Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb nog een stroboscoop staan, zou dit graag gebruiken voor fotografie... Help..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heb nog een stroboscoop staan, zou dit graag gebruiken voor fotografie... Help..

    Beste,

    Ik ben nog amateur fotograaf, heb wel al degelijk materiaal van body's en lenzen en ik doe het ook graag. Vorige nacht van 22u tot 3u buitengestaan voor de sterren
    Nu, ik heb dus wel iets met licht en wil me er meer gaan in verdiepen, (beetje per beetje). Nu komt mijn vraag: "uhum" ik heb nog van vroeger een tamelijk grote bak (geen zo'n kleintje voor in je slaapkamer te hangen hoor) staan: een stroboscoop: kan je snel laten flitsen of traag.
    Nu vroeg ik me af, kan ik dat gebruiken voor fotografie aub (ja het mag amateur zijn, dat ben ik nog ) Ik dacht dus aan een paraplu eentje wit en ander goud of zilver, of zo eentje die licht doorlaat.
    Zou ik dit kunnen gebruiken als lichtbron daarvoor aub? want nu heb ik geen externe, enkel een oude van men vader, maar past niet.
    En als ik al die prijzen bekijk van die externe flitsers enz.. zou ik graag eerst hiermee testen. Moet dit lukken volgens jullie, want het is toch eigenlijk ook een "flits" hé stroboscopisch dan.
    En anders met enkel paraplu en men inbouwflits zal ik ook wel niks zijn hé. Ik heb wel paar dagen geleden eens aangelegd kein beetje donker gemaakt, maar men fotos waren allemaal pikzwart

    Ik hoop op enkele reacties, tips, misschien met doorschijnende paraplu dat het stroboscopisch ligt erdoor gaat. Het moet dus zeker ook niet zijn dat ik kan op een knop duwen, na flits en shooten. Hij mag ook ganse tijd traag of snel staan flashen, terwijl ik fotos maak, is toch ook maar eerst om te beginnen hé, dus dat afstandsbedieningsprobleem is er voor mij niet.

    Hopend op jullie hulp,

    Vele groetjes,

    Tom. (die ooit echte strobisme wil doen, maar nog wat moet sparen en leren met de middelen, die ik nu voor handen heb)

    Dank u.
    Last edited by Tommrt; 4 mei 2013, 09:27. Reden: nog iets erbij gezet
    http://www.flickr.com/tomgraphic

  • #2
    Re: Heb nog een stroboscoop staan, zou dit graag gebruiken voor fotografie... Help..

    yep, die kan daarvoor dienen, de vraag is wel, hoeveel "output" heeft de stroboscoop? zeker als er dan nog een paraplu voorkomt.
    En voor stilstaande beelden kan je meerdere filtsen na elkaar gebruiken (dan telt de flitskracht bij elkaar op) maar voor een model... dan moet die heel erg mooi stil blijven staan!!
    En dan ook de vraag hoe je je strobo dan maar 1 keer gaat laten afgaan of 3 keer? en hoe je dat gaat proberen te syncen met je toestel. (als 2 flitsen een goed belicht beeld geven moet je je flits direkt na de tweede flits af kunnen zetten.)
    Een aparte lichtmeter geeft je direkt een antwoord op je vragen.
    Maar je hebt wel een oude flitser van je vader? die doet opzich hetzelfde als jou stroboscoop hoor, je kan je strobo ook niet aansluiten op je toestel. je flits ook niet... en van je flits kan je normaal gesproken de "kracht" instellen. van je strobo zal het trial en error zijn!!
    Succes!!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Heb nog een stroboscoop staan, zou dit graag gebruiken voor fotografie... Help..

      Een stroboscoop kan leuke effecten geven bij beweging. Denk maar aan een balletje dat valt of zo... Uitproberen, die handel!
      http://www.catchlight.be
      Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
      https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

      Comment


      • #4
        Re: Heb nog een stroboscoop staan, zou dit graag gebruiken voor fotografie... Help..

        Hier stond +/- een jaar (?) geleden een uitgebreide draad over stoboscopisch fotograferen.
        Dpaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment

        Working...
        X