Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb nog een stroboscoop staan, zou dit graag gebruiken voor fotografie... Help..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heb nog een stroboscoop staan, zou dit graag gebruiken voor fotografie... Help..

    Beste,

    Ik ben nog amateur fotograaf, heb wel al degelijk materiaal van body's en lenzen en ik doe het ook graag. Vorige nacht van 22u tot 3u buitengestaan voor de sterren
    Nu, ik heb dus wel iets met licht en wil me er meer gaan in verdiepen, (beetje per beetje). Nu komt mijn vraag: "uhum" ik heb nog van vroeger een tamelijk grote bak (geen zo'n kleintje voor in je slaapkamer te hangen hoor) staan: een stroboscoop: kan je snel laten flitsen of traag.
    Nu vroeg ik me af, kan ik dat gebruiken voor fotografie aub (ja het mag amateur zijn, dat ben ik nog ) Ik dacht dus aan een paraplu eentje wit en ander goud of zilver, of zo eentje die licht doorlaat.
    Zou ik dit kunnen gebruiken als lichtbron daarvoor aub? want nu heb ik geen externe, enkel een oude van men vader, maar past niet.
    En als ik al die prijzen bekijk van die externe flitsers enz.. zou ik graag eerst hiermee testen. Moet dit lukken volgens jullie, want het is toch eigenlijk ook een "flits" hé stroboscopisch dan.
    En anders met enkel paraplu en men inbouwflits zal ik ook wel niks zijn hé. Ik heb wel paar dagen geleden eens aangelegd kein beetje donker gemaakt, maar men fotos waren allemaal pikzwart

    Ik hoop op enkele reacties, tips, misschien met doorschijnende paraplu dat het stroboscopisch ligt erdoor gaat. Het moet dus zeker ook niet zijn dat ik kan op een knop duwen, na flits en shooten. Hij mag ook ganse tijd traag of snel staan flashen, terwijl ik fotos maak, is toch ook maar eerst om te beginnen hé, dus dat afstandsbedieningsprobleem is er voor mij niet.

    Hopend op jullie hulp,

    Vele groetjes,