Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnekunst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonnekunst

    ... kunst,stuk!

    zoals sommige hier mss weten werk ik dagelijks met mensen met een menthale beperking.
    één van mijn taken is het (af en toe) begeleiden van onze crea werking en hen begeleiden naar en in de kunst academie.
    wat ze maken is soms prachtig, maar nooit gezien.of erger.
    zoals je op onderstaande foto kan zien liggen sommige werken gewoon te vergaan.
    en moeten we het ook stellen met weinig of kosteloos materiaal.
    ik ben geen kunst kenner maar sommige werken mogen er zeker zijn.
    het is zelfs fascinerend om te zien hoe somming van onze gasten één worden met hun werk, hoe ze verdwijnen in het scheppen van hun creaties.
    maar welke kunstenaar maakt werken om niet te laten zien?
    we hebben al verschillende malen geëxposeerd maar het publiek blijft steeds beperkt tot mensen die een (familie)band hebben met onze gasten en collega's. af en toe wordt er al eens een werk verkocht voor een appel en een ei, meestal nog niet genoeg om het materiaal te betalen.
    daarom dacht ik waarom maak ik niet wat foto's van hun werken, zo kan ik me op een creatieve manier uitleven en zet ik zo het werk van onze gasten even in the spotlight.
    tevens zijn er vage plannen om samen met een kunstenaar uit de buurt te exposeren, .....




    bedankt voor het kijken


    ps interesse in één van de werken of foto, stuur gerust maar pm

    groetjes
    renske

  • #2
    Re: zonnekunst

    Ik vind het best een mooi werk.... en je foto mag er ook zijn
    Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

    Comment


    • #3
      Re: zonnekunst

      deze mag gerust tussen "de echte" hangen hoor!
      Ik dacht dat het in Valkenburg was dat ik vorig jaar een tentoonstelling gezien had van kunst-door-mentaal-beperkte-medemensen. En daar zaten zeer zeker ook mooie stukken tussen
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: zonnekunst

        Als aankondiging of reclame voor een eventuele tentoonstelling kan deze alvast tellen

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: zonnekunst

          Mooi en respect voor het werk dat je doet.
          Mvg.

          Comment


          • #6
            Re: zonnekunst

            Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
            Mooi en respect voor het werk dat je doet.
            Mvg.
            dank je,
            ik verdien niet meer respect dan de boer om de hoek die voor ons eten zorgt ;-)
            en 't is best leuk als je je hobby kan beoefenen tijdens de werkuren.
            (af werken van de beelden, doe ik wel thuis en tellen niet als werk uren)

            vosse, marc, pokemieke en noenkelmi
            dikke merci voor jullie reacties

            @noenkel ik zal je een uitnogeging bezorgen als het zover is ;-)
            Last edited by bleuspics; 3 mei 2013, 21:31.

            Comment


            • #7
              Re: zonnekunst

              Daar kan men een tijdje blijven naar kijken
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: zonnekunst

                Tof dat je voor dit werk hebt gekozen. Achter mijn woning verblijven zo een twintigtal personen met een verstandelijke(of anders geschreven mentale) beperking. (Bijna)Elke ochtend breng ik hen vrijwillig een bezoekje en voorzien mij steeds van een heerlijk bakje koffie, wat ik natuurlijk vergoed in hun -potje-. Wat ik probeer duidelijk te maken, er is nood aan mensen zoals u... Met deze woorden begrijpt u toch wel, dat ik geen slecht woord over deze foto kan vertellen? Of toch wel? Hij staat een beetje scheef...

                Comment


                • #9
                  Re: zonnekunst

                  Kan je heel goed begrijpen.
                  Heb zelf 30 jaar lesgegeven aan kinderen met een mentale handicap.
                  Een opdracht ja, maar zoveel vriendschap en dankbaarheid dat ik mocht ondervinden.
                  Met je foto toon je weer hoe creatief ze uit de hoek kunnen komen en hoe knap ze
                  zijn met in het gebruik van kleuren.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: zonnekunst

                    Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                    Tof dat je voor dit werk hebt gekozen. Achter mijn woning verblijven zo een twintigtal personen met een verstandelijke(of anders geschreven mentale) beperking. (Bijna)Elke ochtend breng ik hen vrijwillig een bezoekje en voorzien mij steeds van een heerlijk bakje koffie, wat ik natuurlijk vergoed in hun -potje-. Wat ik probeer duidelijk te maken, er is nood aan mensen zoals u... Met deze woorden begrijpt u toch wel, dat ik geen slecht woord over deze foto kan vertellen? Of toch wel? Hij staat een beetje scheef...
                    fijn dat er nog mensen zijn die meebouwen aan de inclusie van mensen met een beperking, hier bij ons loopt dat ook heel fijn, heel goeie contacten met de plaatselijke handelaars en buren. sommige van onze gasten gaan een halve dag per week helpen bij de bakker,kapper,...
                    onze gasten
                    Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
                    Kan je heel goed begrijpen.
                    Heb zelf 30 jaar lesgegeven aan kinderen met een mentale handicap.
                    Een opdracht ja, maar zoveel vriendschap en dankbaarheid dat ik mocht ondervinden.
                    Met je foto toon je weer hoe creatief ze uit de hoek kunnen komen en hoe knap ze
                    zijn met in het gebruik van kleuren.

                    groetjes

                    moniq

                    enook eddy dikke merci voor de fijne reacties

                    en ook eddy

                    Comment

                    Working...
                    X