van de mensen die aanwezig waren, en van de medewerkers,
    maar deze leken me interessanter om te tonen. (De groep is Channel Zero btw)
    Op manueel gefotografeerd uiteraard

    Wat denken jullie? Zou ik hiermee al een beetje verder kunnen?
    Tips zijn altijd welkom!

  • #2
    Re: Eerste keer op een festival

    1 vind ik geweldig: mooie kleuren, scherp, mooie compo
    2 vind ik niet zo schitterend: te veel beweging, alles lijkt zo onscherp
    3 vind ik ook niet zo geslaagd: iets te flets van kleur voor mij, en de menigte leidt de aandacht af.

    1 blijft een topper voor mij, eentje voor de boekskes
    Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

    Comment


    • #3
      Re: Eerste keer op een festival

      Oorspronkelijk geplaatst door Pokemieke Bekijk bericht
      1 vind ik geweldig: mooie kleuren, scherp, mooie compo
      2 vind ik niet zo schitterend: te veel beweging, alles lijkt zo onscherp
      3 vind ik ook niet zo geslaagd: iets te flets van kleur voor mij, en de menigte leidt de aandacht af.

      1 blijft een topper voor mij, eentje voor de boekskes
      Oke, dankjewel, van 2 vind ik trouwens dat je volledig gelijk hebt, maar de sfeer in de foto vond ik wel iets hebben
      Zou ik hiermee nu verder kunnen? En dan bedoel ik met behulp van deze foto's naar meerdere festivals gaan (de iets kleinere weliswaar)

      Groetjes,
      Jana

      Comment


      • #4
        Re: Eerste keer op een festival

        Hey Jana, ik ben een totale bleu op vlak van fotografie en reageer alleen vanuit mijn gevoel, mijn oog... ik hoop dat de andere, meer ervaren, fotografen hier je kunnen antwoorden op je vraag.

        Voor mij persoonlijk is het belangrijkste aan dit hobby er plezier in hebben. Dus als jij festivals leuk vind, laat je volledig aan. Hoe meneer op foto 1 recht in je lens kijkt, terwijl hij toch echt wel bezig is met muziek, is geweldig. En inderdaad de tweede foto heeft een heel erg toffe sfeer. Ik zou zeggen: doe nog een tijdje je ding en tegen het einde van de zomer (en gelijk het einde van de festivals) ga je zelf wel voelen of je hiermee verder kan.
        Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

        Comment


        • #5
          Re: Eerste keer op een festival

          Ook geniet foto 1 voor mij de voorkeur ! Je hebt nu natuurlijk wel het geluk dat ze overdag spelen waarbij je voldoende licht heb. 's avonds of in een zaal gaat het wat moeilijker worden . Maar nummer is is zowiezo een topplaatje ! Goed gedaan

          Mvg John
          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

          Comment


          • #6
            Re: Eerste keer op een festival

            Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
            Ook geniet foto 1 voor mij de voorkeur ! Je hebt nu natuurlijk wel het geluk dat ze overdag spelen waarbij je voldoende licht heb. 's avonds of in een zaal gaat het wat moeilijker worden . Maar nummer is is zowiezo een topplaatje ! Goed gedaan

            Mvg John
            Hey, das waar ik heb geluk gehad, zelf met het weer, lichtjes bewolkt (ik hou van diffuus licht)
            Dankje voor ge reactie,
            Groetjes,
            Jana

            Comment


            • #7
              Re: Eerste keer op een festival

              Leuk maar ik mis 3x scherpte.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Eerste keer op een festival

                Zoals -johan de man- als schreef, ook is mis scherpte in de foto's. Maar wat voor jou in de toekomst belangrijk is, is het diafragma en sluitertijd. Er is veel licht aanwezig, dus kun je er voor kiezen om iets meer je lensopening te beperken. Hiermee bekom je dat in alle drie de foto's meer aandacht wordt geschonken aan je dieptewerking. Vooral foto 3, daar heb je last van overbelichting wat niet aangenaam kijkt. In foto twee betrek je dan weer de actie van de persoon die de fles leegkipt erbij. Succes.

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste keer op een festival

                  Dankjewel allemaal voor de reacties
                  Over de scherpte hebben jullie ook weer gelijk
                  Daarin ben ik ook een beetje teleurgesteld, en ook in de laatste stoort het licht idd.
                  Dankje voor de tips!

                  Jana

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste keer op een festival

                    voor concerten werk ik met diafragmavoorkeur. Heb je al iets minder om over na te denken; ik vind nog altijd dat je van je concert moet genieten ook...
                    En ik probeer toch altijd scherp te stellen op de ogen (of ik zou dan hun gitaar - of ander instrument - moeten viseren.
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste keer op een festival

                      Ik doe ook regelmatig festivals met n fotopas, maar vind t heel moeilijk om n rock n rollgevoel in de foto's te leggen als het nog licht is.

                      Sommige bands passen ook gewoon niet in daglicht !
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste keer op een festival

                        Veel licht is ook niet handig. Je wil ook geen f16 of n sluitertijd van 1/4000e.

                        Iso laten zakken is de beste oplossing.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment

                        Working...
                        X