Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiFilm S7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FujiFilm S7000

    Geachte Experts,

    ik ben van plan om heel binnenkort een nieuwe digitale camera aan te schaffen...Ik ben van nature uit een "spec"beest, en ben dus al ijverig aan het vergelijken geweest...Canon Powershot G5? Canon Ixus 500? Sony DSC P100?
    Nu, uiteindelijk heb ik mijn oog laten vallen op de FujiFilm S7000...Maar ik twijfel? Please remove all doubt, en geef me een aanbeveling!

    Ten zeerste geapprecieerd!

    Pieje

  • #2
    ik vind wel dat je en rare keus maakt in uw vergelijkingen.
    Sony heeft lens 38-114 mm en geen flitsschoen en je zit vast aan het geheugen van sony. Canon ixus lens 36-108 en ook geen flitsschoen en compact van afmetingen (minder camara gevoel) Canon G5 lens 36-140 wel flischoen en wel wat camera voor je geld.Fuji 35-210 en wel flits schoen. Dus die Fuji 7000 steekt er met kop en nek boven uit. Maar ik vind dat je de fuji meer moet vergelijken met de Minolta A1
    Ik weet ook wel niet voor wat soort van fotografie hij moet dienen maar ik vind groothoek wel belangrijk Bv: voor landschappen en een goede tele voor een mooie dof. Bij die Fuji en de A1 weet ik zeker dat deze toestellen dat aan kunnen die andere vind ik dat de lens dit minder toelaat voor zulkse foto's dus.....
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      bednk eerst wat je wilt.

      is veel zoom verijst.

      b.v c765 van oly, fz10 panasonic,minolta z2

      grote afdrukken b.v a3 formaat, s7000

      moet klein zijn: ixus 400

      enz
      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
      Canon EOS600d

      Comment


      • #4
        Ik hou niet van die compacte hebbedingetjes, dus over de Ixus en de Sony ga ik verder niks zeggen. Met de G5 heb ik behoorlijk wat ervaring, en over de beeldkwaliteit kan ik alleen maar positief zijn. Wat mij eraan stoort, is het beperkte bereik van de lens (hoewel toch 4x zoom) en het optische excuus voor een zoeker, die schuin boven de lens kijkt.

        Ik heb ooit een Fuji gehad, een voorloper van de S7000, en ik vind nog steeds dat het een van de weinige compacte toestellen is die in je handen het gevoel geeft een camera te zijn. Een kennis van mij heeft dit toestel en is er heel enthousiast over - hij had voordien een Sony 717 gehad en vond er niks aan (sorry, Sony-aanhangers). Er zijn er die vinden dat de beelden behoorlijk wat ruis hebben, maar de originele foto's die ik ervan heb gezien, waren toch echt goed. Je moet wel liefhebber zijn van wat warmere kleuren als je Fuji kiest.

        Mocht ik vandaag in deze categorie kopen, dan zou ik waarschijnlijk nog altijd de Minolta A1 (nee, niet de A2) kiezen; vooral de lens en de stabilisatie ervan spreken mij aan. Maar de S7000 en de G5 hebben zeker gelijkaardige kwaliteiten; alleen liggen de accenten bij elk van die drie toestellen anders...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          + bij de minolta a1 of a2 heb je een neutrale kleur, zij het dat je het canonblauw of fuji oranje er ook uit kunt persen als dat wil.

          Comment


          • #6
            Ik heb van eergisteren mijne S7000 binnen en ondertussen een 200 foto's mee gemaakt. Hij ligt heel goed in de hand en de knoppen staan zeer ergonomisch. Voor de prijs van een 500 Euro kan je denk ik geen beter toestel vinden. Ik vind dat de shutterlag heel goed meevalt (ik denk ongeveer een halve seconde) en dat het focussen bij schemer ook beter gaat als verwacht. De tijd om een foto van 6 MP weg te schrijven is bij mij ongeveer een halve seconde (Ik gebruik SQI 40x CF kaartjes welke op de verpakking een schrijfsnelheid hebben van meer dan 5000 kb/s. Ik heb ervoor de DSLR olympus 1400 CL gebruikt. Die had natuurlijk een betere (optische)zoeker waardoor je beter kon zien wat scherp was en wat niet). De zoeker van de S7000 is zeker niet slecht voor een EVF en denk ik een van de beste.
            De goede macro-funkties hebben voor mij ook zeker meegespeeld in mijn beslissing en stellen niet teleur. De uitstekende videofunktie is ook zeer gemakkelijk en kwalitatief zeer goed. Ik ben nog gelukkig verrast gisteren dat er blijkbaar wèl een bulb funktie opzat.

            Ik heb nog wel niet alle functies geprobeerd maar zover je mijn mening vraagt zou ik niet twijfelen en hem zo snel mogelijk kopen.

            Ik ga in ieder geval een van de dagen eens wat foto's posten.

            Lionheart
            Lionheart

            Fujifilm finepix S7000, Metz Mecablitz 36-C2, 1x RIDATA CF 1Gb 80x, 2x CF 128 Mb PQI 40x, Vanguard Millenium 3 statief, Shutter release cable, Lowepro Nova 1 AW.

            Comment


            • #7
              Wekom op BD djpiej, een tipje kijk eens op http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Fujifilm%20Finepix%20S7000.htm
              "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
              Member of Han Fan Clan
              Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

              Comment


              • #8
                Hallo Pieje,
                Ik heb mijn S7000 nu een maand of 4 (en circa 3500 foto's) en mijn commentaar komt zowat overeen met die van Lionheart (behalve dat ik er toen nog meer aan betaald heb helaas). Uiteraard hangt ook veel af van het toestel waarmee je tot nogtoe gewerkt hebt. Indien je gewend bent met een SLR te werken, zal de EVF en de shutterlag je wat parten spelen. Maar dat is bij alle compactjes en Prosumers een probleem. Een zeer groot voordeel van de S7000 vind ik de AA-batterijen, zodat je geen dure speciale batterij als reserve moet kopen. Ik heb 4 setjes van 2300 Mah en dat voldoet ruimschoots om een MD van 1 G te vullen. Ook het feit dat je probleemloos elk model externe flitser kan gebruiken zie ik als een voordeel. Je beschikt dan echter niet over TTL-flitslichtmeting, maar dat zie ik niet als een probleem.

                PS. Ik heb wel gereageerd, maar beschouw mezelf niet als een "expert" hoor!

                Comment


                • #9
                  ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad en ik heb uiteindelijk voor de minolta a1 gekozen. Hij is iets duurder maar heeft toch heel wat voordelen

                  - AS (beelstabilisatie)
                  -kantelbare lcd en viewfinder
                  -28-200 mm (dus meer groethoek)
                  - een volledig mechaniche zoomring (niet met knopjes zoomen maar met een ring die niet aangestuurd word door een motor => volledig inzoomen in minder dan 1 sec)

                  En ik vond de A1 veel beter in de hand liggen dan de s7000, maar dat is persoonlijk.
                  site[/URL]

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bramluyckx
                    ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad en ik heb uiteindelijk voor de minolta a1 gekozen. Hij is iets duurder maar heeft toch heel wat voordelen

                    - AS (beelstabilisatie)
                    -kantelbare lcd en viewfinder
                    -28-200 mm (dus meer groethoek)
                    - een volledig mechaniche zoomring (niet met knopjes zoomen maar met een ring die niet aangestuurd word door een motor => volledig inzoomen in minder dan 1 sec)

                    En ik vond de A1 veel beter in de hand liggen dan de s7000, maar dat is persoonlijk.
                    Die manuele zoomring mis ik idd op de S7000, zoomen gaat manueel veel sneller en het spaart bovendien ook batterijen. Er staat wel een zoomring op de S7000, maar die werkt electrisch en met stapjes, dus onnoemelijk traag. Zelfs trager dan de zoomknop.
                    Een kantelbaar EVF is idd zeer handig, maar een kantelbaar LCD-scherm??? Ik gebruik het LCD-scherm uiterst zelden; af en toe om een opname vlug even te beoordelen of om de menu's te raadplegen of de settings aan te passen.
                    Ik heb ook lang getwijfeld tussen de S7000 en de Minolta A1 (vooral wegens de 28 mm).

                    Comment


                    • #11
                      kijk hier even daar kan u vergelijkingen maken tot ge het niet meer weet

                      www.dfip.nl
                      Groetjes
                      http://www.vehe.be

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by pcwiet
                        Ook het feit dat je probleemloos elk model externe flitser kan gebruiken zie ik als een voordeel. Je beschikt dan echter niet over TTL-flitslichtmeting, maar dat zie ik niet als een probleem.
                        Probeer er dan maar eens een Minolta-flits op te vijzen ... je gaat weinig respons van dat ding krijgen

                        Voor de rest ... ik heb de voorloper (S602z) en daar ben ik na anderhalf jaar nog dik tevreden mee!
                        En op die S7000 zit een identieke lens, die is zeer degelijk!

                        Comment


                        • #13
                          Beste antwoorders,

                          het verdict is gevallen. Dankzij jullie commentaren, en de commentaren op andere forums, en een aantal reviews, heb ik uiteindelijk de bestelling geplaatst. Normaal gezien is hij in mijn bezit volgende week dinsdag...Fingers crossed.

                          Het worden mijn eerste stappen in de wereld van digitale fotografie, tot nu toe gewerkt met de Nikon F65 (analoog)

                          Ready to rumble ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tony smeT
                            Originally posted by pcwiet
                            Ook het feit dat je probleemloos elk model externe flitser kan gebruiken zie ik als een voordeel. Je beschikt dan echter niet over TTL-flitslichtmeting, maar dat zie ik niet als een probleem.
                            Probeer er dan maar eens een Minolta-flits op te vijzen ... je gaat weinig respons van dat ding krijgen

                            Voor de rest ... ik heb de voorloper (S602z) en daar ben ik na anderhalf jaar nog dik tevreden mee!
                            En op die S7000 zit een identieke lens, die is zeer degelijk!

                            Ja Tony, die Minolta's die passen nergens anders op

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by djpieje
                              Beste antwoorders,

                              het verdict is gevallen. Dankzij jullie commentaren, en de commentaren op andere forums, en een aantal reviews, heb ik uiteindelijk de bestelling geplaatst. Normaal gezien is hij in mijn bezit volgende week dinsdag...Fingers crossed.

                              Het worden mijn eerste stappen in de wereld van digitale fotografie, tot nu toe gewerkt met de Nikon F65 (analoog)

                              Ready to rumble ;-)

                              Jamaar, Pieje, nu weten we nog niet welk toestel je besteld hebt

                              Comment

                              Working...
                              X